Hírek
CES 2018: Autonóm és üzemanyagcellás jövőképet mutatott a Hyundai Las Vegasban
A Hyundai Motor új technológiák hármasát mutatta be a 2018-as CES Kiállításon, ahol az összekapcsolt jövőbeli technológiák mellett a Hyundai fejlett vezetéstámogató rendszerekkel ellátott vadonatúj üzemanyagcellás hobbiterepjárója is bemutatkozott. A „Jövő Mobilitásával Összeköttetésben” téma alatt a Hyundai Las Vegasban bemutatta vadonatúj Nexo üzemanyagcellás modelljét, valamint a hidrogénnel működő mindennapi élet vízióját és egy mesterséges intelligenciára alapuló műszerfal koncepcióját.
„Miközben nagyon nehéz egyetlen önálló vállalatként megjósolnunk azt, hogy ezek a legújabb változtatások mennyire befolyásolják majd az iparág jövőjét, azt mindannyian tudjuk, hogy a technológiai kihívások és innovációk egy soha véget nem érő folyamat részei, amelyek egészen addig folytatódnak, amíg a maximálisan kényelmes, balesetek és károsanyag-kibocsátás nélküli társadalom létre nem jön” – mondta Dr. Woong-chul Yang, a Hyundai Motor fejlesztési részlegének alelnöke.
A Hyundai Motor Las Vegasi sajtótájékoztatóján végre bejelentette új üzemanyagcellás hobbiterepjárójának nevét. A Hyundai környezetbarát járműkínálatának zászlóshajójaként a Nexo modellben a legfejlettebb üzemanyagcellás hajtáslánc mellett számos fejlett és autonóm vezetési asszisztens is helyet kapott, amellyel a vállalat a tavalyi CES alkalmával meghirdetett „Tiszta Mobilitás” víziójának kíván eleget tenni.
A vadonatúj Hyundai Nexo forradalmi üzemanyagcellás rendszerrel és intelligens vezetéstámogató rendszerekkel rendelkezik, amely valóban bepillantást enged a jövő közlekedési rendszerébe. Az iparágban elsőként a Nexoben jelenik meg a Holttérfigyelő Monitor (BVM), amely az autó hátsó és oldalsó környezetét mutatja meg a vezető számára, miközben az autó bármelyik irányba elhagyja saját sávját. A technológia révén a vezető még sávváltás közben is az útra koncentrálhat anélkül, hogy fejét el kellene fordítania.
A Nexo másik újdonsága a Sávkövető asszisztens (LFA), amelynek segítségével a Nexo folyamatosan a sáv közepén képes haladni. Az LFA rendszer 0-tól egészen 145 km/órás sebességig használható, így az autópályák mellett a városi forgalomban is használható. A Hyundai Országúti Vezetési Asszisztensével (HDA) párosítva, amely az érzékelői és a térképadatok alapján biztonságosan működve a környezethez igazodva automatikusa a megfelelő sebességet választja, a vezető az autonóm rendszerek 2-es szintjének megfelelő asszisztensekkel még könnyebben és biztonságosabban lesz képes hosszabb távokat is megtenni. A Nexoban lesz először elérhető a Távirányítású Parkolóasszisztens (RSPA) is, lehetővé teszi az autó vezető nélküli, távirányítással történő parkolását szűkre szabott garázsokban vagy parkolóhelyeken. Az RSPA akár merőleges parkolóhelyekre is képes beállni, miközben a vezető a járdán áll és csupán egy gombot nyom meg a kulcsán.
Az intelligens asszisztens rendszereken túl a Nexo persze nemcsak ezek bemutatására szolgál, de a Hyundai legújabb üzemanyagcellás technológiáját is felvonultatja. A Nexo a vállalat második sorozatgyártású üzemanyagcellás autójaként 2018-tól kerül forgalomba világszerte. A levegőellátó rendszer teljesítményének növelésével, illetve az újratöltési rendszer fejlesztésével az autó hatékonysága és üzemanyag-fogyasztása kiemelkedik kategóriájában, amellyel a Nexo becsült hatótávja eléri az 592 kilométert. A Nexo azon 18 környezetbarát modellflotta zászlóshajója, amelyet a Hyundai 2025-ig kíván a világpiacon bemutatni.
szerző: Dönci
szerző: Dönci