Hírek
Hogyan teszik a jót még jobbá a Suzukinál?
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
A Vitara nemcsak a Suzuki, hanem az egész hazai autópiac legkeresettebb típusa, de bármennyire is eltalálták, ennél a típusnál is elérkezett a ráncfelvarrás ideje. A japán márka mérnökeinek a jót is még jobbá kellett tenniük.
Szinte tegnap volt, amikor a Suzuki bemutatta a Vitara új generációját, ami rövidesen a kompakt méretű szabadidő-terepjárók kategóriájának élére ugrott. A sikerét az eltalált formának, a praktikus belső térnek, a megbízható műszaki tartalomnak és a jó áron adott felszereltségének is köszönheti. Mint minden autótípusnál, így a Vitaránál is eljött a ráncfelvarrás ideje. Mit lehet változtatni rajta, ha már eddig is szinte tökéletes volt?
A Vitara karakteres formáját például megtartották, csak a részletein finomítottak, de szinte minden pontján felfedezhetsz valami újat. Ott a krómmal díszített hűtőmaszk, az átrajzolt lökhárítók, a megújult könnyűfém kerekek, még a Napszél sárga fényezés is új. LED-es hátsó lámpatest került az autóba, a tolatólámpa pedig leköltözött a lökhárító aljára.
Belül eddig is ergonomikus volt a Vitara, ezért csak apróságokon változtattak a tervezők. Újabb lett a műszeregység, aminek a közepén a Swift mintájára mostantól színes képernyős, még informatívabb a fedélzeti számítógép. Az utasteret továbbra is a hatalmas, nyitható panorámatető teheti világossá, a minőségérzeten pedig nagyot dobott, hogy a műszerfal felső része is kellemesen puha tapintású műanyagból készült.
Műszaki téren eddig is a hatékonyság példájaként emlegették a Vitarát, és mostantól még inkább így lesz, mert a motorkínálat is megújult. Az eddigi alapmotor helyére a modern 1.0 Boosterjet érkezett, ami 111 lóerejével az S-Cross után a Vitarát is fürgébbé és takarékosabbá teszi. Az eddig csak a sportváltozathoz, a Vitara S-hez választható 140 lóerős 1.4 Boosterjet pedig már a középső GL+ felszereltségi szinttől elérhetővé vált.
Műszaki téren eddig is a hatékonyság példájaként emlegették a Vitarát, és mostantól még inkább így lesz, mert a motorkínálat is megújult. Az eddigi alapmotor helyére a modern 1.0 Boosterjet érkezett, ami 111 lóerejével az S-Cross után a Vitarát is fürgébbé és takarékosabbá teszi. Az eddig csak a sportváltozathoz, a Vitara S-hez választható 140 lóerős 1.4 Boosterjet pedig már a középső GL+ felszereltségi szinttől elérhetővé vált.
Opcióként kérhető összkerékhajtásával és automata váltójával a kategóriában megszokottnál jóval magabiztosabban vezethető a Vitara, amibe mostantól még több vezetőtámogató berendezés kerül. Az eddig ismert ráfutásgátló vészfékrendszer mellett olyan modern berendezések jelentek meg benne, mint a közlekedési táblákat felismerő, a sávelhagyásra figyelmeztető és a holttérfigyelő rendszer.
Lehet, hogy eddig azt gondoltad, a Vitarát nem lehet jobbá tenni, de a Suzukinak sikerült elérnie, hogy még jobban vágyj rá, mint korábban. Megújult formájával és újabb extráival továbbra is a legkedveltebb típus lehet a piacon, ami majd igazolja azt, hogy még a sikermodellek esetében is van értelme a ráncfelvarrásnak.