Hírek

Álomautók a Daciától

Az internet korában megbízható mércéje egy márka népszerűségének, hogy képes-e megihletni, kreatív kalandozásra csábítani független grafikusokat. Az online portfóliókban feltűnő, részletesen kidolgozott fantáziakoncepciók alapján úgy tűnik, a Dacia nemcsak nagy kedvenc, de hatalmas távlatok is vannak előtte.
Bármely autógyártó formatervező gárdájának szabályok tucatjai kötik a kezét. A költségkerettől kezdve a közép- és hosszú távú arculati stratégián át a gyárthatóságig (és pláne az eladhatóságig) korlátok bonyolult szövevénye határolja be az alkotók kreativitását. A szűk mederbe kényszerített képzelőerő persze hatékonyan és eredményesen képes dolgozni: azok a tervek, amelyek ilyen szabályozott formában látnak napvilágot, előbb vagy utóbb nagy biztonsággal ténylegesen meg is valósulnak, és márkakereskedésekben találkozhatunk velük. Jóval szabadabban alkotnak azok a független dizájnerek, akik egy-egy konkrét felkérés helyett általános referenciamunkaként vagy csak úgy, saját örömükre terveznek autókat. A szabadon szárnyaló fantázia persze olykor célt téveszt, ám elég némi egészséges önkontroll ahhoz, hogy a nyilvánosság már csak az értékelhető, emészthető elképzelésekkel találkozzon.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/dacia oldalon: https://www.carnet.hu/dacia/hirek-2/alomautok-a-daciatol
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely