Hírek

Duplakuplungos váltót kapnak a Hyundai sportautói

A Hyundai N sportdivíziója eddig csak manuális váltóval felszerelt autókat dobott piacra, ám hamarosan a nagyteljesítményű  sportmodellekhez is választható lesz duplakuplungos automata.

Az Instagramon jelent meg először egy fénykép, amelyen egy Veloster N prototípus belső tere látható és az is egyértelműen kivehető, hogy az autóban a szokásos hatfokozatú kézi váltókar helyén valamilyen automatikus váltóműre utaló kar található. A hagyományos automata helyett valószínűleg duplakuplungos automatizált váltó kerülhet az autóba, hiszen a Hyundai szinte összes modelljében ebbe az irányba indult el.

A Hyundai Veloster N változata a 2018-as Detroiti Autószalonon mutatkozott be ugyanazzal a 275 lóerős erőforrással, mint amelyet a tavaly érkezett i30 N erősebb változatában találhatunk. Az i30 N-hez hasonlóan a Veloster N is elsőkerék-meghajtással és hatfokozatú manuális váltóval rendelkezik.

Eközben a Hyundai ausztrál képviselete az i30 N helyi piacra vezetésének kapcsán azt is bejelentette, hogy a sportmodell 2019 végére szintén elérhető lesz DCT duplakuplungos váltóművel. Bill Thomas, a Hyundai Motor Company Australia marketingvezetője azt is hozzátette, hogy a SCT váltó nélkül a Hyundai csak korlátozottan tudja értékesíteni az autót, hiszen az opciós automata még több rajongót vonzana. Bár az igazi sportautó-rajongók továbbra is a kézi váltót tartják az igazinak, egyre több vásárló szavaz mégis inkább a kényelmes automatára. Ez az oka annak is, hogy miért olyan sok sportautó kap kizárólag automata váltóművet, míg emellett egyre kevesebben választják a kézi váltós verziókat.

Mivel pedig az i30 N modell kizárólag a Hyundai csehországi gyártóbázisán készül, így a jövőbeni DCT változatot is várhatóan itt szerelik majd össze és nyilván eljut az európai piacra is. A Veloster N esetében viszont nem ennyire egyértelmű a helyzet, hiszen ezt az autót az év második felétől Koreában szerelik össze a globális piac számára. A Hyundai emellett jelen pillanatban összkerékhajtási rendszereket és automata váltóműveket is tesztel, hiszen tudja,,hogy a vásárlók a jövőben ilyen modellekre is vágynak. Addig azonban marad a kézi váltás élménye.

szerző: Dönci

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely