Hírek
LOS ANGELESBEN Leleplezték!
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Toyota újabb mérföldkőhöz érkezett világelső öntöltő hibrid technológiájának legújabb változatával, és bemutatja a hibrid AWD-i összkerékhajtás rendszert a Priusban.
További formai, műszaki, és menetteljesítményeket érintő újdonságok is megjelennek a 2019-es Priuson, ami ma mutatkozott be a Los Angelesi Autószalonon.
A Los Angelesi Autószalonon mutatkozott be az új, 2019-es Toyota Prius. A mérföldkőnek számító bemutató újabb előrelépést jelent a világ legnépszerűbb öntöltő hibrid autójának menettulajdonságaiban és külső megjelenésében.
További formai, műszaki, és menetteljesítményeket érintő újdonságok is megjelennek a 2019-es Priuson, ami ma mutatkozott be a Los Angelesi Autószalonon.
A Los Angelesi Autószalonon mutatkozott be az új, 2019-es Toyota Prius. A mérföldkőnek számító bemutató újabb előrelépést jelent a világ legnépszerűbb öntöltő hibrid autójának menettulajdonságaiban és külső megjelenésében.
Az eredeti modell 1997-es bemutatkozása óta a Prius mindig műszaki újító szerepet játszott, és négy generáción át a fejlődés éllovasa volt a takarékosság, a kidolgozás és a vezetési élmény területén - ráadásul a hasznos, jövőbemutató technológiák alkalmazásában is úttörő volt. Ezt a szerepet méltóképpen viszi tovább az új Prius, az első olyan Toyota, amelyet hibrid AWD-i hajtással szerelnek fel. Ez az intelligens rendszer egy olyan elektromos összkerékhajtás, ami még kiegyensúlyozottabbá és jobban vezethetővé teszi az autót.
Az intelligens rendszer kulcsfontosságú eleme egy nagy nyomatékú elektromotor, amely szükség esetén rásegít a hátsó tengely hajtására. Elinduláskor 10 km/óra sebesség felett, automatikusan kapcsolódik be, és akkor aktiválódik, ha a szenzorok 10 és 70 km/óra sebesség között, havon vagy nedves úton csúszós körülményeket érzékelnek. Ez a hajtóegység kompakt építésű és könnyű, nincs benne központi differenciál vagy kardántengely, ezért a csomagtartó méretét csak minimális mértékben befolyásolja, és a Prius kiváló fogyasztására és alacsony károsanyag-kibocsátására is csak csekély hatást gyakorol.
A jelenlegi Prius-generáció már magasabb szintet képvisel vezetési élmény szempontjából. Ez a Toyota új TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-C platformjának köszönhető, amelynek alacsonyabb súlypontja és lényegesen nagyobb karosszériamerevsége által addig példátlannak számító dinamikus teljesítményt és komfortot kínál az autó. A Prius legújabb változatát jóval letisztultabb külső megjelenés jellemzi, ami sokkal erőteljesebben hat az érzékekre. A karcsú, éles vonalú első fényszórótestek kiemelik az autó lendületes vízszintes vonalvezetését, és kettős fénysugarú, LED-technikájuknak köszönhetően sokkal nagyobb területet világítanak meg. Az első lökhárító csúcspontját megemelték, így az autó oldalvonala egységesebb, folyamatosabb lett, aminek köszönhetően a Prius sziluettje dinamikusabbá és kecsesebbé vált.
Az intelligens rendszer kulcsfontosságú eleme egy nagy nyomatékú elektromotor, amely szükség esetén rásegít a hátsó tengely hajtására. Elinduláskor 10 km/óra sebesség felett, automatikusan kapcsolódik be, és akkor aktiválódik, ha a szenzorok 10 és 70 km/óra sebesség között, havon vagy nedves úton csúszós körülményeket érzékelnek. Ez a hajtóegység kompakt építésű és könnyű, nincs benne központi differenciál vagy kardántengely, ezért a csomagtartó méretét csak minimális mértékben befolyásolja, és a Prius kiváló fogyasztására és alacsony károsanyag-kibocsátására is csak csekély hatást gyakorol.
A jelenlegi Prius-generáció már magasabb szintet képvisel vezetési élmény szempontjából. Ez a Toyota új TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-C platformjának köszönhető, amelynek alacsonyabb súlypontja és lényegesen nagyobb karosszériamerevsége által addig példátlannak számító dinamikus teljesítményt és komfortot kínál az autó. A Prius legújabb változatát jóval letisztultabb külső megjelenés jellemzi, ami sokkal erőteljesebben hat az érzékekre. A karcsú, éles vonalú első fényszórótestek kiemelik az autó lendületes vízszintes vonalvezetését, és kettős fénysugarú, LED-technikájuknak köszönhetően sokkal nagyobb területet világítanak meg. Az első lökhárító csúcspontját megemelték, így az autó oldalvonala egységesebb, folyamatosabb lett, aminek köszönhetően a Prius sziluettje dinamikusabbá és kecsesebbé vált.
Hátul az új összeállítású lámpatestek a karosszérián vízszintesen végigfutó erőteljes vonalra irányítják a tekintetet. Ezt a vizuális hatást a csomagtérajtón kialakított fordított trapéz alakú forma is fokozza. A 2019-es változat újdonságai közé tartozik még a színpaletta két új árnyalata – az Emotional Red és az Aqua Breeze – is, akárcsak az új formájú 17 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint a 15 colos dísztárcsák kontrasztos sötétszürke színezése. Az utastérben sok apró, de fontos változtatással javítottak az érzékelési minőségen, s ennek során a középkonzol, néhány kapcsoló és a műszerfal elrendezése is módosult.
Az új kárpitozások hatásosan hangsúlyozzák a kabin ötletes és kifinomult kialakítását. A felszereltség is módosult, így a vezeték nélküli töltő megnövelt méretű rekeszében immár nagyobb telefonok is elférnek. A head-up kijelzőn már a navigáció kanyaronkénti irányjelzései is láthatók, a Toyota Touch 2 multimédiás érintőképernyőt pedig az okostelefonokhoz hasonlóan „csippentő” és „pöccintő” ujjmozdulatokkal is lehet kezelni.
Los Angelesi bemutatkozása után a 2019-es Toyota Prius Európában is látható lesz: 2019. január 18-án, a Brüsszeli Autószalonon tekintheti meg a nagyközönség.
Az új kárpitozások hatásosan hangsúlyozzák a kabin ötletes és kifinomult kialakítását. A felszereltség is módosult, így a vezeték nélküli töltő megnövelt méretű rekeszében immár nagyobb telefonok is elférnek. A head-up kijelzőn már a navigáció kanyaronkénti irányjelzései is láthatók, a Toyota Touch 2 multimédiás érintőképernyőt pedig az okostelefonokhoz hasonlóan „csippentő” és „pöccintő” ujjmozdulatokkal is lehet kezelni.
Los Angelesi bemutatkozása után a 2019-es Toyota Prius Európában is látható lesz: 2019. január 18-án, a Brüsszeli Autószalonon tekintheti meg a nagyközönség.