Hírek

A Peugeot 508 új kombi kivitele

Mindenki utánafordul a Peugeot 508 új kombi kivitelének, ha másért nem, azért, hogy megnézze hátulról is. Holott a formákon túl is tud figyelemreméltót mutatni.

Dupla vagy semmi! Csupán ennyivel is leírható, milyen választási lehetőség áll ma bármely autógyár előtt, amely a középkategóriában szeretne új modellel kirukkolni. A szabadidő-autók ugyanis úgy megtépázták a méretosztály babérjait, hogy csak annak maradt némi esélye versenyben maradni, aki valami újjal tud kirukkolni.

Így gondolták ezt a Peugeot központjában, ahol kénytelenek voltak végignézni, hogyan tűnik el a hajdan oly színes kínálatból számos, akkor halhatatlannak gondolt modell.
Mint Bernard Hesse úrtól, a francia márka termékmenedzserétől megtudtam (németes hangzású neve ellenére az úr tősgyökeres francia), az előző Peugeot 508 esetében a helyzet elég súlyosan alakult. A vásárlók átlagéletkora 62 év körüli volt, de még ennél is jobban lesújtotta a francia szakembereket, amikor megtudták, hogy a méretes és praktikus, de nem túl tetszetős korábbi típussal csak a márka régi, hagyományos vásárlóit voltak képesek megnyerni, új vevőket azonban még mutatóban sem tudtak becsalogatni.

Valamit tehát tenni kellett, erre jött az ötlet, hogy egy ütősebb, vagányabb megjelenésű új generációval lépjenek utcára, még ha ennek áldozatul is esik némely más tulajdonság. Hesse úr elmondása szerint a vezérkar nem fogadta kitörő lelkesedéssel az ötletet, de a már említett érvek nyomása alatt áldásukat adták az irányváltásra. Így lett az új 508-as kicsit rövidebb, sokkal alacsonyabb és észrevehetően szélesebb, mint az előző generáció – de ugyanakkor sokkal szemrevalóbb megjelenésű is – mind kívül, mind belül. És ez igaz a frissen próbált kombi kivitelre is.
Az elsőként bemutatkozott – a négyajtós kupékat idéző fellépésű – ötajtóshoz hasonlóan a kombi is a Peugeot-Citroën (és most már az Opel) által közösen használt, EMP-2-es jelzésű moduláris padlólemezre épül. Méghozzá úgy, hogy a kombi csak hátsó túlnyúlásában és hátsó részének kialakításában tér el az ötajtóstól. Ebből adódóan az új generáció ötajtós és kombi modelljének a tengelytávja ugyanakkora (279,3 centi) – ami azonban mintegy két centivel rövidebb az előző 508-as tengelytávjánál. A kombi hossza pontosan 479 centi, amivel 4 centivel hosszabb az ötajtósnál, viszont épp ugyanannyival (négy centivel) rövidebb  a régi 508-as párosnál (azok egyforma hosszúak voltak). Hasonló a helyzet a magasságnál is: a kombi 142 centis mérete két centivel nagyobb, mint az az ötajtósé, viszont még így is öt és féllel kisebb, mint a régi kombié. A szélesség viszont – az ötajtóssal egyezően – 3,4 centivel nagyobb!

Hasonlóan az ötajtós kivitelhez, a kombi esetében is  arra engednek következtetni a méretek, hogy az új generáció belül nem tágasabb  a réginél. Az új 508-as páros azonban nemcsak az előző generációnál szűkösebb, hanem – mint az Autómagazinban nemrég megjelent összehasonlító tesztben világosan kiderült – például a Renault Talismannál és a Škoda Superbnél is. Talán van, aki meglepődik rajta, de ezt a Peugeot szakemberei – köztük Bernard Hesse úrral – sem tagadják, de úgy vélik, ennyi áldozatot érdemes volt meghozniuk a vonzóbb külső érdekében.
Az azonban az új 508-as páros esetében is igaz, ami legtöbb ötajtós-kombi duóra teljesül, hogy a kombi a praktikusabb. Mert hiába ugyanakkora a tengelytáv, a két centivel nagyobb magasság – a lényegében egyenes tetővonallal együtt – nagyobb belmagasságot ad ki, ami főként a második sorban érzékelhető. Míg az ötajtósba legfeljebb körülbelül 180 centi magasak férnek be hátra kényelmesen, a kombiban simán el lehet menni 185 centiig.

A másik, ahol a kombi előnyt élvez, természetesen a csomagtartó. A hátsó túlnyúlás négycentis növekedéséből két és fél centit sikerült a csomagtartó padlójának meghosszabbítására felhasználni, ami formai változásokkal együtt meg is hozta az eredményét. Miközben az ötajtós csomagtartója 487 literes, a kombié 530, ami csak 30 literrel kisebb a régi generáció kombijáénál. Átalakítás után viszont már az új a nyerő: 1780 litert lehet belepakolni 1600 liter helyett.


A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:  https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2018/11/23/peugeot_508_sw_2018_teszt/#
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely