Hírek
Üzemanyagcellás Hyundai buszjárat
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A koreai Ulsanban már menetrend szerint közlekedik a Hyundai Motor által gyártott, hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás autóbuszjárat.
Az autógyártó szerint ez az első olyan alkalom Dél-Koreában, amikor egy üzemanyagcellás autóbuszt a tömegközlekedésben menetrendszerűen használnak. Ez a lépés összhangban van az ország azon törekvéseivel, amelyekkel igyekeznek a közúti légszennyezést csökkenteni.
Az üzemanyagcellás járműveket "végső" környezetbarát" közlekedési eszközökként is emlegetik, mivel működésük során csupán vízpárát termelnek, amely azt is jelenti, hogy helyi szinten egyáltalán nem károsítják a környezetet, sőt a légtisztító rendszerükkel rengeteg károsanyagot szívnak magukba.
Az autógyártó szerint ez az első olyan alkalom Dél-Koreában, amikor egy üzemanyagcellás autóbuszt a tömegközlekedésben menetrendszerűen használnak. Ez a lépés összhangban van az ország azon törekvéseivel, amelyekkel igyekeznek a közúti légszennyezést csökkenteni.
Az üzemanyagcellás járműveket "végső" környezetbarát" közlekedési eszközökként is emlegetik, mivel működésük során csupán vízpárát termelnek, amely azt is jelenti, hogy helyi szinten egyáltalán nem károsítják a környezetet, sőt a légtisztító rendszerükkel rengeteg károsanyagot szívnak magukba.
A 124-es járat naponta kétszer teszi meg 56 kilométeres körútját Ulsan városa körül, ahol egy hidrogéntöltő állomáson fel is tudják tölteni azt.
A busz a Hyundai harmadik generációs üzemanyagcellás rendszerére épül, amelyet korábban már a februári Pjongcsangi Téli Olimpia ideje alatt is teszteltek. A mostani tesztüzem a Hyundai Motor, Ulsan városának kormányzata és a koreai Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztérium által korábban aláírt szándéknyilatkozat egyik gyakorlati megvalósítása.
A Hyundai Motor legnagyobb koreai üzemének is helyet biztosító Ulsan városa igyekszik élen járni az üzemanyagcellás járművek és a kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése és üzemeltetése terén. Idén májusban a város elöljárói bejelentették, hogy 2035-re városi buszaikat teljes egészében üzemanyagcellásra kívánják cserélni.
A busz a Hyundai harmadik generációs üzemanyagcellás rendszerére épül, amelyet korábban már a februári Pjongcsangi Téli Olimpia ideje alatt is teszteltek. A mostani tesztüzem a Hyundai Motor, Ulsan városának kormányzata és a koreai Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztérium által korábban aláírt szándéknyilatkozat egyik gyakorlati megvalósítása.
A Hyundai Motor legnagyobb koreai üzemének is helyet biztosító Ulsan városa igyekszik élen járni az üzemanyagcellás járművek és a kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése és üzemeltetése terén. Idén májusban a város elöljárói bejelentették, hogy 2035-re városi buszaikat teljes egészében üzemanyagcellásra kívánják cserélni.
Ezen átmenet felgyorsítása érdekében az ulsan városvezetők nemrég kilenc vállalattal és a Koreai Hidrogénipari Szövetséggel egy újabb szándéknyilatkozatot fogadtak el az üzemanyagcellás technológiák fejlesztéséről. Az üzemanyagcellás buszok mellett a vállalatok és a szövetség reményei szerint teherautók, hajók és munkagépek is hidrogénnel működhetnek a jövőben.
Azt is célul tűzték ki, hogy közös beruházásokkal akár éves szinten 30 ezer üzemanyagcellás autó is készülhet hamarosan Koreában.
A Hyundai Motor jelenleg arra fókuszál, hogy 2020-ra bemutassa új generációs üzemanyagcellás autóbuszát, amely még nagyobb hatótávval és továbbfejlesztett technológiával rendelkezik.
Azt is célul tűzték ki, hogy közös beruházásokkal akár éves szinten 30 ezer üzemanyagcellás autó is készülhet hamarosan Koreában.
A Hyundai Motor jelenleg arra fókuszál, hogy 2020-ra bemutassa új generációs üzemanyagcellás autóbuszát, amely még nagyobb hatótávval és továbbfejlesztett technológiával rendelkezik.
„Továbbra is igyekszünk bővíteni üzemanyagcellás buszkínálatunkat"
– mondta a Hyundai Motor szóvivője.
szerző: Dönci
– mondta a Hyundai Motor szóvivője.
szerző: Dönci