Hírek

Toyota Yaris GRMN

Ha azt gondoltuk, hogy a 260 lóerős GR Yarisnál nincs feljebb, tévedtünk.
Image
Már a Nürburgringen tesztelik a továbbfejlesztett változatát.

Gondosan felépített struktúrát követ a Toyota személyautóinak megvadítása során a Gazoo Racing.

Az egymásra épülő lépcsőkben önálló alkatrészek (GR Parts), komplett optikai csomaggal felszerelt modellek (GR Sport), majd futómű- és motortuningot is alkalmazó sportverziók (GR) találhatók. Az egész kínálat csúcsán a GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) modellcsalád áll – ennek első és eddig egyetlen tagját a kifutó Yaris-generáció szélsőségesen átdolgozott képviselője adta. 
Arról már volt szó, hogy a Corolla és a C-HR csúcskategóriás edzőprogramban részesülhet – ezek GRMN verziói nagyságrendileg egy év múlva lépnek piacra –, most azonban úgy tűnik, hogy nem ők lesznek az egyedüliek.

A közelmúltban ugyanis felbukkant a Nürburgringen a GR Yaris egy feltűnően komoly aerodinamikai csomaggal szerelt példánya. A hatalmas hátsó szárny mellett az első lökhárítóra illesztett, ívelt légterelő peremek, az öblös légkivezető nyílások, valamint a fenéklemezen elhelyezett örvénylés-csökkentő idomok alapján két dologra következtethetünk.
Image
Image
Az egyik, hogy egy még erősebb csúcsmodell, a Yaris GRMN fejlesztésébe nyerhettünk idő előtt bepillantást. A másik elmélet szerint nem közúti modell, hanem a Toyota soron következő rali-versenyautójának a prototípusa körözött a versenypályán.

Akármelyik bizonyul igaznak, az álcázás teljes hiánya arra enged következtetni, hogy hamarosan bemutatkozhat a végleges verzió. Voltaképpen az egész autón csak a hátsó kerekeket és a tetőlemezt rejtették el szem elől: utóbbi talán karbon kompozit tetőt takar, előbbi pedig talán arra szolgál, hogy az illetéktelenek ne tudják azonosítani a feljavított fékrendszert.


A GR Yaris a friss fejlesztésű, közúti Yaris különleges kivitelű, háromajtós példánya, a soron következő WRC rali-versenyautó homologizációs változata. 1.6 literes, háromhengeres motorja 261 lóerős, 360 Nm nyomatékú; a hajtóerőt elöl-hátul részlegesen önzáró Torsen differenciálművekkel szerelt, variálható nyomatékmegosztású összkerékhajtás juttatja az aszfaltra.

Az 1280 kilogramm tömegű modell mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 230 km/h.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely