Hírek

Bemutatkozik az új Citroën Berlingo VAN

ÚJ CITROËN BERLINGO VAN: EGY KÉNYELMES ÉS MODERN ÁRUSZÁLLÍTÓ, MELY MINDEN IGÉNYHEZ KÉPES ALKALMAZKODNI
A szakmai ügyfeleknek készült, 1996-ban piacra dobott és azóta 1,5 millió példányban elkelt Citroën Berlingo furgonnak immár a harmadik generációját üdvözölhetjük. A Berlingo Van névre keresztelt kishaszongépjármű – a nemrég leleplezett személyautó-változathoz hasonlóan – stílus és felszereltség tekintetében is generációs ugrást képvisel. A tipikus Citroën-jegyeket mutató robusztus autó elsősorban a kényelem és a variálhatóság terén hoz előrelépést. Testre szabott megoldásaival valamennyi szakma igényeit kielégíti, kétféle hosszméretben (M és XL) kapható, és az ügyfélelvárások maximális kiszolgálása érdekében két speciális változatot is kínál. Ezek a más-más megközelítést képviselő „Worker” és „Driver”verziók, melyek az eltérő hasmagasság, ill. felszereltségi és biztonsági szint révén különböző használatra termettek.  A nagy rakodókapacitás, a könnyen hozzáférhető raktér és a különböző konfigurációk (Extenso® fülke vagy duplakabin) valamennyi vállalkozó ideális partnerévé avatják az új Citroën Berlingo Vant.
A jobb kormányozhatóság, valamint a nagyobb kényelem és biztonság érdekében a furgon új padlólemezt kapott. A modell a szegmensben egyedülálló módon 20 vezetéssegítő és 4 csatlakoztatási technológiával, legújabb generációs motorokkal (1,5 BlueHDi dízelmotorok és 1,2 PureTech benzinmotorok) és EAT8 automata sebességváltóval van felszerelve. Az új Berlingo Van forgalmazása 2018 végén kezdődik. 
Az új Citroën Berlingo Van röviden a következőket kínálja:

EGY IKONIKUS MODELL: KARAKTERES ÉS MODERN
A Citroën márka, melynek nevéhez a vezetőfülkével egybeépített raktér feltalálása fűződik, most egy minden eddiginél modernebb furgonnal áll elő. Az új Berlingo Van egyedi sziluettjével és robusztus stílusával a legkülönbözőbb szakmák képviselőit szólítja meg.
  • Az új Citroën Berlingo Van masszív megjelenésével biztonságérzetet kelt. A megújult külső fontos elemei az előrébb tolt szélvédő, valamint a magasabb és rövidebb orr-rész, amelyet többek között a rövidebb első túlnyúlást megengedő EMP2 padlólemez tett lehetővé.
  • A nagy testvér Jumpyt idéző, jellegzetes Citroën stílusjegyeket hordozó orr-rész fokozott védelmet nyújt a hétköznapokban.
  • A gondosan kidolgozott áramvonalas profilhoz a funkcionalitást hangsúlyozó hátsó rész kapcsolódik.
  • A szakmai ügyfelek igényeinek megfelelően kialakított praktikus és strapabíró beltér jellegzetes eleme a számos hasznos fedélzeti technológiának helyt adó, letisztult műszerfal.

TESTRE SZABOTT KÉNYELEM: EGY MINDEN IGÉNYHEZ ALKALMAZKODÓ ÁRUSZÁLLÍTÓ
Az „Inspired by Pro” jelmondatnak megfelelően az új Citroën Berlingo Van a professzionális ügyfelek ideális partnere, hiszen előnyös tulajdonságaival valamennyi szakma igényeinek képes megfelelni.
  • Testre szabott megoldásokat kínál, és kétféle hosszméretben is rendelhető: 4,40 m (M) és 4,75 m (XL).
  • Az ügyfélelvárások maximális kiszolgálása érdekében két – más-más megközelítést és használatot képviselő – egyedi változatot is kínál: „Worker” és „Driver”.
  • A sokoldalúságra és a variálhatóságra jó példa az elöl háromszemélyes Extenso® fülke és az első két üléssorban akár 5 személy szállítására is alkalmas duplakabinos változat.
  • Az új Citroën Berlingo Van intelligens kialakításával megkönnyíti a mindennapokat: a fölfelé nyíló vagy kétszárnyú hátsó ajtón, illetve az oldalsó tolóajtókon keresztül könnyen hozzáférhető a raktér, számtalan praktikus tárolóhely áll rendelkezésre, 1000 kg-ra nőtt a hasznos terhelhetőség, ugyanakkor megmaradt a kerékdobok közötti szélesség, így a raktérben 2 EUR raklap is kényelmesen elfér.

KORSZERŰ TECHNOLÓGIÁKKAL FELVÉRTEZVE
A legkorszerűbb technológiákkal felszerelt új Berlingo Van semmiben sem marad el a személyautók mögött. Kiváló menetkényelem és messzemenő biztonság jellemzik:
  • A kényelmes felfüggesztés a Citroën szaktudásának legjavát kamatoztatja.
  • Ideális választás az új padlólemez: elöl a jármű a moduláris EMP2 platformra épült, mely jobb kormányozhatóságot eredményezett, és még több vezetéssegítő technológia alkalmazását tette lehetővé.
  • Az új Berlingo Van a szegmensben ritka technológiai felszereltségnek örvend, hiszen nem kevesebb mint 20 vezetéssegítő funkcióval van ellátva: pl. túlterhelésjelző és Surround Rear Vision (a haszongépjárművek között egyedülálló módon), színes head-up display, elektromos rögzítőfék, Stop funkcióval rendelkező adaptív sebességszabályozó, Active Safety Brake, valamint országtól függően 4 csatlakoztatási technológia (köztük a Citroën Connect Nav és a vezeték nélküli okostelefon-töltés).
  • A motorkínálat csupa nagyteljesítményű és gazdaságos, legújabb generációs motorból áll: 1,5 l BlueHDi dízelmotorok és 1,2 l PureTech benzinmotorok alkotják. Egyes erőforrásokhoz EAT8 automata sebességváltó is társulhat.
Nem sokkal az új Berlingo személyautó-változatának leleplezését követően a Citroën most – új Berlingo Van néven – a szakmai ügyfeleknek készült haszongépjármű-változat harmadik generációját is bemutatja. Az európai haszongépjármű-piacon a márka 2017-ben 9,7%-os részesedést ért el: több mint 73 000 járművet adott el, és ezzel a harmadik helyen végzett. A kisteherautók szegmensében annál is inkább megalapozott ez a siker, mert a Citroën kezdettől olyan közkedvelt modellekkel járt élen, mint a 2 CV, a C15 vagy a Berlingo. A márka nevéhez fűződik az első dízelváltozat, a vezetőfülkével egybeépített raktér vagy a háromszemélyes első üléssor bevezetése is. Ennek a gazdag örökségnek a folytatója – egy bestseller legújabb kiadásaként – az új Berlingo Van is.

A Citroën Berlingo mindig is a praktikus szemlélet példaképe és a szegmens meghatározó szereplője volt, és az idők során többször is tudott újat hozni. Bevezetése óta világszerte több mint 1,5 millió példány készült belőle, ebből 1,3 millió Európában és több mint 470 000 Franciaországban talált gazdára. A modell 2017-ben Franciaországban egyenesen rekordévet zárt: több mint 27 000 Berlingót helyeztek forgalomba, 4%-kal többet, mint 2016-ban. Jelenleg a Berlingo egymaga 40%-át teszi ki a Citroën kishaszonjármű-eladásainak, és mint ilyen, a márka legnépszerűbb kisteherautója, amit a 2018 első negyedévéhez képest mutatott 25%-os növekedés (eddig több mint 8000 értékesített gépjármű) is megerősít. A 2018 végén piacra kerülő harmadik generációval a Citroën a sikertörténet folytatására készül.
EGY IKONIKUS MODELL: KARAKTERES ÉS MODERN

A Citroën találmánya: a vezetőfülkével egybeépített raktér
A Citroën kisteherautók története a XX. század elején kezdődött: 1928-ban mutatkozott be a C4 Furgon acélkarosszériával és kétszárnyú hátsó ajtókkal. 1950-ben lépett piacra a híres 2 CV furgon, a kultikus kacsa haszongépjármű-változata. A kompakt furgon egy praktikus és gazdaságos modell minden előnyével rendelkezett, és hamarosan kategóriája egyik legsikeresebb járműve lett. A mára az egész világon gyűjtött modell úgy vonult be a történelembe, mint a legelső elsőkerék-hajtású, nagy szériában gyártott furgon. Az 1951. március és 1978. március között 1 246 335 példányban gyártott modell mára igazi autós ikonná vált.
1978-ban a 2 CV furgont az Acadiane váltotta fel. A stílusfrissítésen átesett furgon a Dyane orr-részét vette át. 9 év alatt összesen 235 393 gurult le belőle a gyártósorról.
Az igazi korszakváltást azonban a nyolcvanas évek és a Citroën C15 hozták el. A 2 CV és az Acadiane kicsi kéthengeres motorjai után az 1984-ben piacra dobott vadonatúj modell vízhűtéses négyhengeres motorral rendelkezett. Az 1978-as Visát alapul vevő modellre hosszú és sikeres pályafutás várt: nagyon sokáig mint nélkülözhetetlen munkaeszközre tekintettek, és még 2006-ban – 10 évvel a Berlingo bevezetése után – is gyártották. Töretlen népszerűségét elsősorban időtállóságának és masszivitásának köszönhette, de az erőforrások között kínált dízelmotor is jócskán hozzájárult az eladások növeléséhez. Egyedül a C15-ből 22 év alatt több mint 1,18 millió példány kelt el.
A XX. század végén a Berlingo megjelenése újabb forradalmi változást hozott. Az 1996. júliusban bemutatkozó első generáció ismét szakít a hagyományokkal, és az eleganciára, valamint a kényelemre helyezi a hangsúlyt. A legfőbb újítás a modell különleges sziluettjében és a vezetőfülkével egybeépített raktérben keresendő. Nem véletlen, hogy idővel ez a típus lett az abszolút hivatkozási alap a szegmensben.
2008 májusában megújult a Berlingo. A második generáció kényelem és szolgáltatások tekintetében a személyautók szintjét hozta, és a szakmai ügyelek igényeinek megfelelően megjelenésére nézve is komolyabb lett.
2015 tavaszán a Genfi Autószalon alkalmával a Berlingo újabb modellfrissítésen esett át, 2016-ban pedig – a 2 CV furgon 65. és a Berlingo 25. születésnapjára emlékezve – a Citroën a híres Colette áruháznak két teljesen egyedi darabot készített: ez volt a 2 CV furgon Colette és a Berlingo Colette.

Még kifejezőbb és modernebb dizájn
A Citroën stílusigazgatója, Alexandre Malval vezette tervezőcsapat a haszongépjárműnek saját orr-részt tervezett. Az expresszív stílusú, jellegzetes Citroën-jegyeket hordozó első traktus fontos eleme az út fölé magasodó rövid motorháztető, melyet két oldalt széles lámpatestek öveznek. A fényszórók a személygépkocsi-változat lámpáitól eltérően a nagy testvér Jumpyval mutatnak rokonságot. Az összhatás egyszerre robusztus és vonzó.
Profilból az autó töretlenül ívelő, biztonságot sugalló vonalaival hívja fel magára a figyelmet, és a választott hossztól függetlenül harmonikus, kiegyensúlyozott képet nyújt. Hangsúlyosak a nagyméretű tolóajtók, melyek a számtalan konfigurációs és szállítási lehetőségen keresztül a jármű praktikus jellemzőire és a tágas belső térre irányítják a figyelmet. Oldalnézetből a gondosan kidolgozott formáké és az áramvonalas sziluetté a főszerep, a hátsó rész viszont a függőleges lámpatestekkel és a Berlingo felirattal megőrizte funkcionális, haszongépjárműhöz illő jellegét.
Az utastér azonban teljesen megújult. A Citroën dizájnerei egyszerű irányelveket követtek: egy praktikus szempontok és szigorú szabályok uralta szegmensben dizájn és funkcionalitás tekintetében igyekeztek minél jobban elszakadni a jelenlegi Berlingótól, és az új ügyfelek számára a lehető legjobb kombinációt nyújtani. A Citroën Advanced Comfort® program jegyében az új Berlingo Van ergonomikusan kiképzett vízszintes műszerfala modern és letisztult dizájnjával hívja fel magára a figyelmet. A vezetőhelyen high-tech műszercsoport, többfunkciós kormány és egyes változatokon színes head-up display kijelzés fogadja a vezetőt. A vezetőhely, a középkonzol, az ajtótáblák és az ülések is igényes kidolgozásúak és rendkívül időtállók. Az illesztések és a kárpitok a professzionális használathoz illeszkedő, komoly minőséget képviselnek. Az utastér padlóját egyszerűen tisztítható TPO szőnyegek borítják, a raktérbe pedig a nagyobb védelem érdekében csúszásgátlóval ellátott fapadló rendelhető.
TESTRE SZABOTT KÉNYELEM: EGY MINDEN IGÉNYHEZ ALKALMAZKODÓ HASZONGÉPJÁRMŰ

Az új Berlingo Van ideális partner a mindennapokban: a professzionális ügyfelek széles körét szólítja meg, kényelmes beszállás és könnyű ki-/berakodás jellemzi, és rendkívül sokoldalúan használható.

„Inspired by Pro”
A márka „Inspired by You” jelmondatának a vállalkozók világára szabott változata az „Inspired by Pro”. A Citroën haszongépjárművek kapcsán alkalmazott szlogen a legkülönfélébb területeken – építőipar, szállítás, szolgáltatóipar, segélyszolgálatok stb. – dolgozó kisiparosokat, kereskedőket, önkormányzatokat és kisvállalkozásokat szólítja meg. Az új megközelítésnek is szerepe van abban, hogy az új Citroën Berlingo Van a legkülönfélébb üzleti profilokat és tevékenységeket lefedő kínálatával valamennyi ügyfele igényeinek képes megfelelni. Íme a testre szabott haszongépjármű, mely mindennél nagyobb figyelmet szentel a gépjárművezető/céges alkalmazott kényelmének és a praktikus szempontoknak, és amely messzemenően alkalmazkodik az adott szakma elvárásaihoz.

Minden igénynek megfelel
Az új Citroën Berlingo Van a legkülönbözőbb igényekhez is képes alkalmazkodni. Egy igazi testre szabott haszongépjármű, mely különböző méretei, kabintípusai, nyílászárói és számtalan tárolóhelye révén remekül variálható és sokoldalúan használható. Sztenderd (M) változatban a szegmens egyik legnagyobb rakterével, XL változatban pedig a leghatékonyabb felépítéssel (hasznos térfogat/külső méretek) rendelkezik.

2 hosszméret: Az új Citroën Berlingo Van – akárcsak a személyautó-változat – kétféle hosszméretben létezik: a sztenderd (M) változat 4,40 m hosszú 2,78 m-es tengelytávval, míg a hosszú (XL) változat 4,75 m hosszú, tengelytávja pedig 2,97 m. Az utóbbi harmonikus sziluettjében nagy szerep jut a kiegyensúlyozott arányoknak (tengelytáv, hátsó túlnyúlás).

2 fajta kabin: A háromszemélyes Extenso® fülke azoknak a szakembereknek készült, akik csapatban dolgoznak, és egyszerre többen utaznak. Az első sorban három személy számára van hely, de a szélesebb kialakítású középső ülés szükség szerint állítható írólappal ellátott, mozgó irodává alakítható. A tetszőlegesen variálható Extenso® fülke minden helyzethez képes alkalmazkodni, a szélső utasülés elrejtésével például optimális hosszúságú rakodófelület érhető el: a hasznos raktérfogat M méret esetén 3,3 m3-ről 3,8 m3-re, XL méretnél pedig 3,9 m3-ről 4,4 m3-re nő. Az utastér különböző pontjain elhelyezett tárolókban pedig valamennyi dokumentum és szerszám könnyen elérhető helyen tárolható.

XL méret esetén duplakabinos változat is rendelhető, mely 1–5 személy befogadására és nagyméretű tárgyak szállítására termett. A variálható duplakabin immár gyárilag is rendelkezésre áll, így nincs szükség karosszériaátalakításra. Ez a konfiguráció a még több variációs lehetőségnek köszönhetően még sokoldalúbb használatot tesz lehetővé. A szegmensben egyedülálló – a személyautóéval megegyező – térdteret és így kivételes komfortot biztosít a hátsó utasoknak, de az első utasülés és a második üléssor elrejtésével hosszú tárgyak is kényelmesen szállíthatók benne. Ezen kívül csapóajtóval ellátott, mozgatható rácsos válaszfal is rendelhető hozzá.

2 különleges változat: „Worker” és „Driver” - A különböző használati feltételekhez igazodva az új Citroën Berlingo Van az alapkínálatban megtalálható változatokon felül két, sajátos megközelítést képviselő és speciális jellemzőkkel bíró változatot is ajánl szakmai ügyfeleinek:
  • A „Worker” névre hallgató verzió a különböző építkezések keretében építési alapanyagok és munkaerő szállítására szakosodott cégeket célozza meg. Különleges ismertetőjegyei a háromszemélyes első üléssor, a megemelt hasmagasság (+30 cm), a motor alatt elhelyezett védőlemez és a lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control jóvoltából optimalizált meghajtás. A robusztus sziluett további sajátosságai a Mud & Snow abroncsokkal ellátott nagy kerekek (690 mm), a műanyag bevonatú raktérpadló, a nagyobb hasznos terhelés (1000 kg) és az ún. „Raktér” csomag, mely erősebb fényű világítást, egy 12 voltos csatlakozót és középmagasságban elhelyezett rögzítőgyűrűket foglal magában.
  • A „Driver” változat azoknak a cégeknek készült, amelyek munkatársai sokat vannak úton vagy városon belül sorozatos szállításokat bonyolítanak. Ezt a verziót a mindennapi hatékonyság érdekében kiváló menetkényelem és a szegmensben egyedülálló akusztikai komfort jellemzi, és számos vezetéssegítő funkcióval van felszerelve. Kiemelendő az akusztikai csomag, a kétzónás légkondicionáló, az állítható deréktámasszal rendelkező ülések, az eső- és fényérzékelő, a sebességszabályozó és -korlátozó berendezés, az elektromos rögzítőfék, a 8” képernyővel ellátott rádió és az egyedülálló Surround Rear Vision rendszer.
A berakodást megkönnyítő ajtók: Az új Berlingo Van különböző konfigurációkban – 0, 1 vagy 2 oldalsó tolóajtóval – rendelhető. A tolóajtók jóvoltából a rakomány be- és kirakodásakor kellően széles nyílás áll rendelkezésre, bárhol is parkol az autó.
A furgonváltozat szériában 180°-ban nyíló, 3:2 arányban osztott, lemezelt hátsó ajtóval (melynek keskenyebb szárnya a jobb oldalon található) van felszerelve. A szárnyasajtón keresztül széles rakodótér tárul fel, az ajtózsanérok viszont nem látszanak. Ennek az esztétikai szempontok mellett praktikus oka is van: így nehezebb feltörni az ajtót. Egyes szakmák kívánalmainak megfelelően a hátsó ajtó üvegezett kivitelben (180°-os nyitási szöggel, 3:2 osztásban), fűtött hátsó ablakokkal és kizárólag bal oldali ablaktörlővel is rendelhető. Megint másik opció a fűtött hátsó szélvédővel és ablaktörlővel ellátott, fölfelé nyíló csomagtérajtó.
A haszongépjármű-változat egy másik ötletes megoldása a hosszú tárgyak szállítását lehetővé tevő zsiráftető. A nagyméretű tetőnyílás a mindennapokban is egyszerűen kezelhető. Egy- vagy kétágú létra szállításakor például a szakember – legyen az villanyszerelő vagy festő – zárt ajtókkal, teljes nyugalomban közlekedhet. A zsiráftető a két oldalsó tolóajtóval felszerelt változatokon, illetve XL méret esetén nem áll rendelkezésre. A magas rakomány támasztékául szolgáló rúd maximális terhelhetősége 100 kg.

Számos könnyen elérhető tárolóhely: A kényelem a tervezés kezdeti fázisaitól kiemelt szerepet játszott, így az új Berlingo Van rendkívül praktikusnak bizonyul. Az első üléssor bővelkedik az ötletes tárolóhelyekben: az apróbb holmiktól (tollak, aprópénz stb.) a nagyobb tárgyakig (15” laptop, irattartók stb.) mindennek könnyen találunk helyet. Az új Berlingo Van összesen 113 liternyi tárolóhelyet rejt magában: ilyenek az ülés alatt elhelyezett tárolófiók, a Top Box névre hallgató felső tároló, melynek kialakítását az utasoldali légzsák tetőbe történő beépítése (Airbag in Roof technológia) tette lehetővé, az alsó kesztyűtartó, az első ülések fölötti tetőpolc, a számtalan rakodóhely, a nagy ajtózsebek vagy a pohártartók. A professzionális igények kielégítésére pedig két USB-port, két 12 voltos csatlakozó és egy 220 voltos csatlakozó áll rendelkezésre.

Referenciának számító rakodókapacitás: A jelenlegi padlólemezt alapul vevő hátsó kialakításnak köszönhetően az új Berlingo Van rekordméretű rakodótérrel rendelkezik. Nőtt a hasznos terhelhetőség és megmaradt a kerékdobok közötti szélesség (1,23 m), így akár 2 EUR raklap is kényelmesen elhelyezhető benne. Az új Berlingo Van rakodókapacitása egyedülálló: 3,3 m3-től (standard változat) 4,4 m3-ig (XL méret) terjed, a hasznos terhelhetőség pedig ennek megfelelően 650–1000 kg. A kishaszonjárműveket vásárló ügyfelek igényeinek maximális kiszolgálása érdekében az új Berlingo Van egy újítással is jelentkezik. Valamennyi gépjárműszegmenst együttvéve elsőként kínál túlterhelésjelző funkciót, mely figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű össztömege megközelíti vagy meghaladja az engedélyezett értéket. A maximálisan vontatható tömeg egyébként 1500 kg.
KORSZERŰ TECHNOLÓGIÁKKAL FELVÉRTEZVE
Az új moduláris platformnak köszönhető hatékonyabb felépítés következtében az új generációs Berlingo furgon kormányozhatóság, kényelem és biztonság tekintetében most még többet nyújt, mint az elődei. Korszerű és intelligens vezetéstámogató és csatlakoztatási technológiákkal, valamint legújabb generációs motorokkal van felszerelve.

Optimális menetkényelem
A spanyolországi Vigóban és a portugáliai Mangualdében gyártott új Citroën Berlingo Van új platformra épül, mely fürgeség, helykínálat és praktikum szempontjából hoz előrelépést, de az ügyfeleknek a Citroënre jellemző kiváló felfüggesztésről sem kell lemondaniuk.
Az új Citroën Berlingót hatékony felépítése még funkcionálisabb autóvá teszi. Elöl a jármű a moduláris EMP2 platformra épült, hátul viszont megmaradt a jelenlegi Berlingo padlólemeze. Az első kialakítás – az elektromos szervokormánnyal és a manőverezésnél ideális fordulókörrel – jobb kormányozhatóságot és kisebb tömeget eredményezett, és lehetővé tette a legújabb vezetéssegítő rendszerek alkalmazását.
A márka hagyományaihoz és a Citroën Advanced Comfort® programhoz hűen az új Citroën Berlingo Van felfüggesztés tekintetében a Citroën szaktudásának legjavát képviseli. Minden körülmények között kiválóan szűri az út egyenetlenségeit, és kellemes, nyugodt légkört biztosít a vezető és kísérői számára. Az optimális menetkényelem a magasabb termetűek számára is kényelmes vezetési pozícióban, az állítható magasságú, deréktámasszal és saját könyöklővel ellátott ülésekben, a kényelmes felfüggesztésben és a kiváló hangszigeteléssel elért akusztikus komfortban érhető tetten.
Az időjárási viszonyoktól függetlenül jó szolgálatot tesz a mindennapokban a vezetési kényelmet fokozó „Magic Wash” találmány, melynek köszönhetően a szélvédő mosásakor mindvégig tökéletesen kilátni az autóból. A vezetéssel együtt járó mentális terhelés csökkentésére az új Citroën Berlingo Van további felszereléseket és technológiákat kínál (lásd lent).

A mindennapi életet megkönnyítő innovatív technológiák
A funkcionalitásáról és praktikumáról híres új Citroën Berlingo Van a biztonság terén sem hagy kívánnivalót maga után. A nyugodt és biztonságos vezetés érdekében élenjáró megoldásokkal szolgál, és bővelkedik a hasznos technológiákban.
20 vezetéstámogató rendszer
A modellen alkalmazott innovatív technológiai megoldásoknak köszönhetően az új Citroën Berlingo Vant magas kényelmi és biztonsági szint jellemzi.

A haszongépjárműveknél egyedülálló funkciók:
  • Túlterhelésjelző: az innovatív funkció figyelmezteti a vezetőt a megengedett össztömeg (a műszakilag megengedett legnagyobb össztömeg, ill. az egyes tengelyeken megengedett terhelés) túllépésére. A fejlesztők előtt hármas cél lebegett: a jármű túlterhelésének és ezzel a defektre vagy a gumiabroncsok idő előtti kopására visszavezethető közúti problémák megelőzése, a biztonsággal kapcsolatos elvárások kielégítése és a büntetések elkerülése. A gépjármű terhelésének mérése kétféleképpen történik: a motor indításakor automatikusan vagy a gépjármű álló helyzetében, a rakodótérben elhelyezett gomb megnyomásával. Az utóbbi esetben a rendszer 5 percig aktív.
  • Surround rear vision: a rendszer szűkös helyen (raktárban, építkezésen, városi forgalomban stb.) vezetve vagy manőverezve jobb látási viszonyokat teremt úgy, hogy közben a lemezelt oldalfalaknak köszönhetően a rakomány védelme is biztosított (az utóbbi értéke akár meg is haladhatja az autóét, így fennáll a lopás veszélye, ha kívülről is látható). A minél kisebb holttér érdekében a rendszer a lemezelt fugon közvetlen környezetének képét (az utasoldali visszapillantó tükörbe, ill. a hátsó szárnyasajtó felső részébe beépített két kamera által látott képet) a középső visszapillantó tükör helyén található 5” színes képernyőn jeleníti meg. A rendszer három alfunkcióval rendelkezik:
    • jobb oldali oldalnézet: az irányjelző-kapcsoló végén található gomb megnyomásával a gépjármű jobb oldalán található terület képe kerül kijelzésre,
    • hátulnézet: a gépjármű tengelyében látott képet közvetíti,
    • tolatókamera: hátramenetbe kapcsoláskor a közvetlenül a gépjármű mögött található terület képe jelenik meg (előremenetben alapértelmezésben a hátulnézeti kép látható).

A kishaszongépjárműveken ritkán alkalmazott technológiák:
  • Színes head-up display kijelzés: a vezetéshez hasznos információk a vezető látóterében jelennek meg. Az elrejthető lemezre vetített színes kijelzés jóvoltából a különböző adatok (sebesség, sebességkorlátozó/-szabályozó információi, a navigációs rendszer irányváltásra vonatkozó utasításai stb.) folyamatosan elérhetők úgy, hogy közben a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.
  • Elektromos rögzítőfék: a motor leállításakor a rögzítőfék automatikusan bekapcsol, a gépjármű elindításakor pedig automatikusan kiold. Alapértelmezésben az automata funkciók vannak bekapcsolva, de a rögzítőfék a vezérlőkar meghúzásával manuálisan is behúzható.
  • Adaptív sebességszabályozó Stop funkcióval (EAT8 sebességváltó esetén): a szélvédő felső részébe beépített többfunkciós kamera segítségével működő rendszer kétféle feladatot lát el: automatikusan a vezető által előzetesen beprogramozott utazósebességen tartja a gépjárművet, és automatikusan kiigazítja gépkocsi és az előtte haladó gépjármű közötti követési távolságot. A rendszer érzékeli, ha a gépkocsi előtt ugyanabban a sávban egy másik jármű halad, és az állandó követési távolság megőrzése érdekében a gázpedálra, illetve a fékekre hatva (a féklámpák bekapcsolása mellett) az elöl haladó jármű sebességéhez igazítja az autó sebességét:
    • Ha az elöl haladó gépjármű sebessége kisebb, a rendszer lelassítja (kézi váltó esetén akár 30 km/h-ra), vagy teljesen meg is állítja (EAT8 atomata váltó esetén) az autót.
    • Ha az elöl haladó gépjármű gyorsításba kezd vagy sávot vált, a sebességszabályozó fokozatosan addig gyorsít, amíg a gépjármű el nem éri a beprogramozott sebességet.
    • Ha a vezető egy lassúbb jármű megelőzésekor kiteszi az indexet, a rendszer átmenetileg hagyja, hogy az autó az előzés érdekében – a beprogramozott sebesség túllépése nélkül – megközelítse az elöl haladó gépjárművet.
  • Sávtartó asszisztens: A rendszer egy kamera segítségével felismeri a folytonos, illetve szaggatott útburkolati jeleket, és véletlen sávelhagyás veszélye esetén fokozatosan elfordítja a kormányt, hogy a gépjármű az eredeti sávban maradjon. A menetpálya-korrekciót egy visszajelző lámpa villogása kíséri. Ha a vezető ragaszkodik a megkezdett sávelhagyáshoz, a kormány határozott megmarkolásával megakadályozhatja az automatikus korrekciót (pl. valamilyen akadály kikerülésekor). A menetpálya-korrekció az irányjelzők bekapcsolásakor megszakad. A funkció 65–180 km/h sebességtartományban aktív.
  • Fáradtságfigyelő rendszer: a szélvédő felső részén elhelyezett többfunkciós kamera figyeli a vezető viselkedését, és a figyelem lankadása esetén riasztást küld. A rendszer a menetpálya útburkolati jelekhez képest mutatott eltéréseiből következtet a vezető éberségi állapotára. A funkció különösen gyorsforgalmi utakon, 65 km/h sebesség fölött hasznos.
  • Coffee Break Alert: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha ideje szünetet tartania. A riasztás kétórányi – 65 km/h fölötti sebességgel megtett – út után lép életbe.
  • Kibővített táblaolvasó rendszer sebességkorlát-ajánlással: A rendszer a szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével érzékeli és leolvassa a sebességkorlátozások kezdetét és végét jelző táblákat. Az észlelt tábla piktogramja és a kamera által leolvasott maximálisan megengedett sebesség a műszercsoport 3,5” színes képernyőjén és a head-up display lemezén is kijelzésre kerül. Az információ minden újabb tábla (behajtani tilos, előzni tilos) mellett elhaladva frissül, és a rendszer a navigációs rendszer térképein jelzett sebességkorlátozásokat is figyelembe veszi.
  • Holttérfigyelő rendszer: a visszapillantó tükrökben felgyulladó jelzőlámpával figyelmezteti a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekre.
  • Ütközésveszély-jelző: a rendszer grafikus információkkal és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy összeütközik az előtte haladó gépjárművel vagy a forgalmi sávban tartózkodó gyalogossal.
  • Active Safety Brake: az ütközések elkerülésére szolgáló vészfékező rendszer 5 km/h sebesség fölött érzékeli a gépkocsi környezetében található fix és mozgó tárgyakat, valamint a gyalogosokat. Ha a vezető nem reagál az ütközésveszély-jelző figyelmeztetésére, a rendszer automatikusan lefékezi a gépjárművet.
  • Adaptív fényszóró: éjszakai vezetésnél a forgalmi és fényviszonyoktól függően automatikusan átvált országúti fényről tompított fényszórókra.
  • Statikus kanyarfény: a kormány elfordítási szögétől függően a tompított világítás mellett a jobb vagy bal oldali ködfényszóró is bekapcsol, hogy akár 75°-os szögben is be legyen világítva a gépkocsi megfelelő oldalán a tér. A rendszer 40 km/h sebesség alatt működőképes.
  • Szabad kezes nyitó- és indítórendszer: a gépjármű nyitásához, zárásához és indításához elég, ha a kulcsot magunknál tartjuk. A gépkocsi felismeri a vezetőt, amint az az első kilincsek vagy a csomagtérajtó felé nyújtja a kezét.
  • Visszagurulás-gátló: az emelkedőn, ill. lejtőn történő indítás megkönnyítése érdekében a rendszer a fékpedál felengedését követően megakadályozza a gépjármű nem kívánt elmozdulását. A funkció kb. 3º-nál nagyobb lejtésszög esetén 2 másodpercre egy helyben tartja a gépkocsit.
  • Oldalsó parkolóradar: a rendszer az első és hátsó lökhárítókba beépített érzékelőktől származó adatok és a menetpálya összehasonlítása révén a parkolást végző gépkocsi két oldalán található akadályokra figyelmezteti a vezetőt.
  • Tolatóradar: a rendszer grafikus információkkal és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a gépjármű mögött található akadályokra.
  • Vontatmánystabilizáló: az új Citroën Berlingo vontatóeszközzel (gyári opció) felszerelt változatai egy utánfutó-stalibilizálóval vannak ellátva. Amikor az ESP-t kiegészítő funkció az utánfutó kilengését érzékeli, a fékekre hatva stabilizálja azt, és szükség esetén a motorteljesítmény csökkentésével lelassítja a gépjárművet. Ahogy az utánfutó elektromos csatlakozóját a vontató járműre köti, a rendszer felismeri az utánfutót.
  • Lejtmenet-szabályozó funkcióval ellátott Grip Control rendszer: a minden körülmények között optimális meghajtást biztosító Grip Control az első kerekek meghajtását mindig az adott terepviszonyokhoz igazítja. Az öt üzemmód (Standard, Homok, Terep, Havas út és ESP OFF) közül a középkonzolon található forgókapcsolóval tud választani. A Grip Control rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit. Mind előre-, mind hátramenetben segít megőrizni a menetpályát és megakadályozni a gépjármű megcsúszását, amikor az lejtőn lefelé halad.

