Hírek
A praktikus francia szabadidő-autó
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A tavalyi kínai bemutatkozás után Európába is megérkezett a Citroën C5 Aircross.
A C5 Aircross 4,50 méter hosszú, 1,84 m széles, 1,67 m magas, tengelytávja 2,73 m, hasmagassága 23 cm. Mindehhez hozza a sablonos, furcsa lámpaelrendezésű Citroën-arcot, amitől szinte pont ugyanúgy fest, mint a márka többi modellje, a C3-tól a Berlingóig.
Lehet rajta töprengeni, hogy vajon jó-e, ha egy márka összes modellje ugyanúgy néz ki, de a Citroënnél láthatóan hisznek az efféle uniformizálásban.
A markáns arcnak hála, amennyire hasonlítanak egymásra családon belül, pont ugyanannyira különböznek a piac többi, hasonló méretű SUV modelljétől.
A C5 Aircross 4,50 méter hosszú, 1,84 m széles, 1,67 m magas, tengelytávja 2,73 m, hasmagassága 23 cm. Mindehhez hozza a sablonos, furcsa lámpaelrendezésű Citroën-arcot, amitől szinte pont ugyanúgy fest, mint a márka többi modellje, a C3-tól a Berlingóig.
Lehet rajta töprengeni, hogy vajon jó-e, ha egy márka összes modellje ugyanúgy néz ki, de a Citroënnél láthatóan hisznek az efféle uniformizálásban.
A markáns arcnak hála, amennyire hasonlítanak egymásra családon belül, pont ugyanannyira különböznek a piac többi, hasonló méretű SUV modelljétől.
Megjelenésében a C5 Aircross látszatra masszív, strapabíró, de emellett egyáltalán nem agresszív. Oldalán az Airbump betétek látványosak – hogy mennyire praktikusak, az már más kérdés – és jól állnak neki a műanyag sárvédőszélesítések, valamint a tetősín is, míg hátul a dupla kipufogótól és a 3D-s lámpatestektől karakteres a megjelenése.
Utastere a külsejéhez hasonlóan egyedi, a komfortos, plusz másfél centinyi szivaccsal tömött ülései direkt ráerősítenek a lágy, puha franciaautós sztereotípiákra.
Klassz a kárpitozás, jól néz ki a teljesen digitális műszerfal, a nyolcfokozatú automata váltó fokozatválasztója és a többi berendezési tárgy is. Érdekes, hogy bár az anyaghasználat nem prémium, látványra teljesen meggyőző bent minden. A nagy, érintőképernyős monitoron lehet rengeteg dolgot beállítani, de emellett pár funkciónak jutott igazi gomb, kapcsoló is. Kár, hogy a hőmérséklet-szabályzás pont nem ilyen.
A szabadidő-autók gyengeségei között sokszor a kis csomagtartót és a nem igazán praktikus belső szokták megemlíteni, viszont úgy tűnik, a Citroën ezekre a részletekre igyekezett odafigyelni. A C5 Aircross csomagtartója ötszemélyes kivitelben 580 és 720 liter között változtatható, lehajtott hátsó üléstámlákkal pedig akár 1630 literes is lehet. A variálhatóságot a síkba dönthető, 190 centi hosszban pakolható csomagtartó mellett a három darab, külön-külön is tologatható hátsó ülés jelenti.
Klassz a kárpitozás, jól néz ki a teljesen digitális műszerfal, a nyolcfokozatú automata váltó fokozatválasztója és a többi berendezési tárgy is. Érdekes, hogy bár az anyaghasználat nem prémium, látványra teljesen meggyőző bent minden. A nagy, érintőképernyős monitoron lehet rengeteg dolgot beállítani, de emellett pár funkciónak jutott igazi gomb, kapcsoló is. Kár, hogy a hőmérséklet-szabályzás pont nem ilyen.
A szabadidő-autók gyengeségei között sokszor a kis csomagtartót és a nem igazán praktikus belső szokták megemlíteni, viszont úgy tűnik, a Citroën ezekre a részletekre igyekezett odafigyelni. A C5 Aircross csomagtartója ötszemélyes kivitelben 580 és 720 liter között változtatható, lehajtott hátsó üléstámlákkal pedig akár 1630 literes is lehet. A variálhatóságot a síkba dönthető, 190 centi hosszban pakolható csomagtartó mellett a három darab, külön-külön is tologatható hátsó ülés jelenti.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2018/12/04/ime-a-praktikus-francia-szabadio-auto-citroen-c5-aircross/#