Hírek
A legfranciább gombóc története
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Mint megannyi fagylaltgombóc – szakadt fel az újságírókból a kiáltás 2001-ben, a Citroën C3 franciaországi világpremierjén. És valóban: félgömbként megformált karosszériájával és vidám pasztellárnyalataival a frissen bemutatott kisautó mindenre emlékeztetett, csak komoly gépkocsira nem. Pont ez volt a lényeg: miközben a versenytársak azon igyekeztek, hogy zászlóshajóik karakterét minél részletgazdagabban sűrítsék bele egy négy méter alatti karosszériába, a Citroën fricskát mutatott mindenkinek, és épített egy rendkívül jókedvű autót. A C3 persze nemcsak bájos volt, hanem tágas, könnyű, erős és gazdagon felszerelt is – nem csoda, hogy ledöntötte a lábáról a piacot.
Ma, négy és fél millió autóval és tizenkilenc évvel később ugyanolyan élénken él a C3 hagyatéka, még ha a modell át is alakult időközben. Egy valami azonban nem változott: a típus lankadatlan népszerűsége, amelyet persze a kiváló alapötleten túl annak is köszönhetett, hogy képes volt folyamatosan megújulni, kibővülni, innovatív elképzelésekkel gazdagítani saját magát.
Az egész történet az 1998-as Citroën C3 Lumiere tanulmányautóval vette kezdetét, amely hatalmas üvegfelületeivel, eltúlzott íveivel – utólag már tudjuk – a későbbi szériamodell szeretetteljes karikatúrája volt. Személyiségét két embernek, a márka formai megújulását az ezredfordulótól fogva irányító Jean-Pierre Plouénak, valamint a független zseni Donato Cocónak köszönhette. A nyomokban 2CV-t, azaz Kacsát is tartalmazó dizájn a szériagyártásra letisztult, összeszedettebbé vált, anélkül, hogy ez a kreativitása, eredetisége rovására ment volna. A Citroën persze nem tett fel mindent egy lapra: a C3 műszakilag is előremutató konstrukció volt. Modern, multiplex rendszerű elektromos hálózata olyan funkciók beépítését tette lehetővé, amelyekkel a kisautók vevői korábban nem találkozhattak.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/citroen oldalon: https://www.carnet.hu/citroen/hirek-2/a-legfranciabb-gomboc-tortenete