Hírek
Klasszikus rallyautót hajthat Jari-Matti Latvala
Jari-Matti Latvala, a Rally Világbajnokságba idén 17 év után visszatérő Toyota első számú rally pilótája visszaforgatja az idő kerekét, lecserélve szupermodern Yaris WRC versenygépét a Toyota egyik legendás autójára, amely egy másik korszakban diktálta a rallyversenyek tempóját.
Az idei Svéd Rallyt megnyerő és az egyéni világbajnokságot vezető finn egy igazán izgalmas géppel lendül akcióba szeptember 23-án az angliai Castle Combe versenypályán megrendezett Rallyday fesztiválon.
A 2017-es FIA Rally Világbajnokság egyéni tabelláján jelenleg negyedik helyen álló, Toyota Yaris WRC-vel versenyző finn pilóta, Jari-Matti Latvala egy összkerékhajtású Celica ST185-össel lép majd pályára az angilai Rallyday fesztiválon, ami a ’90-es évek elejétől sikert sikerre halmozott a Rally Világbajnokságon. Latvalának egyébként van egy korábbi Celica ST165-öse a saját gyűjteményében, de a Rallyday alkalmából most először nyílik alkalma kipróbálni azt az autót, amellyel a Toyota uralta a sportágat, megszerezve az 1992-es egyéni világbajnoki címet, 1993-ban és 1994-ben pedig mind az egyéni, mind a gyártói bajnokságban első helyre röpítve a Toyotát. Latvala már 2010 óta vár arra, hogy újra részt vehessen az eseményen.
“Nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhetek ide. Mindig is imádtam az ilyen rendezvények hangulatát és a klasszikus gépek látványát. Angliában sok ilyen rallyautót láthat az ember, ahogy Finnországban is akad néhány – de a mieink többsége már múzeumokban áll.” – fogalmaz Latvala, a Toyota GAZOO Racing első számú rally pilótája.
A Rallyday közönsége az új Yaris GRMN-t, a Toyota hamarosan Magyarországon is rendelheő új, precíziós tervezésű izomautóját is megcsodálhatja. A Yaris GRMN születését az ihlette, hogy a Toyota a Yaris WRC-vel tért vissza a rallyversenyzés csúcsára, ezért a tüzes utcai változatot egy kompresszoros feltöltésű 1,8 literes motor hajtja, ami 6,3 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órás tempóra. A korlátozott példányszámban készülő modell jellegzetes fehér-fekete-vörös fényezése a Toyota Gazoo Racing gépeinek festését idézi.
“Ő egy vérbeli rallyrajongó, akárcsak mi mindannyian; talán csak annyiban különbözik tőlünk, hogy ő eddig 177-szer állt rajthoz a Rally Világbajnokságon, 60-szor szerzett dobogós helyet, és 17-szer nyert. Egyértelműen ő a sportág egyik legnagyobb alakja, ezért hatalmas élmény lesz találkozni vele. Jari-Matti Latvala a sportág történetének egyik legszórakoztatóbb, legérdekesebb, legelszántabb és legszenvedélyesebb versenyzője.” – fogalmaz Davis.
A Rallyday látogatói más híres Toyota versenyautókat is láthatnak majd a pályán, például egy tökéletesen restaurált 1980-as TA40 Celicát és az 1984-es Brit Nemzeti Rallybajnokság győztese, John Midgley makulátlan Corolla GT-jét.