Hírek

508 Peugeot Sport Engineerd

Mi vagyunk a PEUGEOT SPORT ENGINEERED, a PEUGEOT csúcsteljesítményekért felelős különítménye. Új értelmet adunk a teljesítmény fogalmának, azzal, hogy olyan elektromos hajtásokat alkotunk, amelyek eddig soha nem látott, intenzív vezetési élményt nyújtanak. Új korszakot nyitunk, melyben a kilowatt a valaha volt legnagyobb teljesítményt és nyomatékot szállítja.
Image
Nem járunk kitaposott ösvényeken, nem lépünk senki nyomdokaiba. Saját örökségünk, saját szenvedélyünk, saját tudásunk vezet bennünket. Most újra tanulni tanulunk. Újraindítjuk a versenyt, új technológiákat vetünk be.

A PEUGEOT 508 berline és SW változatával a PEUGEOT a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED első modelljét mutatja be. A sportosság és a csúcstechnológia ötvözésével a PEUGEOT új értelmezését adja a teljesítmény fogalmának, bevezetve az új, felelős teljesítményt, a Neo-Performance-ot.

Az új termékvonal megkülönböztető jegyei közül a három kriptonitzöld oroszlánkarom a PEUGEOT SPORT új arculatát idézi, az első fényforrások a szériamodelleket, a hátsó fényszórók pedig a legendás PEUGEOT 504 Coupét.
A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED igazi kvintesszenciáját adja a PEUGEOT SPORT fejlesztőmérnöki tudásának, amely már számtalan alkalommal tette le névjegyét az autósport különböző színterein:
  • olyan nemzetközi versenysorozatokban, mint a WRC (rali világbajnokság), a DAKAR, a Pikes Peak vagy a WEC,
  • 2013-ban a 208 FE tanulmányautóval (46 gr CO2/km – 0/100 gyorsulás: 8,2 mp),
  • 2015-ben pedig a 308 R Hybriddel (500 LE – 720 Nm - 0/100 gyorsulás 4,0 mp).
A PEUGEOT azt is bejelentette, hogy 2022-től visszatér a WEC szériába, pontosan az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.
Image
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a PEUGEOT valaha volt legerősebb szériamodellje.

A motor összteljesítménye 360 LE, össznyomatéka pedig 520 Nm, köszönhetően a belsőégésű és az elektromos meghajtás együttműködésének. Utóbbi jelentősen hozzájárul az autó robbanékonyságához is. Néhány történelminek számító adat:
  • Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 5,2 mp,
  • 1000 m álló helyzetből: 24,5 mp,
  • Gyorsulás 80-ról 120 km/h-ra: 3 mp,
  • Végsebesség: 250 km/h (elektronikus rásegítéssel).
Image
A vezetés élménye a PEUGEOT történelmi öröksége, ezért is döntöttek úgy a PEUGEOT SPORT mérnökei, hogy átalakítják a PEUGEOT 508 alvázát, így nyújtják a legkiválóbb kompromisszumot a kényelem és a dinamikus vezetés között:

  • optimalizált felfüggesztés, mely a három vezetési módtól (Confort/Hybrid/Sport) függően változó csillapítást kap ,
  • alacsonyabb lett a hasmagasság, a nyomtáv elöl 24 mm-rel, hátul pedig 12 mm-rel nőtt,
  • a 380 mm átmérőjű első féktárcsákat fix féknyeregben csúszó négy fékdugattyú fogja közre,
  • a 20 collos keréktárcsákra Michelin© Pilot Sport 4S gumiabroncsok kerültek.
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 lóerős összteljesítményét a belsőégésű motor és a két – elöl, hátul – elektromos motor együttes munkája adja. A négykerék-meghajtás útviszonyoktól függetlenül optimális vezethetőséget biztosít.

Összesen öt vezetési mód közül választhatunk a középkonzolon található gomb segítségével:
  • Electric : a 100%-ban elektromos üzemmód élvezetes velejárói a tökéletes csend, a WLTP protokoll szerinti 42 km hatótáv, a szabad behajtás a korlátozott forgalmú városi zónákba és a csak az elektromos motoroknál tapasztalható hihetetlen gyorsulás, mindezt 0 és 140 km/h sebesség között.
  • Comfort : egyfajta köztes üzemmód, puha futóműbeállításokkal, az igazán kényelmes autózás jegyében,
  • Hybrid : a rendszer helyzettől függően automatikusan vált a belsőégésű és az elektromos motor között, mindig az optimális fogyasztást tartva szem előtt,
  • Sport : a 360 lóerő maximális kihasználása, remek vezetési élmény! Ez a vezetési mód a kormányzást, a futóművet, a gázpedál viselkedését és a motor működésének kijelzését egyaránt vezérli. A belsőégésű motor folyamatosan tölti az elektromos motor akkumulátorát, hogy a maximális teljesítmény minden pillanatban rendelkezésre álljon.
  • 4WD : maximális motorerő rossz tapadási viszonyok között is.
Image
Image
A hibrid technológia tekintetében az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED már élvezheti a PEUGEOT tapasztalatait, amelyeket a PEUGEOT 3008 HYBRID/HYBRID4 és a PEUGEOT 508 HYBRID bevezetésével szerzett. Ehhez járul hozzá a PEUGEOT SPORT tapasztalata a hibrid meghajtású versenyautók világából. A töltési lehetőségek rugalmasan alkalmazkodnak:
  • szabványos hálózati csatlakozóval kevesebb mint 7 óra alatt,
  • 16 amperes csatlakozóval 4 óra alatt,
  • 32 amperes Wallbox segítségével kevesebb mint 2 óra alatt tölthető fel.
  • A speciális berendezésekre vonatkozó információkkal márkakereskedéseink állnak rendelkezésre. A PEUGEOT valamennyi elektromos autózással kapcsolatos szolgáltatása elérhető a MyPeugeot® mobilalkalmazásban (piaconként eltérő lehet).
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED utastere és csomagtere a belsőégésű motorral szerelt változatokéval azonos szolgáltatásokat kínál, köszönhetően az elektromos motorok és az akkumulátor intelligens elhelyezésének.

A PEUGEOT SPORT ENGINEERED elnevezés új fogalmat vezet be a teljesítmény értékelésében: ez a Neo-Performance. Az új, felelős teljesítmény lényege a sportosság és a csúcstechnológia ötvözése a rekord alacsony károsanyag-kibocsátással: az igazán dinamikus új modell CO2-kibocsátása a WLTP protokoll szerint 46 g/km, ami 2,03 l/100 km üzemanyag-fogyasztás!
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED úttartási képességei a márka tudásának legjavából táplálkoznak.

A PEUGEOT SPORT mérnökei finomítottak az alapmodell alvázának beállításain, hogy igazán kiemelkedő vezetési élményt nyújtsanak. A kormánymű megfelelő adaptálása pedig minden pillanatban és minden körülmény között gondoskodik a tökéletes és precíz irányíthatóságról.


A négykerék-meghajtás mellett az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a márka palettáján szereplő minden olyan egyéb vezetést segítő rendszerrel elérhető, amelyek az utazás biztonságát szolgálják: night vision, adaptív tempomat Stop & Go funkcióval, sávtartó automatika, automata vészfék, és még számos további kiemelkedően innovatívfunkció.
Image
Nem marad ki a PEUGEOT i-Cockpit® sem, amelyet a PEUGEOT SPORT ENGINEERED modelleket megkülönböztető kriptonitzöld díszcsík és a magasra helyezett digitális műszeregység tesz különlegessé. A kijelző és a 10 hüvelykes HD központi képernyő grafikájában szintén feltűnik a modellcsalád különleges, dinamikus és sportos logója.

A „confort-fit” ülések bőr, 3D szövet és Alcantara© vegyes kárpitozással készülnek. Az utastér egészében Tramontane fekete és kriptonitzöld díszvarrásokat találunk. A Hi-fi FOCAL® audiórendszer szériafelszereltségként érhető el.
Image
Image
Image
A kiemelkedő aerodinamika jegyében a modell karosszériája az alábbi különleges elemeket kapta:
  • elöl: élesebb vonalú hűtőrács és első lökhárító, kriptonitzöld légbeömlők és modellfelirat,
  • oldalt: a három oroszlánkarmot idéző három speciális dekorlap, az ötajtós - a C-oszlopon, az SW - az első sárvédőn,
  • hátul: elektropolírozott kipufogóvégek és lakkfekete középső diffúzor,
  • 20 collos keréktárcsák MICHELIN© Pilot Sport 4S abroncsokkal, kriptonitzöld PEUGEOT SPORT első féktárcsák.
  • Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED háromféle fényezéssel kapható: Sélénium szürke, Perla Nera fekete.
  • Minden 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED felirat fekete, ez is kiemeli a PEUGEOT 508 sportos karakterét.
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED Franciaországban, Mulhouse-ban készül, és – országtól függően – 2020 októberének közepétől lesz előrendelhető. Magyarországra várhatóan 2021 első felében érkezik.
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely