Hírek
Végre egy igazán őszinte autó
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Megérkezett Magyarországra az új Jeep Wrangler. Tudják, az az autó, ami miatt sokan dzsipnek hívják a terepjárókat.
Cseppet sem törekszik arra, hogy tele legyen tömve kütyükkel. Nem próbálja elhitetni veled, hogy nyugiban lehúzhatsz vele ezer kilométert, aztán megmászhatod vele a legmagasabb hegyet. Ígérgethetné, hogy ezzel minden nap ellehetsz, hogy aztán egy hónapban egyszer kiszabadulj a természetbe, de nem teszi. Mert a Jeep Wrangler nem egy mindenes.
Arra való, hogy egy őszi ködös hajnalon barangolj vele az erdőben vagy ajtó és tető nélkül, levetkőztetve támaszd le a tengerpart homokjához legközelebb eső helyen.
Cseppet sem törekszik arra, hogy tele legyen tömve kütyükkel. Nem próbálja elhitetni veled, hogy nyugiban lehúzhatsz vele ezer kilométert, aztán megmászhatod vele a legmagasabb hegyet. Ígérgethetné, hogy ezzel minden nap ellehetsz, hogy aztán egy hónapban egyszer kiszabadulj a természetbe, de nem teszi. Mert a Jeep Wrangler nem egy mindenes.
Arra való, hogy egy őszi ködös hajnalon barangolj vele az erdőben vagy ajtó és tető nélkül, levetkőztetve támaszd le a tengerpart homokjához legközelebb eső helyen.
Hatalmasra nőtt játékautónak néz ki a Jeep Wrangler és tulajdonképpen az is. Nem kell mélyre merülni az autóbuzériában, hogy kitaláljuk, mire való ez a bódé, ami magasan tipeg és a négy sarkában vannak a kerekei. Semmi másról nem süt ennyire a terepjáróság. A stíluselemek már ismertek, kezdve a hét lyukra osztott hűtőráccsal, mely a hét kontinensre utal. A fényszórók továbbra is kerekek, de már LED-ek világítanak bennük, továbbá került menetfény az első kerekek fölé húzott sárvédőre is.
Profilból igazi doboz, csupa szöglettel meg olyan fekete sárvédőkkel, amiket a szabadidő-autók csak imitálni tudnak, itt viszont minden valódi és funkciója van, mint a külső zsanéros ajtónak. Különösen aranyos az apró antenna, melyet biztos tudtak volna integrálni valahova, de akkor nem pöckolhetnénk meg barátságosan minden kiszállás alkalmával. Még a motorháztetőt is csak két, gyorsan oldható zár tartja csukva. A pótkerék lejjebb került és az ablakok is nagyobbak lettek a jobb kilátás érdekében, továbbá picit döntöttebb lett a szélvédő.
Profilból igazi doboz, csupa szöglettel meg olyan fekete sárvédőkkel, amiket a szabadidő-autók csak imitálni tudnak, itt viszont minden valódi és funkciója van, mint a külső zsanéros ajtónak. Különösen aranyos az apró antenna, melyet biztos tudtak volna integrálni valahova, de akkor nem pöckolhetnénk meg barátságosan minden kiszállás alkalmával. Még a motorháztetőt is csak két, gyorsan oldható zár tartja csukva. A pótkerék lejjebb került és az ablakok is nagyobbak lettek a jobb kilátás érdekében, továbbá picit döntöttebb lett a szélvédő.
Bármennyire is amerikai a Jeep, az olaszoknak biztos vastagon benne van a keze a formatervezésben, mert annyi ötletes kis apróságot rejtettek el az autón, hogy mindig van min mosolyogni. Eszem ágában sincs ezeket a húsvéti tojásokat mind megkeresni, inkább mindenki álljon meg az első útjába akadó új Wrangler mellett és szánjon rá öt percecskét, hogy aprócska Willyseket, karabínereket meg marmonkannákat keressen rajta.
Terepszögekből sem áll rosszul a Jeep Wrangler, a kétajtós modellen elöl 36,4, hátul 30,8, a rámpaszög pedig 25,8 fok. Az igazi javulást azonban a négyajtós változatnál érték el, ennek elöl 36, hátul 31,4 fok a terepszöge, a rámpaszög pedig 20,8. A gázlómélység egységesen 76 centiméter.
Akár slaggal is pucolható a Wrangler belseje, ami nagyban meghatározza az anyaghasználatot. Ennek ellenére egészen kellemes az utastér, hiába a szék jellegű üléshelyzet, a meredeken álló kormány és minden másnak a közelsége, nagyon hangulatos az egész. Megmaradt az analóg óracsoport, de középen egy egész nagy kijelző mutatja, hogy épp mi történik az összkerék-hajtással meg a leoldható stabilizátorokkal. Ez azonban ma már kevés, ezért a Uconnect beköltözött a műszerfal közepére. Még mindig nem ez a legjobban kezelhető fedélzeti rendszer, kicsit kusza is meg kotorászni is kell benne, de ezen viszonylag gyorsan túl lehet lendülni, mert a Jeep nem erre a fajta szórakoztatásra épít.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2018/12/06/jeep-wrangler-2018-vezettuk/
Terepszögekből sem áll rosszul a Jeep Wrangler, a kétajtós modellen elöl 36,4, hátul 30,8, a rámpaszög pedig 25,8 fok. Az igazi javulást azonban a négyajtós változatnál érték el, ennek elöl 36, hátul 31,4 fok a terepszöge, a rámpaszög pedig 20,8. A gázlómélység egységesen 76 centiméter.
Akár slaggal is pucolható a Wrangler belseje, ami nagyban meghatározza az anyaghasználatot. Ennek ellenére egészen kellemes az utastér, hiába a szék jellegű üléshelyzet, a meredeken álló kormány és minden másnak a közelsége, nagyon hangulatos az egész. Megmaradt az analóg óracsoport, de középen egy egész nagy kijelző mutatja, hogy épp mi történik az összkerék-hajtással meg a leoldható stabilizátorokkal. Ez azonban ma már kevés, ezért a Uconnect beköltözött a műszerfal közepére. Még mindig nem ez a legjobban kezelhető fedélzeti rendszer, kicsit kusza is meg kotorászni is kell benne, de ezen viszonylag gyorsan túl lehet lendülni, mert a Jeep nem erre a fajta szórakoztatásra épít.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2018/12/06/jeep-wrangler-2018-vezettuk/