Hírek
Leg-Leg-Leg: a leggyorsabb, legerősebb, legtakarékosabb autók
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Abarth, Alfa Romeo, Alpine, Citroën, Dacia, FIAT, Ford, Hyundai, JEEP, Mazda, Nissan, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota: ezen márkák személyautóival és könnyű haszonjárműveivel szolgáljuk ki ügyfeleinket a CarNet szalonjaiban és márkaszervizeiben. Ezt az autós univerzumot márkaszervizként a Kia és az Opel autóinak javítása teszi még teljesebbé. Alábbi cikkünkben összegyűjtöttük személyautó-kínálatunk legjeit.
A legjobb gyorsulás: 487 vs. 510 lóerő
Káprázatos sportmodelleket értékesítünk, ideértve a kizárólag a cégcsoport által képviselt Alpine sportautóit. A 300 lóerőre emelt teljesítményű és csupán 1,1 tonnás Alpine A110S 4,4 mp alatt eléri a 100-at. Hasonlóan potens a Toyota M5-nél a GR Supra: a soros hathengeres, 340 lóerős motorral 4,3 másodperc elég neki 100-ig. Hátsókerék-hajtással egyetlen autó gyorsul jobban a CarNet kínálatából: a válogatásunkba végsebességével is bekerülő Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, amelynek sprintideje 3,9 mp.
Vajon mi lehet képes a sportlimuzinnál is jobb gyorsításra? Ugyanez az 510 lóerős motor egy összkerékhajtású autóban. Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio a Q4 hajtásrendszerrel egy tizedmásodperccel még hamarabb éri el állórajttal a 100 km/órás sebességet.
Vajon mi lehet képes a sportlimuzinnál is jobb gyorsításra? Ugyanez az 510 lóerős motor egy összkerékhajtású autóban. Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio a Q4 hajtásrendszerrel egy tizedmásodperccel még hamarabb éri el állórajttal a 100 km/órás sebességet.
Érkezett azonban egy trónkövetelő, hasonlóan lélegzetelállító adatokkal. Az elektromos Ford Mustang Mach-E csúcsmodellje 2022 januárjától vált rendelhetővé, minden nappal közeledik az első autók beérkezése Ford-szalonjainkba. A listaáron 30 696 000 forinttól rendelhető Mustang Mach-E GT-t első és hátsó villanymotor repíti.
Ez a 487 lóerős, 860 Nm nyomatékmaximumú lövedék szívszorító, 3,7 másodperces 0-100-as gyorsulásra képes. Az elöl-hátul Brembo-fékrendszerel, a MagneRide adaptív lengéscsillapítással és a szabványos mérési ciklusban akár 500 km hatótávot adó, 98 kilowattórás akkucsomaggal minden elemében különleges telivér, nemcsak a villanyautók világában.
Ez a 487 lóerős, 860 Nm nyomatékmaximumú lövedék szívszorító, 3,7 másodperces 0-100-as gyorsulásra képes. Az elöl-hátul Brembo-fékrendszerel, a MagneRide adaptív lengéscsillapítással és a szabványos mérési ciklusban akár 500 km hatótávot adó, 98 kilowattórás akkucsomaggal minden elemében különleges telivér, nemcsak a villanyautók világában.
A legtakarékosabb: Toyota Yaris Hybrid
Ahogy 2018. szeptember elsejével kötelezővé vált a személyautók fogyasztását a korábbi normánál reálisabb értékeket adó WLTP-szabvány szerint mérni, az új autók katalógusértéke felfelé mozdult. De a szigorúbb ciklusban is van olyan modell, amely négy literen belüli átlagfogyasztásra képes. A CarNet univerzumának legtakarékosabb autója a Toyota Yaris Hybrid. Az 1,5 literes benzines motorból és két villamos gépből álló, 116 lóerős hibrid hajtásrendszer páratlanul takarékosan és csekély környezetszennyezéssel mozgatja a Yarist. Az átlagfogyasztás 3,8 l/100 km, a szén-dioxid-kibocsátás csupán 85 gramm kilométerenként.
Dízelmotorral a legkisebb fogyasztású modellünk a Peugeot 208. A 100 lóerős 1,5 Blue HDi norma szerinti fogyasztása 4,2 liter 100 kilométeren. Mivel áramot tölteni sokkal tovább tart, mint autógázt, benzint, földgázt vagy gázolajat tankolni, a fogyasztás az elektromos autóknál is lényeges szempont autóvásárláskor. A villanyautók között kiemelkedően takarékos a Hyundai Ioniq, amelynek átlagfogyasztása 13,8 kilowattórányi áram 100 km-re. Ebben az értékben a töltési veszteséget is figyelembe veszik a WLTP-szabvány előírásainak megfelelően.
A legjutányosabb: Hyundai i10
Ügyfeleinkkel együtt mi is aggódva látjuk a gyártók egyre magasabbra emelt árait, ami az importőri árak növekedésében és a végösszegekben is lecsapódik. Ám ebben a helyzetben is maradtak igen jutányos autók. Magyarországon az egyik legalacsonyabb árú új autó (a jóval korosabb Mitsubishi Space Star után) a Hyundai i10 1.0 Life.
3 599 000 forintos listaárával a háromhengeres Hyundai i10 Life a CarNet hatalmas autókínálatának legolcsóbb tagja, bár helyesebb a legalacsonyabb árúnak nevezni. Mert az i10 friss fejlesztésű, 2020-ben piacra dobott generációja egyáltalán nem hat olcsónak. Az alapáron ötajtós, 3670 mm hosszúságú modell biztonságos, praktikus és egészen felnőtt városi autó. Az alapáron légkondicionálót és a Life kivitelhez képest sok más felszerelést is kínáló 1,0 Comfort listaára 4 millió forint alatt marad.
67 lóerős a madárétkű benzines, amivel az i10 kellően fürge. 100 km/órás sebességre 14,8 másodperc alatt gyorsul, 156 km/órás végsebessége kényelmesen elég nagyvárosba ingázáshoz is. A vidám i10 manuális helyett automatizált sebességváltóval is választható, így sem kuplungolni, sem váltani nem szükséges.
67 lóerős a madárétkű benzines, amivel az i10 kellően fürge. 100 km/órás sebességre 14,8 másodperc alatt gyorsul, 156 km/órás végsebessége kényelmesen elég nagyvárosba ingázáshoz is. A vidám i10 manuális helyett automatizált sebességváltóval is választható, így sem kuplungolni, sem váltani nem szükséges.
Aki a benzines szívómotor megőrzésével lépne feljebb, a 84 lóerős, 1,2 literes négyhengerest választhatja. A csúcsmodell a villámgyors i10 1,0 T-GDI 100 lóerős turbós motorral és N-Line csomaggal. Bár a legtöbb márka lemondott a minikről, mert árszintjük nem bírja el a fogyasztáscsökkentéshez szükséges technikát, a Hyundai sikeres villanyautóinak köszönhetően az i10 nem jutott a kategóriatársak sorsára. Derűs, takarékos, megbízható és csekély környezetszennyezésű autóként a CarNet-választékának legjutányosabb tagja.
Dacia Sandero: a gazdaságosság csúcsa
Nemrég lépett piacra a Sandero harmadik generációja, korszerű és kiforrott technikával, megszépített és igazán tágas belső térrel, egészséges méretű, 328-1108 literes csomagtartóval. A hat légzsákkal, menetstabilizálóval (ESP) és visszagurulás-gátlóval is ellátott Essential alapmodell 4 069 000 forinttól kapható. A Sandero azon autók egyike, amelyhez még rendelhető valódi pótkerék a defektjavító készlet helyett.
66 lóerőt ad le a 999 köbcentiméteres sorhármas benzines. Kiemelendő az 50 literes benzintank, ami a csekély fogyasztású, túlbonyolítástól mentes szívómotorral biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi a mindennapokat a 650-850 kilométeres hatótávval. Ez a motor elérhető turbófeltöltéssel is. Benzinesként 90 lóerőt ad le, a parádés fenntartási költségekkel kecsegtető TCE 100 LPG verzióban 100 lóerős. Ez a motorváltozat autógázzal és benzinnel is működik, a két üzemanyag között automatikus az átkapcsolás, ha az egyik kifogyna, de gombnyomásra is válhatunk.
Kedvezményes finanszírozással a Sandero alapmodellje 2,1 millió forintos kezdőbefizetéssel napi 990 forintos törlesztési díjjal használatba vehető. Értékesítő kollégáink nem engedik elveszni Önöket a különféle lízingkonstrukciók között, és ha szükséges, segítenek a legkedvezőbb finanszírozási megoldás kiválasztásában.
A leggyorsabb: 300 felett a Giulia QV
Minden kornak megvannak a mágikus sebességhatárai. A 100-as határt a belga Camille Jenatzy törte át először saját konstrukciójú, elektromos hajtású rekordautójával 1899 áprilisában. A szivar formájú négykerekű a rossz nyelvek szerint Jenatzy feleségéről kapta a La Jamais Contente (örök elégedetlen) nevet.
Ma a CarNet-csoport leggyorsabb szériaautója az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Végsebessége lenyűgöző, 307 km/óra. Ugyanezzel az 510 lóerős motorral a Stelvio QV 283 km/órás sebességnél enged a menetellenállásnak.
Aligha meglepő, hogy az Alfa körülrajongott sportlimuzinja exkluzív műszaki megoldásokat mutathat fel. Az aktív aerodinamika többnyire a szupersportautók között ismert megoldás, kivéve a Giulia QV-t. Itt az első légterelő 100 km/órás sebességnél vált állást, növelve a leszorítóerőt és stabilizálva az akár 300 fölé gyorsuló autót. Váltáskor a nyolcfokozatú automata mindössze 15 századmásodpercre szakítja meg az erőátadást a szénszál-erősítésű műanyagból gyártott, csupán 7 kg-os kardántengelyre.
Aligha meglepő, hogy az Alfa körülrajongott sportlimuzinja exkluzív műszaki megoldásokat mutathat fel. Az aktív aerodinamika többnyire a szupersportautók között ismert megoldás, kivéve a Giulia QV-t. Itt az első légterelő 100 km/órás sebességnél vált állást, növelve a leszorítóerőt és stabilizálva az akár 300 fölé gyorsuló autót. Váltáskor a nyolcfokozatú automata mindössze 15 századmásodpercre szakítja meg az erőátadást a szénszál-erősítésű műanyagból gyártott, csupán 7 kg-os kardántengelyre.
A legerősebb motor: Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo
306 lóerős a Suzuki Across, 360 lóerős a Peugeot 508 PSE, 380 lóerő a szintén konnektoros hibrid JEEP-ek rendszerteljesítménye. 450 lóerős a klasszikus, benzines Ford Mustang GT, még tízzel több a benzines Mustang Mach 1 nyolchengeres limitált szária és egyenesen 487 lóerőt ad le a Mustang Mach-E GT, az új generációs elektromos platform csúcsmodellje.
Ilyen mezőnyben az élre kerülni önmagában diadal, a legnagyobb teljesítményű motorért az Alfa Romeóé a dicsőség. A Giulia és a Stelvio QV 90 fokos hengerszögű hathengerese 510 lóerőre képes 6500-as percenkénti fordulatszámon. A 2.9 V6 Bi-Turbo nyomatékmaximuma 600 Nm, ami percenként 2500 és 5000 közötti fordulatszámon állandó! Az 510 lóerős Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 27 690 000 forintos ára is tükrözi képességeit, de mégsem ez a legmagasabb listaárú típus a CarNet személyautó-kínálatában.
Legmagasabb árú autóink
20, pláne 25 millió Ft felett nagyon kevés autó mozog, ez a kategória minden esetben különleges autókból áll. A csúcson egy százalékon belüli az eltérés a listaáron 30 696 000 forinttól elérhető Ford Mustang Mach-E GT és a 30 990 000 forinttól rendelhető Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio között. Bár teljesítményben is közel állnak egymáshoz, végül az olasz sport-SUV orrhosszal megelőzi az amerikai rakétát.
Aki a jövő környezetkímélő hajtástechnikáját keresi, annak szól a 27 999 000 forintos Hyundai Nexo. A tüzelőanyag-cellában, hidrogénből előállított árammal hajtott crossover csupán vízpárát, iható tisztaságú vizet bocsát ki használat közben. A Nexo valódi mérföldkő Magyarországon. Itthon 2021 tavaszán nyílt meg az egyetlen hidrogén-töltőállomás a főváros IX. kerületében az Illatos út 17. alatt. Ez a nem közforgalmú kút előzetes egyeztetéssel használható. A 700 baros töltőnyomással a Nexón kívül a Toyota Mirai, a hazai piac másik hidrogénhajtású utcai autója is megtankolható lesz itt.
Aki a jövő környezetkímélő hajtástechnikáját keresi, annak szól a 27 999 000 forintos Hyundai Nexo. A tüzelőanyag-cellában, hidrogénből előállított árammal hajtott crossover csupán vízpárát, iható tisztaságú vizet bocsát ki használat közben. A Nexo valódi mérföldkő Magyarországon. Itthon 2021 tavaszán nyílt meg az egyetlen hidrogén-töltőállomás a főváros IX. kerületében az Illatos út 17. alatt. Ez a nem közforgalmú kút előzetes egyeztetéssel használható. A 700 baros töltőnyomással a Nexón kívül a Toyota Mirai, a hazai piac másik hidrogénhajtású utcai autója is megtankolható lesz itt.
A legmesszebb jutó: JEEP Wrangler Rubicon
Ma is léteznek kivételes képességű terepjárók, amelyek más autóval meghódíthatatlan területeket tesznek elérhetővé tűzoltók, katonák, közműszolgáltatók vagy kalandvágyó utazók számára. A legendás JEEP Wranglerből a legkiválóbb terepjáró képességekkel rendelkező változat hagyományosan a Rubicon. Neve a Sierra Nevada sivatag különlegesen kíméletlen szakaszát idézi, a 22 mérföldes Rubicon Trailt. Ezen a sziklás ösvényen gyalog is keserves haladni, autóval egyenesen istenkísértésnek tűnik.
Rubicon kivitelben alapáras a gombnyomásra kiiktatható első keresztstabilizátor, amivel a kerekek tovább követhetik az egyenetlen talajt. Szériafelszerelés az első és a hátsó differenciálzár, a kapaszkodást és az araszolást rövidebb végáttétel segíti a 76 centis gázlómélységű dzsipen.
Kétféle motor választható, az egyik a 2,0 literes négyhengeres benzines. A két oldalajtós rövid Wrangler Rubicon 18 370 000 Ft-tól, az ötajtós nyújtott 19 600 000 forinttól kapható a 272 lóerős turbós benzinessel. A másik verzió a 380 lóerős rendszer-teljesítményű, konnektorról újratölthető akkus hibrid. A zöld rendszámos JEEP két világ legjavát nyújtja. A WLTP-mérés szerint 44-45 km tisztán elektromos hatótávot kínál, bődületesen gyorsul és terepen legyőzhetetlen, akárcsak a JEEP legendáját megalapozó elődök.
Kétféle motor választható, az egyik a 2,0 literes négyhengeres benzines. A két oldalajtós rövid Wrangler Rubicon 18 370 000 Ft-tól, az ötajtós nyújtott 19 600 000 forinttól kapható a 272 lóerős turbós benzinessel. A másik verzió a 380 lóerős rendszer-teljesítményű, konnektorról újratölthető akkus hibrid. A zöld rendszámos JEEP két világ legjavát nyújtja. A WLTP-mérés szerint 44-45 km tisztán elektromos hatótávot kínál, bődületesen gyorsul és terepen legyőzhetetlen, akárcsak a JEEP legendáját megalapozó elődök.
Terepgumikkal a csúcsmodell végsebessége 156 km/óra, mert a 17-es, MT-gumiabroncsok (mud terrain, azaz saras talaj jelöléssel) Q besorolása szabja meg a végsebességet. Sahara kivitelben a külső töltésű akkus hibrid Wrangler kevésbé kompromisszumos gumit kap, ezzel a végsebessége 177 km óránként. A rajtkészségre nincs mérhető hatása a kerekeknek, mindkét plug-in hibrid egyformán 6,5 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre.
Áttekintésünkben a CarNet autókínálatának legjei szerepeltek, de könnyen lehet, hogy Ön valami másra vágyik, más autóra van szüksége. Értékesítőink segítenek megtalálni azt az autót, amely nemcsak elégedetté, de reményeink szerint boldoggá is teszi Önt. Akkor is, ha nem kötődik a nevéhez szuperlatívusz.
Áttekintésünkben a CarNet autókínálatának legjei szerepeltek, de könnyen lehet, hogy Ön valami másra vágyik, más autóra van szüksége. Értékesítőink segítenek megtalálni azt az autót, amely nemcsak elégedetté, de reményeink szerint boldoggá is teszi Önt. Akkor is, ha nem kötődik a nevéhez szuperlatívusz.