Hírek
A Toyota Mirai forgalmazása
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Jövőre Magyarországon is megkezdődhet a világ első sorozatgyártott hidrogén-üzemanyagcellás személyautója, az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Toyota Mirai második generációjának forgalmazása.
A Toyota ugyanis azokban az országokban forgalmazza úttörő, zéró károsanyag-kibocsátású hidrogén üzemanyagcellás elektromos szedánját, ahol legalább egy hidrogén töltőállomás is működik.
A tervek szerint ez jövőre Magyarországon is megtörténhet, a hírre reagálva pedig az autógyártó meg is rendelte az első Toyota Mirait amely magyar rendszámot kaphat.
A várhatóan február végén – március elején forgalomba helyezésre kerülő tesztautó kiváló lehetőséget teremt majd arra, hogy a zöld átállással komolyan foglalkozó úttörő vállalatok, illetve az állami döntéshozók elsőkézből ismerkedhessenek meg a technológiával.
A tervek szerint ez jövőre Magyarországon is megtörténhet, a hírre reagálva pedig az autógyártó meg is rendelte az első Toyota Mirait amely magyar rendszámot kaphat.
A várhatóan február végén – március elején forgalomba helyezésre kerülő tesztautó kiváló lehetőséget teremt majd arra, hogy a zöld átállással komolyan foglalkozó úttörő vállalatok, illetve az állami döntéshozók elsőkézből ismerkedhessenek meg a technológiával.
A világ legzöldebb autójának számító Toyota Mirai első generációját eddig sajnos nem forgalmazták Magyarországon, ám Japán, az Egyesült Államok és Ausztrália mellett több nyugat-európai országban is komoly és rendkívül hasznos tapasztalatokat halmoztak fel a technológia mindennapi alkalmazása kapcsán az azt használó vállalatok, elsősorban a többmillió kilométert meghibásodásmentesen az autóval megtévő mobilitási szolgáltatók.
A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia széleskörű jövőbeni térnyerését nem csupán az segíti, hogy a mára már hidrogén üzemanyagcellás teherautót, buszt és targoncát is kínáló, illetve ezzel a meghajtással működő hajó és vonat fejlesztésekben is aktívan részt vevő Toyota ingyenesen osztott meg a versenytársakkal mintegy 5700 szabadalmat, hanem az is, hogy segítségükkel felállt a Hidrogén Tanács is.
A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia széleskörű jövőbeni térnyerését nem csupán az segíti, hogy a mára már hidrogén üzemanyagcellás teherautót, buszt és targoncát is kínáló, illetve ezzel a meghajtással működő hajó és vonat fejlesztésekben is aktívan részt vevő Toyota ingyenesen osztott meg a versenytársakkal mintegy 5700 szabadalmat, hanem az is, hogy segítségükkel felállt a Hidrogén Tanács is.
A második generációs Toyota Mirai, amely hatalmas technológiai fejlődést képvisel elődjéhez képest, a Toyota moduláris GA-L platformjára épül, amely a belső egységek jobb elrendezését és tágasabb ötüléses utastér kialakítását, valamint egy harmadik hidrogéntartály beépítését is lehetővé tette, ami kulcsszerepet játszott, hogy a hatótáv 30%-kal növekedjen.
A gazdaságossági jellemzők mellett a formatervre és a vezetési élményre összpontosítva sokkal trendibbé, érzékekre hatóbbá tették a Mirai kisugárzás is, amelynek formavilága a felsőkategóriás luxus szedánokat idézi. Ha mindez nem volna elég, az üzemanyagcellás rendszert teljesen újratervezték, az összes fődarab tömegét és méretét jelentősen csökkentették, emellett teljesen átdolgozott hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtásláncot építettek a GA-L platformra.
A gazdaságossági jellemzők mellett a formatervre és a vezetési élményre összpontosítva sokkal trendibbé, érzékekre hatóbbá tették a Mirai kisugárzás is, amelynek formavilága a felsőkategóriás luxus szedánokat idézi. Ha mindez nem volna elég, az üzemanyagcellás rendszert teljesen újratervezték, az összes fődarab tömegét és méretét jelentősen csökkentették, emellett teljesen átdolgozott hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtásláncot építettek a GA-L platformra.
Nem csoda, ha mindennek fényében a Toyota arra készül, hogy rövid időn belül világszinten megtízszerezi a Mirai eladásait, nagymértékben hozzájárulva a jövő abszolút zöld technológiájának még szélesebb körű megismertetéséhez.
A Toyota (és a Hidrogén Tanács ) elképzelése szerint a jövőbeni hidrogénalapú fenntartható társadalomban a hidrogén egy nagy mennyiségben rendelkezésre álló, hatékony energiahordozó és energiatároló lesz.
Ez az anyag képes elősegíteni a zéró karbonkibocsátású mobilitást, ráadásul nemcsak közúti járművekben, hanem vasúton, a hajózásban, a repülésben, az iparban, az üzleti életben és még akár az otthoni felhasználásban is.
A Toyota (és a Hidrogén Tanács ) elképzelése szerint a jövőbeni hidrogénalapú fenntartható társadalomban a hidrogén egy nagy mennyiségben rendelkezésre álló, hatékony energiahordozó és energiatároló lesz.
Ez az anyag képes elősegíteni a zéró karbonkibocsátású mobilitást, ráadásul nemcsak közúti járművekben, hanem vasúton, a hajózásban, a repülésben, az iparban, az üzleti életben és még akár az otthoni felhasználásban is.
A hidrogén fenntartható módon tárolja a megújuló energiát, és könnyedén, bármikor, bárhová elszállítható. A Toyota 1992-ben kezdte meg a hidrogén üzemanyagcellás elektromos jármű fejlesztését, és 2014-ben mutatta be a Mirai szedánt a világpiacon. Az áttörés kiindulópontját az adta, hogy világszinten a vállalat rendelkezett a legnagyobb tapasztalattal a hibrid technológiában – ez a technológia pedig stabil alapot jelent az elektromos hajtásláncok palettájához.
A hibrid technológia alapkoncepcióját sikeresen használták fel hibrid elektromos (HEV), konnektorról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV), és a Miraitól kezdődően üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járművekhez. Mindegyik megoldás más-más mobilitási igényhez jelent előnyt: a BEV-k rövidebb utakra és városi környezetbe valók, a HEV-k és a PHEV-k általános használatra és hosszabb távú személyszállításra, az FCEV technológia pedig nagyobb személyautókba, nehézgépjárművekbe, haszonjárművekbe, vagy tömegközlekedéshez való.
A hibrid technológia alapkoncepcióját sikeresen használták fel hibrid elektromos (HEV), konnektorról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV), és a Miraitól kezdődően üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járművekhez. Mindegyik megoldás más-más mobilitási igényhez jelent előnyt: a BEV-k rövidebb utakra és városi környezetbe valók, a HEV-k és a PHEV-k általános használatra és hosszabb távú személyszállításra, az FCEV technológia pedig nagyobb személyautókba, nehézgépjárművekbe, haszonjárművekbe, vagy tömegközlekedéshez való.
Az új generációs Mirai bemutatásával olyan autó született, amely újabb szintre emeli az FCEV technológiát, és dinamikus, kortárs megjelenésével és élvezetesebb menettulajdonságaival még vonzóbb a vásárlók számára.
A teljesen újratervezett üzemanyagcellás rendszernek, a belső egységek intelligens elrendezésének és a hatékony aerodinamikai kialakításnak köszönhetően a hatótávolság megnövekedett, és akár 650 km is lehet.
Mindez úgy, hogy az autó tiszta vízen kívül semmilyen anyagot nem bocsát ki. A Toyota Mirai megérkezése az újautópiac hosszútávú zöldülésére és az ehhez szükséges infrastruktúra kialakítására is pozitív hatással lehet, és hozzájárulhat, hogy hazánk továbbra is a zöld megoldások alkalmazásának európai élbolyába tartozzon.
A teljesen újratervezett üzemanyagcellás rendszernek, a belső egységek intelligens elrendezésének és a hatékony aerodinamikai kialakításnak köszönhetően a hatótávolság megnövekedett, és akár 650 km is lehet.
Mindez úgy, hogy az autó tiszta vízen kívül semmilyen anyagot nem bocsát ki. A Toyota Mirai megérkezése az újautópiac hosszútávú zöldülésére és az ehhez szükséges infrastruktúra kialakítására is pozitív hatással lehet, és hozzájárulhat, hogy hazánk továbbra is a zöld megoldások alkalmazásának európai élbolyába tartozzon.