Csatlakoztatási technológiák
A jó közérzetet és a maximális kényelmet szolgálják azok a technológiák, melyek a saját digitális eszközök és a gépjármű közötti kommunikációt, valamint az ügyfelekkel és a munkatársakkal való folyamatos kapcsolattartást biztosítják.
  • Mirror Screen funkció: az Android Auto, Apple Car Play™ és MirrorLink® protokollal működő funkció jóvoltából a gépjárműre csatlakoztatott okostelefon alkalmazásai a 8” érintőképernyőről biztonságosan vezérelhetők.
  • CITROËN Connect Nav: számos előnnyel szolgáló, legújabb generációs (országtól függően online)3D navigációs rendszer. Ujjheggyel működtethető, 8” kapacitív érintőképernyővel rendelkezik. A média-, telefon- és navigációs funkciók hangfelismeréssel vezérelhetők, így a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.
  • Vezeték nélküli okostelefon-töltés kijelölt töltőzónával : Ez az innovatív berendezés számos okostelefon vagy más Qi szabványú eszköz indukciós töltését teszi lehetővé a középkonzolban e célból kialakított tárolórekeszbe integrált töltőállomásnak köszönhetően. Nincs többé szükség a fizikailag és esztétikailag is zavaró kábelekre. A vezeték nélküli áramátvitel a mágneses indukció elvén alapul.

Legújabb generációs motorok
A haszongépjármű-változat harmadik generációja dinamikus menettulajdonságokkal, élvezetes vezetéssel és alacsonyabb fenntartási költségekkel örvendezteti meg a professzionális ügyfeleket. Mindezt az új könnyű padlólemez, valamint a fogyasztás és CO2-kibocsátás szempontjából kifejezetten gazdaságos, legújabb generációs motorok társításával sikerült elérni.
Az új Berlingo Van városi és országúti használatra egyaránt alkalmas, környezetkímélő 1,2 PureTech benzines és 1,5 -1,6 BlueHDi dízel erőforrásokat kínál, melyeket kiváló teljesítmény és visszafogott valós fogyasztás jellemez. Egyes motorokhoz legújabb generációs, 8 fokozatú EAT8 sebességváltó is társulhat, mely hosszú és rövid utakon egyaránt még élvezetesebb vezetést garantál.
A japán Aisin céggel közösen tervezett és kifejlesztett nyolcfokozatú EAT8 (Efficient Automatic Transmission) automata sebességváltót – melyen a kormányon elhelyezett kapcsolók segítségével manuálisan is lehet lépegetni – intuitív és gördülékeny használat jellemzi. A motor és a váltó közötti optimális összhangnak és a két plusz fokozattal kiküszöbölt fordulatszámugrásoknak köszönhetően még kényelmesebb és élvezetesebb a sebességváltás.
  • 1,2 l PureTech benzinmotorok:
    • PureTech 110 S&S 6 seb.
    • PureTech 130 S&S EAT8* 2019 második felétől rendelhető
  • 1,5 l BlueHDi dízelmotorok:
    • BlueHDi 130 S&S 6 seb. vagy EAT8
  • 1,6 l BlueHDi dízelmotorok:
    • BlueHDi 75 5 seb.
    • BlueHDi 100 5 seb.
    • BlueHDi 100 S&S 5 seb.
MŰSZAKI ADATOK
Hosszúság: 4,40 m (M) / 4,75 m (XL)
Szélesség: 2,10 m (kihajtott visszapillantó tükrökkel)
Magasság: 1,80 m (M) / 1,85 m (XL Worker)
Hasznos térfogat: 3,3 m3 (M) / 3,9 m3 (XL), Extenso fülke esetén 3,8 m3 (M) / 4,4 m3 (XL)
Hasznos teher: max. 1000 kg (M) / max. 950 kg (XL)
Hasznos hosszúság: 1,81 m (M) / 2,16 m (XL)
Vontatható teher: motortól függően max. 1500 kg (tehermegosztás nélkül)
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely