Hírek

Amikor először gyártott prémiumautót a Dacia

Tolatókamera, okostelefon-tükrözés, digitális klímaberendezés, kulcs nélküli nyitás és indítás, LED-es fényszórók: 2022-re a Dacia újraértelmezte az ár/értékarány fogalmát, és a kedvező árakat megtartva olyan modern kényelmi és biztonsági szolgáltatásokat kínál, amelyek nem maguktól értetődők az adott méretosztályokban.
Teljes lelki nyugalommal kijelenthetjük: a Dacia soha nem kínált még ennyi jót ügyfelei számára. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a márkának ne lett volna korábban is urasan kivitelezett – sőt, egyenesen prémiumkivitelű – típusa, az azonban nemcsak hogy nem volt elérhető az átlagemberek számára, de látványa sem ébresztett felhőtlen örömöt a járókelőkben, pedig kifejezetten csinos autóról volt szó.
A román kommunista párt az 1980-as évek elején úgy határozott, szükség van egy reprezentatív automobilra, amellyel a pártfunkcionáriusok, a titkosrendőrség vezetői, valamint maga az államfő, Nicolae Ceaușescu rangjához méltóan utazhat. Mivel a Dacia 1968 óta ápolt jó kapcsolatokat a Renault-val, ezt a nagy presztízsű projektet is a francia autógyártó bevonásával gondolták megvalósítani. Megvásárolták a márka legnagyobb, legrangosabb típusának, a 4,5 méter hosszú, 2,67 méteres tengelytávú R20-asnak a licencjogait, és 1979-ben elindult a gyártás – pontosabban az összeszerelés.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/dacia oldalon: https://www.carnet.hu/dacia/hirek-2/amikor-eloszor-gyartott-premiumautot-a-dacia
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely