Hírek
A Peugeot bemutatja: új Peugeot 508 SW kombi
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Az alábbiakban a nemzetközi sajtóanyag olvasható, a Magyarországon forgalomba helyezett változatok felszereltsége, színe, kárpitja, motorjai, egyes műszaki tulajdonságai eltérőek lehetnek. Az új Peugeot 508 SW bevezetése Magyarországon 2019-ben várható.
Néhány hónappal a limuzin leleplezése után a PEUGEOT most bemutatja az új PEUGEOT 508 kombi változatát. A gyökeres átalakuláson átesett új PEUGEOT 508 SW szakít a D kategóriás kombik hagyományos stílusjegyeivel és inkább a sportkombik (shooting brake) világából merít inspirációt. Az autót alacsony, dinamikus sziluett és ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal (helykínálat, csomagtartóméret, könnyű bepakolás...). A legújabb generációs PEUGEOT i-Cockpit® vezetőhellyel felszerelt kombi kis fordulókörével nagyvárosban és autópályákon egyaránt könnyedén boldogul. A hagyományosan kiváló PEUGEOT felfüggesztésnek köszönhetően az új PEUGEOT 508 SW-t remek úttartás és minimális karosszériamozgások jellemzik. A hatékonyságot, a biztonságot és a felsőkategóriás kényelmet előtérbe helyező kombi garantáltan intenzív vezetési élményt ígér. Az új PEUGEOT 508 SW a 2018-as Párizsi Autószalonon mutatkozik be, európai forgalmazása pedig 2019 januárjában kezdődik.
„A formabontó fastback limuzin után itt a legalább annyira radikális és meglepő kombi! Az új PEUGEOT 508 SW változatával folytatódik a márka megújulása, és egy lenyűgöző sziluettel és műszaki jellemzőkkel bíró modellel gazdagodik a PEUGEOT kínálata. Az új PEUGEOT 508 SW kiváló bizonyítéka annak a törekvésünknek, hogy tömeggyártó cégként a prémium kategória élére kerüljünk.” - Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT vezérigazgatója
A szegmens urai továbbra is a kombik
Az európai gépjárműpiacon a D szegmens mintegy 1 400 000 gépkocsit ölel fel. A népszerűségi listát egy évtizede változatlanul a kombik vezetik. Hiába jelennek meg újabb és újabb karosszériaváltozatok, köztük az SUV, Európában jelenleg minden harmadik D kategóriás autó kombi.
A szegmens kínálata megoszlik a többnyire tömeggyártó cégek kínálta nagyméretű hagyományos kombik és a kombik praktikumát dinamikusabb dizájnnal ötvöző prémium kínálat között.
A PEUGEOT döntése egyértelmű. A márka egy kifejezetten vonzó modell mellett tette le a voksát, mely a hagyományos stílusjegyekkel szakítva egy eddig csak a prémium gyártókra jellemző sportos és modern külsőt kínál.
Ütős dizájn
„A limuzin változattal egy időben tervezett új PEUGEOT 508 SW testvére minden kvalitásával rendelkezik, ugyanakkor még előkelőbb megjelenés és egy tömeggyártásra szakosodott cégtől szokatlanul innovatív stilisztikai megoldások jellemzik. Az új PEUGEOT 508 kombi egy kifejezetten vonzó autó, mely nem hagy kétséget afelől, hogy magasabb babérokra tör.” - Gilles VIDAL, a PEUGEOT formatervezési igazgatója
Az ötven évvel ezelőtt útjára bocsátott PEUGEOT 504 mintájára kombijai megtervezésekor a márka mindig az adott modell limuzin változatából indul ki. Ennek megfelelően az új PEUGEOT 508 SW is magán viseli a limuzin formabontó dizájnjának minden stílusjegyét. Az új arányoknak hála az autónak rendkívül dinamikus megjelenést sikerült biztosítani.
A stílusban jól harmonizáló, funkcionális tetőrudaknak köszönhetően az autó majdnem ugyanolyan alacsony, mint a limuzin: alig 1,42 m. Ez majdnem 6 cm-rel kevesebb, mint az előző generáció esetében, ami a szegmensben elvárt hátsó fejtér megőrzése mellett még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett.
A 4,78 m hosszú (a limuzinnál mindössze 3 cm-rel hosszabb, az előző változatnál pedig 5 cm-rel rövidebb) kombi feszesen ívelő, áramvonalas profilját hosszan elnyújtott alacsony tetővonal koronázza.
Egyedülálló megoldás, hogy egy tömeggyártásra szakosodott cég egy kombin keret nélküli ajtókat alkalmaz, melyek a kisméretű ablakokkal tovább keskenyítik és még lendületesebbé teszik az autó sziluettjét. A hézagok és szintbeállítások a szakma kiváló ismeretéről árulkodnak, a kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel. Az új PEUGEOT 508 SW sziluettje kifejezetten sportos, mégis a luxusautók világát idézi.
A limuzintól egy az egyben megörökölt orr-rész továbbra is lehengerlő. A full LED-es fényszórók és a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor exkluzív és különleges karaktert biztosítanak az új PEUGEOT 508 kombinak, melyet a hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat csak még tovább erősít.
A hátsó részt vízszintesen kettészelő fényes fekete sávtól, melyet a limuzinról már ismerős, full LED-es 3D fényszórók foglalnak keretbe, a PEUGEOT 508 SW erős és modern autó benyomását kelti. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok. A két krómozott kipufogóvég biztonságot sugároz és tovább erősíti az autó dinamikus jellegét.
A csomagtartóba való bepakolást jelentősen megkönnyíti az – egyes változatokon motoros működtetésű, lábmozdulattal nyitható – praktikus csomagtérajtó. A csomagtérküszöb nemcsak alacsony, de széles is: a limuzinnál 6 cm-rel alacsonyabb (mindössze 63,5 cm-re van a földtől) és 2,4 cm-rel szélesebb. A könnyedén eltávolítható kalaptartónak köszönhetően azonnal látszik a teljes rendelkezésre álló térfogat. A csomagtartó egyszerű formáival jól kihasználható, és a kalaptartó alatt 530 liternyi helyet kínál, ami nem sokkal marad el a korábbi csomagtartó térfogatától (560 l).
A praktikus szempontokon túl a csomagtartónyílás felületi kidolgozása is rendkívül igényes: egy inox küszöb segíti a csomagok bepakolását. A GT változaton alumínium padlósíneket találunk, és egy csomagrögzítő hálóval praktikusan több részre oszthatjuk a csomagteret.
A variálhatóság egy kombinál alapkövetelmény: az új PEUGEOT 508 SW esetében ezt a Magic Flat funkcióval ellátott, 2:1 arányban osztott hátsó üléspad biztosítja. A csomagtartó két oldalán elhelyezett gombok segítségével az üléspad két része egy mozdulattal lehajtható. Ezzel szinte sík padlófelület jön létre, és 1780 literre nő a teljes rakodókapacitás.
„A szegmens oszlopos tagjának számító, karakteres személyiségű, teljesen egyedi kombit akartunk létrehozni. Mérnökeinkkel olyan műszaki megoldásokat kerestünk, amelyekkel biztosíthatók a D kategóriás kombiktól elvárt alapvető szolgáltatások és az általunk elképzelt hangsúlyosan dinamikus összkép. A kellően kompakt és merev hátsó rész a titka a praktikus és racionális, különleges dizájnú csomagtartónak. Az alacsony tetővonalat pedig a keret nélküli ajtók tették lehetővé. Az ehhez hasonló megoldásoknak köszönhetően dizájnereink stilisztikai túlzások nélkül, bátran összpontosíthattak az eleganciára és a harmóniára, hiszen az autót már eleve nagyon dinamikusra terveztük”. - Pierre-Paul MATTEI, az új PEUGEOT 508 formatervezési felelőse
Páratlanul esztétikus beltér a PEUGEOT i-Cockpit® jóvoltából
A limuzinhoz hasonlóan az új Peugeot 508 SW is a PEUGEOT i-Cockpit® legújabb változatát kínálja. A gondosan kidolgozott részletek, a pontos illesztések és a felhasznált anyagok egytől egyig az exkluzív vezetőhely kimondottan high-tech, elegáns és vonzó jellegét hangsúlyozzák.
A vezetőhely lényegi elemei:
- a kisméretű bőrborítású kormány (a GT Line és a GT változaton perforált bőrrel bevonva),
- az automata sebességváltó elektromos kapcsolókarja, mely számos tárolóhely társaságában a középkonzolon kapott helyet,
- tekintélyes díszbetétek a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtóbelsőkön, melyek - felszereltségi szinttől függően - karbon hatású vagy természetes fabevonattal vannak ellátva (szürke tölgy a GT Line és a GT változaton és exotikus zebrafa kizárólag a GT változaton),
- selyemfényű krómelemek a kormányon, az ajtóbelsőkön, a szellőzők körül, a hét billenőkapcsolón és a központi érintőkijelző körül,
- puha bélelésű utasoldali aprócikktároló (minden kiviteli szinten) és első ajtózsebek (csak a GT Line és a GT változaton).
A tervezők különös gondot fordítottak a tárolóhelyek elhelyezésére és méretére. A hűtött kesztyűtartóban például két 1,5 literes, az ajtózsebekben egy 1 literes, a könyöktámasz alatt kialakított központi tárolórekeszben pedig két 0,5 literes palack helyezhető el (és akkor a pohártartókat még nem is említettük). Az EAT8 sebességváltó kapcsolókarja mellett kialakított, kábeltartóval ellátott nagyméretű tárolóhelyen a nagyobb okostelefonok is bőven elférnek (hacsak nem a középkonzol alatti, indukciós elven működő töltőn vannak éppen).
Az első utasokat AGR minősítéssel rendelkező ergonomikus ülések várják. Az öblös ülések többpontos masszázsrendszerrel vannak ellátva, mely öt különböző masszázsprogramot kínál. A modell – az Alcantara®-tól a nappabőrig – igényes és jó minőségű kárpitok gazdag választékát kínálja. Az utóbbi fekete vagy bíborvörös színben áll rendelkezésre.
A hátsó üléspad háttámlája az utasok nagyobb kényelme érdekében 27°-ban döntött. A belmagasság 4 cm-rel nagyobb, mint a limuzin esetében, és csak úgy dől be a fény a nagy üvegfelületű panoráma napfénytetőn. A hátsó háromszögablakban folytatódó, keret nélküli hátsó ajtókon keresztül a beszállás is kényelmes.
A tetőbe beépített olvasólámpák az utastér többi fényforrásához hasonlóan LED-es technikát alkalmaznak és érintéssel kapcsolhatók.
A felső kategóriás hifirendszert az abszolút referenciának számító francia FOCAL® cég jegyzi. A rendszerhez 10 FOCAL® technológiájú hangszóró tartozik, melyek tiszta, pontos és az utastérben tökéletesen eloszló hangzást biztosítanak. Az ajtókba beépített magassugárzókat csiszolt fémrács díszíti.
Az új PEUGEOT 508 SW utastere tehát ugyanazt a minőségi szintet és igényességet képviseli, mint amit az autó külseje ígért. A magas színvonal a kényelmi és biztonsági berendezések nagy számában is kifejezésre jut.
Optimális biztonság az új vezetéssegítő technológiák jóvoltából
Az új PEUGEOT 508 SW a legmodernebb vezetéssegítő funkciók valóságos tárháza, és az egyre szigorúbb EuroNCAP előírásoknak is megfelel. A többi PEUGEOT modellhez képest az alábbi újdonságokat kínálja:
- A szegmensben egyedülálló éjjellátó rendszer (Night Vision): a rendszer egy infravörös kamerát használ, és éjszaka vagy rossz fényviszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket. Hatótávolsága (200 m) nagyobb, mint a távolsági fényszóróké, az infravörös kép pedig a maximális biztonság érdekében a vezető látóterében, a digitális műszeregységen kerül kijelzésre.
- Adaptív tempomat Stop & Go funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén) és beprogramozható követési távolsággal. A sorban araszoló gépjármű automatikusan újraindul, ha a motor kevesebb, mint 3 másodpercre állt le. Ellenkező esetben a gázpedál lenyomásával vagy a kormány alatti kapcsolókar végének megnyomásával lehet újraindítani a funkciót, mely 0 km/h sebességtől működőképes.
- Sáv közepén tartó asszisztens, melynél a vezető maga választhatja meg a gépjármű sávon belüli helyzetét (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan).
- Full Park Assist, melyhez EAT8 automata sebességváltó esetén Flankguard funkció is társul. Az utóbbi esetében parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva a rendszer automatikusan átveszi a kormányzás, gázadás és fékezés feladatát.
- Statikus kanyarfény funkcióval kiegészülő full LED-es fényszórók.
- Éjjel-nappal világító, változó fényerejű hátsó lámpák.
A fenti újdonságok mellett az új PEUGEOT 508 SW számos más vezetéssegítő rendszerrel is fel van szerelve:
- legújabb generációs automata vészfék (5–140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat) és ütközésveszély-jelző,
- sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval (65 km/h fölött),
- fáradtságérzékelő rendszer, mely hosszú utakon, 65 km/h sebesség felett az apró kormánymozdulatok elemzése révén érzékeli a vezető éberségi szintjét,
- távolságifény-asszisztens,
- sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással,
- kibővített táblaolvasó rendszer (stoptáblák, behajtani tilos táblák),
- aktív holttérfigyelő rendszer (menetpálya-korrekcióval). A funkció 12 km/h sebesség fölött áll rendelkezésre.
Az új PEUGEOT 508 SW-t a telematikai szolgáltatások bőséges kínálata jellemzi:
- TomTom® Traffic szolgáltatásokat* is nyújtó 3D online navigáció,
- MirrorLink®, Android Auto™ és Apple CarplayTM protokollal kompatibilis Mirror Screen funkció, mely – az okostelefonon keresztül – kihelyezett hangfelismerést tesz lehetővé,
- indukciós okostelefon-töltés (Qi szabvánnyal kompatibilis készülékek esetén),
- 4 USB-port: kettő az első utasok számára az automata sebességváltó kapcsolókarja alatti tárolóhelyen, kettő pedig a középkonzol hátsó részén a hátsó utasoknak,
- PEUGEOT Connect SOS & Assistance* automatikus segélyhívó rendszer,
- PEUGEOT Connect csomagok* a gépjármű karbantartása szempontjából hasznos távszolgáltatásokkal
Egyedülálló vezetési élmény
A Peugeot gépjárművek nyújtotta vezetési élmény a márka örökségének szerves része. A technológiai értelemben is úttörőnek számító új PEUGEOT 508 SW a PSA mérnökök szaktudásának legjavát kamatoztatja:
- az EMP2 padlólemezre épült, mely a tömeg csökkentésén keresztül (az előző generációhoz képest átlag 70 kg-mal könnyebb az autó) a fogyasztásra, a passzív biztonsági jellemzőkre és a teljesítményre is pozitívan hat,
- új karosszériahegesztési technikát alkalmaz, ahol a 24 m-nyi strukturális ragasztóval megerősített hegesztés merevebb szerkezetet és hosszabb élettartamot garantál,
- egyes változatokon a kényelmes felfüggesztés érdekében egy az útegyenetlenségeket csillapító első bölcsőt is tartalmaz, soklengőkaros hátsó futóművel rendelkezik, melyhez elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés (Active Suspension Control) társul (a GT változaton szériafelszereltség),
- általánosan elérhető rajta az elektromos kapcsolókarral rendelkező új, 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó.
„Ugyanaz volt a filozófiánk és ugyanarra a vezetési élményre törekedtünk, mint a limuzin esetében, ezért – az adott kiviteli szintnek megfelelően – ugyanazokat a műszaki megoldásokat alkalmaztuk: tengelytáv, csillapítással ellátott bölcső, soklengőkaros hátsó futómű, elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés. Az eltérő tömegeloszlást speciális beállításokkal értük el. Végeredményként – akárcsak a limuzinnál – dinamizmus, kényelem és biztonság tökéletes egyensúlyát sikerült megvalósítanunk.” - Yann BONNY, a dinamikus jellemzőkért felelős igazgató
*Csak azokban az országokban ahol a szolgáltatás elérhető
A gépjármű felépítése, a méretek optimalizálása, a tömeg csökkentése, az aerodinamika és a hajtáslánc egytől-egyig nagy szerepet kaptak az intenzív vezetési élmény biztosításában és a CO2-kibocsátás látványos csökkentésében.
Az új PEUGEOT 508 SW a limuzinról már ismert új generációs PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) rendelkezik.
A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva két erőforrást találunk:
- PureTech 180 S&S EAT8,
- PureTech 225 S&S EAT8.
A dízelkínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy ajánlat szerepel:
- BlueHDi 130 S&S BVM6,
- BlueHDi 130 S&S EAT8,
- BlueHDi 160 S&S EAT8,
- BlueHDi 180 S&S EAT8.
A fenti motorok típusjóváhagyása kivétel nélkül az „Euro 6.d temp” szabványnak megfelelően történt. Ez a szabvány megelőlegezi a 2020. januártól érvénybe lépő Euro 6.d normában foglalt követelményeket, különös tekintettel a nitrogén-oxidok kibocsátására. Ami a CO2-kibocsátást illeti, az új PEUGEOT 508 SW Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik, amelyek a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik.
A PureTech motoroknál ECO üzemmódban az EAT8 automata sebességváltó automatikusan üresbe vált (freewheeling). A funkció – megfelelő feltételek esetén – 25–130 km/h sebességtartományban áll rendelkezésre. Az üresbe váltást a rendszer akkor engedélyezi, ha egyik pedál sincs lenyomva. A funkció működése teljesen átlátható, használatával kevesebb a súrlódás a váltó belsejében és kb. 3%-kal csökkenthető a gépjármű üzemanyag-fogyasztása.
2019. második felében a modell kínálata egy nagyteljesítményű benzines Plug-In hibrid változattal bővül, melynek teljesen elektromos üzemmódban (ZEV) immár 50 km lesz a hatótávolsága (WLTP szabvány szerint). A hátsó ülések alatt elhelyezett akkumulátoroknak köszönhetően pedig a csomagtartó térfogata sem csökken.
Az új PEUGEOT 508 SW a limuzinhoz hasonlóan a PSA mulhouse-i üzemében készül, és a bevezetésig megkapja az „Origine France Garantie” (garantált francia eredet) védjegyet.
A 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó új PEUGEOT 508 SW európai értékesítése 2019 januárjában kezdődik, nemzetközi forgalmazása pedig az év első felében várható.
A szegmens urai továbbra is a kombik
Az európai gépjárműpiacon a D szegmens mintegy 1 400 000 gépkocsit ölel fel. A népszerűségi listát egy évtizede változatlanul a kombik vezetik. Hiába jelennek meg újabb és újabb karosszériaváltozatok, köztük az SUV, Európában jelenleg minden harmadik D kategóriás autó kombi.
A szegmens kínálata megoszlik a többnyire tömeggyártó cégek kínálta nagyméretű hagyományos kombik és a kombik praktikumát dinamikusabb dizájnnal ötvöző prémium kínálat között.
A PEUGEOT döntése egyértelmű. A márka egy kifejezetten vonzó modell mellett tette le a voksát, mely a hagyományos stílusjegyekkel szakítva egy eddig csak a prémium gyártókra jellemző sportos és modern külsőt kínál.
Ütős dizájn
„A limuzin változattal egy időben tervezett új PEUGEOT 508 SW testvére minden kvalitásával rendelkezik, ugyanakkor még előkelőbb megjelenés és egy tömeggyártásra szakosodott cégtől szokatlanul innovatív stilisztikai megoldások jellemzik. Az új PEUGEOT 508 kombi egy kifejezetten vonzó autó, mely nem hagy kétséget afelől, hogy magasabb babérokra tör.” - Gilles VIDAL, a PEUGEOT formatervezési igazgatója
Az ötven évvel ezelőtt útjára bocsátott PEUGEOT 504 mintájára kombijai megtervezésekor a márka mindig az adott modell limuzin változatából indul ki. Ennek megfelelően az új PEUGEOT 508 SW is magán viseli a limuzin formabontó dizájnjának minden stílusjegyét. Az új arányoknak hála az autónak rendkívül dinamikus megjelenést sikerült biztosítani.
A stílusban jól harmonizáló, funkcionális tetőrudaknak köszönhetően az autó majdnem ugyanolyan alacsony, mint a limuzin: alig 1,42 m. Ez majdnem 6 cm-rel kevesebb, mint az előző generáció esetében, ami a szegmensben elvárt hátsó fejtér megőrzése mellett még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett.
A 4,78 m hosszú (a limuzinnál mindössze 3 cm-rel hosszabb, az előző változatnál pedig 5 cm-rel rövidebb) kombi feszesen ívelő, áramvonalas profilját hosszan elnyújtott alacsony tetővonal koronázza.
Egyedülálló megoldás, hogy egy tömeggyártásra szakosodott cég egy kombin keret nélküli ajtókat alkalmaz, melyek a kisméretű ablakokkal tovább keskenyítik és még lendületesebbé teszik az autó sziluettjét. A hézagok és szintbeállítások a szakma kiváló ismeretéről árulkodnak, a kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel. Az új PEUGEOT 508 SW sziluettje kifejezetten sportos, mégis a luxusautók világát idézi.
A limuzintól egy az egyben megörökölt orr-rész továbbra is lehengerlő. A full LED-es fényszórók és a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor exkluzív és különleges karaktert biztosítanak az új PEUGEOT 508 kombinak, melyet a hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat csak még tovább erősít.
A hátsó részt vízszintesen kettészelő fényes fekete sávtól, melyet a limuzinról már ismerős, full LED-es 3D fényszórók foglalnak keretbe, a PEUGEOT 508 SW erős és modern autó benyomását kelti. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok. A két krómozott kipufogóvég biztonságot sugároz és tovább erősíti az autó dinamikus jellegét.
A csomagtartóba való bepakolást jelentősen megkönnyíti az – egyes változatokon motoros működtetésű, lábmozdulattal nyitható – praktikus csomagtérajtó. A csomagtérküszöb nemcsak alacsony, de széles is: a limuzinnál 6 cm-rel alacsonyabb (mindössze 63,5 cm-re van a földtől) és 2,4 cm-rel szélesebb. A könnyedén eltávolítható kalaptartónak köszönhetően azonnal látszik a teljes rendelkezésre álló térfogat. A csomagtartó egyszerű formáival jól kihasználható, és a kalaptartó alatt 530 liternyi helyet kínál, ami nem sokkal marad el a korábbi csomagtartó térfogatától (560 l).
A praktikus szempontokon túl a csomagtartónyílás felületi kidolgozása is rendkívül igényes: egy inox küszöb segíti a csomagok bepakolását. A GT változaton alumínium padlósíneket találunk, és egy csomagrögzítő hálóval praktikusan több részre oszthatjuk a csomagteret.
A variálhatóság egy kombinál alapkövetelmény: az új PEUGEOT 508 SW esetében ezt a Magic Flat funkcióval ellátott, 2:1 arányban osztott hátsó üléspad biztosítja. A csomagtartó két oldalán elhelyezett gombok segítségével az üléspad két része egy mozdulattal lehajtható. Ezzel szinte sík padlófelület jön létre, és 1780 literre nő a teljes rakodókapacitás.
„A szegmens oszlopos tagjának számító, karakteres személyiségű, teljesen egyedi kombit akartunk létrehozni. Mérnökeinkkel olyan műszaki megoldásokat kerestünk, amelyekkel biztosíthatók a D kategóriás kombiktól elvárt alapvető szolgáltatások és az általunk elképzelt hangsúlyosan dinamikus összkép. A kellően kompakt és merev hátsó rész a titka a praktikus és racionális, különleges dizájnú csomagtartónak. Az alacsony tetővonalat pedig a keret nélküli ajtók tették lehetővé. Az ehhez hasonló megoldásoknak köszönhetően dizájnereink stilisztikai túlzások nélkül, bátran összpontosíthattak az eleganciára és a harmóniára, hiszen az autót már eleve nagyon dinamikusra terveztük”. - Pierre-Paul MATTEI, az új PEUGEOT 508 formatervezési felelőse
Páratlanul esztétikus beltér a PEUGEOT i-Cockpit® jóvoltából
A limuzinhoz hasonlóan az új Peugeot 508 SW is a PEUGEOT i-Cockpit® legújabb változatát kínálja. A gondosan kidolgozott részletek, a pontos illesztések és a felhasznált anyagok egytől egyig az exkluzív vezetőhely kimondottan high-tech, elegáns és vonzó jellegét hangsúlyozzák.
A vezetőhely lényegi elemei:
- a kisméretű bőrborítású kormány (a GT Line és a GT változaton perforált bőrrel bevonva),
- az automata sebességváltó elektromos kapcsolókarja, mely számos tárolóhely társaságában a középkonzolon kapott helyet,
- tekintélyes díszbetétek a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtóbelsőkön, melyek - felszereltségi szinttől függően - karbon hatású vagy természetes fabevonattal vannak ellátva (szürke tölgy a GT Line és a GT változaton és exotikus zebrafa kizárólag a GT változaton),
- selyemfényű krómelemek a kormányon, az ajtóbelsőkön, a szellőzők körül, a hét billenőkapcsolón és a központi érintőkijelző körül,
- puha bélelésű utasoldali aprócikktároló (minden kiviteli szinten) és első ajtózsebek (csak a GT Line és a GT változaton).
A tervezők különös gondot fordítottak a tárolóhelyek elhelyezésére és méretére. A hűtött kesztyűtartóban például két 1,5 literes, az ajtózsebekben egy 1 literes, a könyöktámasz alatt kialakított központi tárolórekeszben pedig két 0,5 literes palack helyezhető el (és akkor a pohártartókat még nem is említettük). Az EAT8 sebességváltó kapcsolókarja mellett kialakított, kábeltartóval ellátott nagyméretű tárolóhelyen a nagyobb okostelefonok is bőven elférnek (hacsak nem a középkonzol alatti, indukciós elven működő töltőn vannak éppen).
Az első utasokat AGR minősítéssel rendelkező ergonomikus ülések várják. Az öblös ülések többpontos masszázsrendszerrel vannak ellátva, mely öt különböző masszázsprogramot kínál. A modell – az Alcantara®-tól a nappabőrig – igényes és jó minőségű kárpitok gazdag választékát kínálja. Az utóbbi fekete vagy bíborvörös színben áll rendelkezésre.
A hátsó üléspad háttámlája az utasok nagyobb kényelme érdekében 27°-ban döntött. A belmagasság 4 cm-rel nagyobb, mint a limuzin esetében, és csak úgy dől be a fény a nagy üvegfelületű panoráma napfénytetőn. A hátsó háromszögablakban folytatódó, keret nélküli hátsó ajtókon keresztül a beszállás is kényelmes.
A tetőbe beépített olvasólámpák az utastér többi fényforrásához hasonlóan LED-es technikát alkalmaznak és érintéssel kapcsolhatók.
A felső kategóriás hifirendszert az abszolút referenciának számító francia FOCAL® cég jegyzi. A rendszerhez 10 FOCAL® technológiájú hangszóró tartozik, melyek tiszta, pontos és az utastérben tökéletesen eloszló hangzást biztosítanak. Az ajtókba beépített magassugárzókat csiszolt fémrács díszíti.
Az új PEUGEOT 508 SW utastere tehát ugyanazt a minőségi szintet és igényességet képviseli, mint amit az autó külseje ígért. A magas színvonal a kényelmi és biztonsági berendezések nagy számában is kifejezésre jut.
Optimális biztonság az új vezetéssegítő technológiák jóvoltából
Az új PEUGEOT 508 SW a legmodernebb vezetéssegítő funkciók valóságos tárháza, és az egyre szigorúbb EuroNCAP előírásoknak is megfelel. A többi PEUGEOT modellhez képest az alábbi újdonságokat kínálja:
- A szegmensben egyedülálló éjjellátó rendszer (Night Vision): a rendszer egy infravörös kamerát használ, és éjszaka vagy rossz fényviszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket. Hatótávolsága (200 m) nagyobb, mint a távolsági fényszóróké, az infravörös kép pedig a maximális biztonság érdekében a vezető látóterében, a digitális műszeregységen kerül kijelzésre.
- Adaptív tempomat Stop & Go funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén) és beprogramozható követési távolsággal. A sorban araszoló gépjármű automatikusan újraindul, ha a motor kevesebb, mint 3 másodpercre állt le. Ellenkező esetben a gázpedál lenyomásával vagy a kormány alatti kapcsolókar végének megnyomásával lehet újraindítani a funkciót, mely 0 km/h sebességtől működőképes.
- Sáv közepén tartó asszisztens, melynél a vezető maga választhatja meg a gépjármű sávon belüli helyzetét (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan).
- Full Park Assist, melyhez EAT8 automata sebességváltó esetén Flankguard funkció is társul. Az utóbbi esetében parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva a rendszer automatikusan átveszi a kormányzás, gázadás és fékezés feladatát.
- Statikus kanyarfény funkcióval kiegészülő full LED-es fényszórók.
- Éjjel-nappal világító, változó fényerejű hátsó lámpák.
A fenti újdonságok mellett az új PEUGEOT 508 SW számos más vezetéssegítő rendszerrel is fel van szerelve:
- legújabb generációs automata vészfék (5–140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat) és ütközésveszély-jelző,
- sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval (65 km/h fölött),
- fáradtságérzékelő rendszer, mely hosszú utakon, 65 km/h sebesség felett az apró kormánymozdulatok elemzése révén érzékeli a vezető éberségi szintjét,
- távolságifény-asszisztens,
- sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással,
- kibővített táblaolvasó rendszer (stoptáblák, behajtani tilos táblák),
- aktív holttérfigyelő rendszer (menetpálya-korrekcióval). A funkció 12 km/h sebesség fölött áll rendelkezésre.
Az új PEUGEOT 508 SW-t a telematikai szolgáltatások bőséges kínálata jellemzi:
- TomTom® Traffic szolgáltatásokat* is nyújtó 3D online navigáció,
- MirrorLink®, Android Auto™ és Apple CarplayTM protokollal kompatibilis Mirror Screen funkció, mely – az okostelefonon keresztül – kihelyezett hangfelismerést tesz lehetővé,
- indukciós okostelefon-töltés (Qi szabvánnyal kompatibilis készülékek esetén),
- 4 USB-port: kettő az első utasok számára az automata sebességváltó kapcsolókarja alatti tárolóhelyen, kettő pedig a középkonzol hátsó részén a hátsó utasoknak,
- PEUGEOT Connect SOS & Assistance* automatikus segélyhívó rendszer,
- PEUGEOT Connect csomagok* a gépjármű karbantartása szempontjából hasznos távszolgáltatásokkal
Egyedülálló vezetési élmény
A Peugeot gépjárművek nyújtotta vezetési élmény a márka örökségének szerves része. A technológiai értelemben is úttörőnek számító új PEUGEOT 508 SW a PSA mérnökök szaktudásának legjavát kamatoztatja:
- az EMP2 padlólemezre épült, mely a tömeg csökkentésén keresztül (az előző generációhoz képest átlag 70 kg-mal könnyebb az autó) a fogyasztásra, a passzív biztonsági jellemzőkre és a teljesítményre is pozitívan hat,
- új karosszériahegesztési technikát alkalmaz, ahol a 24 m-nyi strukturális ragasztóval megerősített hegesztés merevebb szerkezetet és hosszabb élettartamot garantál,
- egyes változatokon a kényelmes felfüggesztés érdekében egy az útegyenetlenségeket csillapító első bölcsőt is tartalmaz, soklengőkaros hátsó futóművel rendelkezik, melyhez elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés (Active Suspension Control) társul (a GT változaton szériafelszereltség),
- általánosan elérhető rajta az elektromos kapcsolókarral rendelkező új, 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó.
„Ugyanaz volt a filozófiánk és ugyanarra a vezetési élményre törekedtünk, mint a limuzin esetében, ezért – az adott kiviteli szintnek megfelelően – ugyanazokat a műszaki megoldásokat alkalmaztuk: tengelytáv, csillapítással ellátott bölcső, soklengőkaros hátsó futómű, elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés. Az eltérő tömegeloszlást speciális beállításokkal értük el. Végeredményként – akárcsak a limuzinnál – dinamizmus, kényelem és biztonság tökéletes egyensúlyát sikerült megvalósítanunk.” - Yann BONNY, a dinamikus jellemzőkért felelős igazgató
*Csak azokban az országokban ahol a szolgáltatás elérhető
A gépjármű felépítése, a méretek optimalizálása, a tömeg csökkentése, az aerodinamika és a hajtáslánc egytől-egyig nagy szerepet kaptak az intenzív vezetési élmény biztosításában és a CO2-kibocsátás látványos csökkentésében.
Az új PEUGEOT 508 SW a limuzinról már ismert új generációs PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) rendelkezik.
A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva két erőforrást találunk:
- PureTech 180 S&S EAT8,
- PureTech 225 S&S EAT8.
A dízelkínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy ajánlat szerepel:
- BlueHDi 130 S&S BVM6,
- BlueHDi 130 S&S EAT8,
- BlueHDi 160 S&S EAT8,
- BlueHDi 180 S&S EAT8.
A fenti motorok típusjóváhagyása kivétel nélkül az „Euro 6.d temp” szabványnak megfelelően történt. Ez a szabvány megelőlegezi a 2020. januártól érvénybe lépő Euro 6.d normában foglalt követelményeket, különös tekintettel a nitrogén-oxidok kibocsátására. Ami a CO2-kibocsátást illeti, az új PEUGEOT 508 SW Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik, amelyek a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik.
A PureTech motoroknál ECO üzemmódban az EAT8 automata sebességváltó automatikusan üresbe vált (freewheeling). A funkció – megfelelő feltételek esetén – 25–130 km/h sebességtartományban áll rendelkezésre. Az üresbe váltást a rendszer akkor engedélyezi, ha egyik pedál sincs lenyomva. A funkció működése teljesen átlátható, használatával kevesebb a súrlódás a váltó belsejében és kb. 3%-kal csökkenthető a gépjármű üzemanyag-fogyasztása.
2019. második felében a modell kínálata egy nagyteljesítményű benzines Plug-In hibrid változattal bővül, melynek teljesen elektromos üzemmódban (ZEV) immár 50 km lesz a hatótávolsága (WLTP szabvány szerint). A hátsó ülések alatt elhelyezett akkumulátoroknak köszönhetően pedig a csomagtartó térfogata sem csökken.
Az új PEUGEOT 508 SW a limuzinhoz hasonlóan a PSA mulhouse-i üzemében készül, és a bevezetésig megkapja az „Origine France Garantie” (garantált francia eredet) védjegyet.
A 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó új PEUGEOT 508 SW európai értékesítése 2019 januárjában kezdődik, nemzetközi forgalmazása pedig az év első felében várható.