Hírek
Suzuki kisautós siker
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
2020-ban minden más márka teljesítményét elhomályosította a Suzuki a miniautók piacán: a tíz legkeresettebb típus között három modellel képviseltette magát a márka – közöttük olyanokkal is, amelyek jó ismerősei a magyar vásárlóknak.
Fájdalmasan nehéz évet zárt 2020-ban a globális autóipar: a koronavírus-járvány nem csak a nyersanyag- és alkatrész-ellátást, valamint magát a gyártást hátráltatta, de a fizetőképes keresletet is elapasztotta. Az egyik legsúlyosabban érintett szegmens a miniautóké volt, amelyekből nem egészen hárommillió darabot adtak el világszerte. Európában különösen megsínylette a piac a válságot. Valamivel jobban vészelték át az évet azok a gyártók, amelyek nem az európai piacokra alapozzák elsődleges forgalmukat. Ilyen a Suzuki is, amely több távol-keleti piacon is meghatározó márkának számít: Japánban a második legnagyobb autógyártó, Indiában pedig épp az volt 2020 egyik legnagyobb negatív szenzációja, hogy a Maruti Suzuki piaci részesedése 50 (!) százalék alá esett.
Fájdalmasan nehéz évet zárt 2020-ban a globális autóipar: a koronavírus-járvány nem csak a nyersanyag- és alkatrész-ellátást, valamint magát a gyártást hátráltatta, de a fizetőképes keresletet is elapasztotta. Az egyik legsúlyosabban érintett szegmens a miniautóké volt, amelyekből nem egészen hárommillió darabot adtak el világszerte. Európában különösen megsínylette a piac a válságot. Valamivel jobban vészelték át az évet azok a gyártók, amelyek nem az európai piacokra alapozzák elsődleges forgalmukat. Ilyen a Suzuki is, amely több távol-keleti piacon is meghatározó márkának számít: Japánban a második legnagyobb autógyártó, Indiában pedig épp az volt 2020 egyik legnagyobb negatív szenzációja, hogy a Maruti Suzuki piaci részesedése 50 (!) százalék alá esett.
A világ legnagyobb számban eladott miniautója 2020-ban egy nálunk ismeretlen modell, a Suzuki Spacia volt. A négyajtós, négyüléses apróság a japán kei-car-szegmensben versenyez, ahol igen erős a mezőny. A mérnököknek nemcsak a kétharmad literes lökettérfogati limitbe kell beleférniük, hanem egy rendkívül korlátozott alapterületen kell minél praktikusabb, sokoldalúbb, élhetőbb teret kialakítaniuk. Tekintve, hogy maga a kei-car műfaj is a Suzuki találmánya (1955-ben építették meg a kategóriát megteremtő Suzulight szedánt), nincs miért csodálkoznunk azon, hogy a Spacia a műfaj élvonalát képviseli.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/suzuki oldalon: https://www.carnet.hu/suzuki/hirek-2/suzuki-kisautos-siker