Hírek
Különösen biztonságos a Toyota
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Átfogó biztonsági tesztsorozaton esett át a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid észak-amerikai változata.
A vizsgálatra közeli rokona, a Venza crossover is elkísérte – és mindkét szabadidőjármű kiváló minősítést szerzett.
Újabb két „különösen ajánlott” minősítés igazolja a Toyota új generációs padlólemezének (TNGA) utasvédelmi képességeit.
A legváltozatosabb méretű és jellegű típusokhoz adaptálható platformra épülő modellek rendre maximális értékelésekkel teljesítik a világ legszigorúbb töréstesztjeit – legutóbb az új generációs Yaris ért el kiemelkedő eredményt Európában.
Az IIHS most a korábban már tesztelt RAV4 rokonait – egy igen közelit és egy távolabbit – vette górcső alá.
Újabb két „különösen ajánlott” minősítés igazolja a Toyota új generációs padlólemezének (TNGA) utasvédelmi képességeit.
A legváltozatosabb méretű és jellegű típusokhoz adaptálható platformra épülő modellek rendre maximális értékelésekkel teljesítik a világ legszigorúbb töréstesztjeit – legutóbb az új generációs Yaris ért el kiemelkedő eredményt Európában.
Az IIHS most a korábban már tesztelt RAV4 rokonait – egy igen közelit és egy távolabbit – vette górcső alá.
A RAV4 Prime a világ legnépszerűbb szabadidőjárművének az Európában RAV4 Plug-in Hybrid néven forgalmazott, hálózatról tölthető hibrid hajtásláncú változata; a tesztelést a nagyobb akkumulátorcsomag és a fedélzeti töltőberendezése miatt megváltozott tömegarányok, szerkezeti szilárdság tette indokolttá. Az öntöltő hibrid Toyota Venza nem kapható Európában: a frissen bemutatott crossover a RAV4 technológiáját sportosabb formába csomagolva kínálja.
A „különösen ajánlott” minősítés azt jelenti, hogy mindkét modell legalább jó vagy kiváló eredményt ért el hat, egymástól független törésteszt-típusban: három frontális ütközéses vizsgálat (kis átfedéses a vezető, illetve az utas oldalán, illetve fél-átfedéses) mellett oldalirányú ütköztetést és a tetőszerkezet szilárdságát ellenőrző borulásos vizsgálatot is végeznek, továbbá megnézik a fejtámaszok ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelmi képességét.
Emellett maximális teljesítményt kell mutatni a járművek közötti, illetve jármű és gyalogos közötti ütközési kompatibilitás terén – magyarul: az autónak képesnek kell lennie megvédeni a nála gyengébb járművet vagy embert. Az utolsó szempont a világítás: opcióként olyan fényszórókat kell kínálnia a modellnek, amelyek megfelelően vagy jól világítják meg az utat.
A RAV4 Prime és a Venza egyaránt megfelelt az összes ütköztetésen, és ragyogóan teljesítette az ütközéselkerülési feladatokat: az autókkal egyáltalán nem ütköztek (20, illetve 40 km/h sebességnél), a gyalogosok előtt pedig vagy lefékeztek vagy csökkentették a sebességüket, így nem okoztak súlyos sérülést. Külön kiemelték a Toyota RAV4 Prime kanyarkövető LED-fényszórójának teljesítményét, semmilyen kívánnivalót nem hagytak maguk után, így maximális minősítést érdemeltek.
A RAV4 Prime és a Venza egyaránt megfelelt az összes ütköztetésen, és ragyogóan teljesítette az ütközéselkerülési feladatokat: az autókkal egyáltalán nem ütköztek (20, illetve 40 km/h sebességnél), a gyalogosok előtt pedig vagy lefékeztek vagy csökkentették a sebességüket, így nem okoztak súlyos sérülést. Külön kiemelték a Toyota RAV4 Prime kanyarkövető LED-fényszórójának teljesítményét, semmilyen kívánnivalót nem hagytak maguk után, így maximális minősítést érdemeltek.