Hírek
Ford stratégiai változások
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Ford bejelentette, hogy működésében és vezetésében változásokat hajt végre, amelyek minden bizonnyal elősegítik a növekedést, javítják a hatékonyságot és felgyorsítják a vállalat globális átalakulását.
A Ford folytatja globális üzleti tevékenységének áramvonalasítását és átalakítását, változtatásokat hajtva végre a vállalat szervezetében és működésében, hogy olyan kiváló teljesítményt nyújtson, ami előnyös az ügyfelek számára, és nyereséges növekedést eredményez.
Jim Farley, aki ma vette át Jim Hackettől a Ford elnök-vezérigazgatói posztját, egy virtuális értekezleten találkozott a vállalat globális csapatával, ahol röviden ismertette legfontosabb céljait és a várható szervezeti változásokat.
Farley elmondta, hogy a Ford sürgősen nekilát átformálni autóipari tevékenységeit, javítva ezzel a minőséget, csökkentve a költségeket és felgyorsítva az átalakítást.
Jim Farley, aki ma vette át Jim Hackettől a Ford elnök-vezérigazgatói posztját, egy virtuális értekezleten találkozott a vállalat globális csapatával, ahol röviden ismertette legfontosabb céljait és a várható szervezeti változásokat.
Farley elmondta, hogy a Ford sürgősen nekilát átformálni autóipari tevékenységeit, javítva ezzel a minőséget, csökkentve a költségeket és felgyorsítva az átalakítást.
Ezzel egy időben a Ford a következőkkel gyorsítja fel növekedését:
„Az elmúlt három évben Jim Hackett vezetésével komoly lépéseket tettünk előre, megnyitva az ajtót annak lehetősége előtt, hogy egy életteli, nyereségesen növekedő vállalattá váljunk,” mondta Farley. „Most eljött az idő, hogy belépjünk ezen az ajtón.”
„Olyan elszántan lépük a ringbe, mint egy bajnok kihívója. Tőkét fektetünk be a nagyobb mérvű növekedés és a jobb megtérülés érdekében, hogy értéket teremtsünk, és hogy remek termékeinkkel megnyerjük vásárlóinkat.”
E prioritások megvalósításához a Ford megváltoztatja működési modelljét:
Farley elmondta, hogy a vállalat célja a stabil működési eredmény, aminek fontos része a bevételek 8 százalékát kitevő, kamatok és adók előtti korrigált eredmény, illetve az erős autóipari cash flow, mert ezekre támaszkodva a vállalat szabadon tervezhet olyan befektetéseket, amelyek még több vásárlót és gyorsabb növekedést eredményeznek.
A Ford a vállalat vezetésében is bejelentett néhány változást.
Mától az 54 éves John Lawler irányítja pénzügyi igazgatóként a Finance és a Ford Motor Credit szervezeteket. Lawler Tim Stone-t váltja, aki elfogadta egy kutatással és mesterséges intelligenciával foglalkozó szoftvercég, az ASAPP Inc. felkérését az ügyvezető igazgatói és pénzügyi igazgatói pozícióra. Az átmenet biztosítása érdekében Stone október 15-ig marad.
Lawler egészen mostanáig a Ford önvezető járművek részlegének vezérigazgatója és a mobilitási partnerkapcsolatok részleg alelnöke volt, és a Fordnál eltöltött 30 évének nagy részében a pénzügyi vezetésben és az általános menedzsmentben dolgozott. Közel négy évig a Ford China elnökeként tevékenykedett, és ebben az időszakban a vállalat országos szintű rekordteljesítményt ért el. Korábban vállalati kontroller és pénzügyi igazgató volt a globális piacok részlegen.
„John töviről-hegyire ismeri a vállalatot, tisztán látja és eltökélten akarja a Ford előtt álló lehetőségeket, és meg is fogalmazza, mit kell tennünk ezekért,” mondta Farley. „Sokat segít majd abban, hogy finanszírozni tudjuk elképzeléseinket.”
A Ford később nevezi majd meg Lawler utódját az eddigi posztján, aki átveszi az Új Vállalakozások csoport irányítását.
„Tim karakteres egyéniség, aki mindannyiunkat arra késztetett, hogy kitartóan koncentráljunk ügyfeleinkre: arra, amire vágynak és amire szükségük van,” mondta el Farley. „Fontos szerepet játszott abban is, ahogy a vállalatot átvezettük a koronavírus-válságon. Köszönjük Tim eddigi munkáját, és a legjobbakat kívánjuk neki!”
Jeff Lemmer, a Ford informatikai igazgatója január 1-én nyugdíjba vonul, miután 33 évet töltött a vállalatnál. Utódját a technológiai és szoftveres platform élén hamarosan megnevezik.
„Jeff kiváló vezető volt, és ez minden korábbinál jobban bebizonyosodott ebben az évben, amikor ő és IT-csapata teljes konnektivitást biztosított cégünk számára a járvány alatt,” nyilatkozta Farley. „A Ford világszerte több mint 100.000 számára biztosította, hogy gyakorlatilag egyetlen éjszaka leforgása alatt átálljanak távmunkára a koronavírus-veszély miatt, és informatikai rendszereink hibátlanul működtek.”
A Ford két kulcsfontosságú terület iránti elkötelezettségét is megerősíti azáltal, hogy külön vezetőket nevez ki a Lincoln Motor Company és a globális marketing részleg irányítására. Az 53 éves Joy Falotico, aki már majdnem három éve dolgozott a Lincoln elnökeként és a Ford marketing-igazgatójaként, a jövőben kizárólag a Ford luxusmárkáját fogja irányítani, és a vállalat hamarosan egy új, önálló marketing-igazgatót nevez ki. Falotico felettese Kumar Galhotra, a nemzetközi elnök lesz.
„Joy ezentúl minden erejével arra összpontosíthat, hogy a Lincoln remek modelljeivel és szolgáltatásaival, illetve megkülönböztetett minőségű vásárlói élményével a márka egyre komolyabb globális növekedés elé nézzen,” mondta Galhotra. „A Lincoln teljes egészében átalakított modellkínálata kiválóan megfelel az amerikai vásárlóközönség igényeinek, nem beszélve a kínai piacról, ahol jelenleg is folyik a Lincoln Aviator és a Corsair gyártása – és ez csak a kezdet!”
Az európai szervezetet érintő változás, hogy az év végén nyugdíjba vonul az 57 éves Dale Wishnousky, a Ford Európa gyártásért felelős alelnöke. Pályafutását 1987-ben kezdte a Fordnál, és számos országban töltött be a gyártási és szolgáltatási vezetői posztokat. Wishnousky utódja az 53 éves Kieran Cahill, a Ford Európa gyártási és stratégiai projektjeinek eddigi igazgatója.
- Több tőke, forrás és tehetség befektetése a legerősebb üzletágakba és jármű-franchise ágazatokba
- A már most is ágazatvezető haszongépjármű-üzletág további bővítése egy sor szoftveres szolgáltatással, amelyek vásárlói hűséget és állandó bevételi forrásokat biztosítanak
- Tisztán elektromos hajtású, ’jellegzetesen Ford’ járművek széles, globális kínálata, amelyben egyaránt szerepel a Transit, az F-sorozat, a Mustang, az SUV-k és a Lincoln
- Még több megfizethető modell beillesztése a globális kínálatba, beleértve Észak-Amerikát is
- Új ügyfélközpontú üzletágak beindítása, amelyek alapja az Argo AI világszínvonalú önvezető rendszere
„Az elmúlt három évben Jim Hackett vezetésével komoly lépéseket tettünk előre, megnyitva az ajtót annak lehetősége előtt, hogy egy életteli, nyereségesen növekedő vállalattá váljunk,” mondta Farley. „Most eljött az idő, hogy belépjünk ezen az ajtón.”
„Olyan elszántan lépük a ringbe, mint egy bajnok kihívója. Tőkét fektetünk be a nagyobb mérvű növekedés és a jobb megtérülés érdekében, hogy értéket teremtsünk, és hogy remek termékeinkkel megnyerjük vásárlóinkat.”
E prioritások megvalósításához a Ford megváltoztatja működési modelljét:
- A termék- és ügyfélcsoportokhoz kapcsolódó döntéshozatal és feladatkör-kijelölés három regionális üzleti egységben koncentrálódik: Amerika és a nemzetközi piac, Európa, illetve Kína.
- Az innováció felgyorsítása annak érdekében, hogy a Ford vezető szerepet töltsön be az olyan új üzletágakban, mint az önvezetés és a mobilitás
- Az iparágban szerzett szakértelem kiaknázása, hogy a Ford olyan járműveket fejleszthessen, amelyek konnektivitása világszínvonalú
- A technológia és a szoftverek felszabadítása úgy, hogy a Ford közben egyedi és jellegzetes maradjon
- A háttérben rendelkezésre álló sokféle eszköz, tapasztalat és tehetség átgondolt hasznosítása és gyarapítása a vállalat minden területén
Farley elmondta, hogy a vállalat célja a stabil működési eredmény, aminek fontos része a bevételek 8 százalékát kitevő, kamatok és adók előtti korrigált eredmény, illetve az erős autóipari cash flow, mert ezekre támaszkodva a vállalat szabadon tervezhet olyan befektetéseket, amelyek még több vásárlót és gyorsabb növekedést eredményeznek.
A Ford a vállalat vezetésében is bejelentett néhány változást.
Mától az 54 éves John Lawler irányítja pénzügyi igazgatóként a Finance és a Ford Motor Credit szervezeteket. Lawler Tim Stone-t váltja, aki elfogadta egy kutatással és mesterséges intelligenciával foglalkozó szoftvercég, az ASAPP Inc. felkérését az ügyvezető igazgatói és pénzügyi igazgatói pozícióra. Az átmenet biztosítása érdekében Stone október 15-ig marad.
Lawler egészen mostanáig a Ford önvezető járművek részlegének vezérigazgatója és a mobilitási partnerkapcsolatok részleg alelnöke volt, és a Fordnál eltöltött 30 évének nagy részében a pénzügyi vezetésben és az általános menedzsmentben dolgozott. Közel négy évig a Ford China elnökeként tevékenykedett, és ebben az időszakban a vállalat országos szintű rekordteljesítményt ért el. Korábban vállalati kontroller és pénzügyi igazgató volt a globális piacok részlegen.
„John töviről-hegyire ismeri a vállalatot, tisztán látja és eltökélten akarja a Ford előtt álló lehetőségeket, és meg is fogalmazza, mit kell tennünk ezekért,” mondta Farley. „Sokat segít majd abban, hogy finanszírozni tudjuk elképzeléseinket.”
A Ford később nevezi majd meg Lawler utódját az eddigi posztján, aki átveszi az Új Vállalakozások csoport irányítását.
„Tim karakteres egyéniség, aki mindannyiunkat arra késztetett, hogy kitartóan koncentráljunk ügyfeleinkre: arra, amire vágynak és amire szükségük van,” mondta el Farley. „Fontos szerepet játszott abban is, ahogy a vállalatot átvezettük a koronavírus-válságon. Köszönjük Tim eddigi munkáját, és a legjobbakat kívánjuk neki!”
Jeff Lemmer, a Ford informatikai igazgatója január 1-én nyugdíjba vonul, miután 33 évet töltött a vállalatnál. Utódját a technológiai és szoftveres platform élén hamarosan megnevezik.
„Jeff kiváló vezető volt, és ez minden korábbinál jobban bebizonyosodott ebben az évben, amikor ő és IT-csapata teljes konnektivitást biztosított cégünk számára a járvány alatt,” nyilatkozta Farley. „A Ford világszerte több mint 100.000 számára biztosította, hogy gyakorlatilag egyetlen éjszaka leforgása alatt átálljanak távmunkára a koronavírus-veszély miatt, és informatikai rendszereink hibátlanul működtek.”
A Ford két kulcsfontosságú terület iránti elkötelezettségét is megerősíti azáltal, hogy külön vezetőket nevez ki a Lincoln Motor Company és a globális marketing részleg irányítására. Az 53 éves Joy Falotico, aki már majdnem három éve dolgozott a Lincoln elnökeként és a Ford marketing-igazgatójaként, a jövőben kizárólag a Ford luxusmárkáját fogja irányítani, és a vállalat hamarosan egy új, önálló marketing-igazgatót nevez ki. Falotico felettese Kumar Galhotra, a nemzetközi elnök lesz.
„Joy ezentúl minden erejével arra összpontosíthat, hogy a Lincoln remek modelljeivel és szolgáltatásaival, illetve megkülönböztetett minőségű vásárlói élményével a márka egyre komolyabb globális növekedés elé nézzen,” mondta Galhotra. „A Lincoln teljes egészében átalakított modellkínálata kiválóan megfelel az amerikai vásárlóközönség igényeinek, nem beszélve a kínai piacról, ahol jelenleg is folyik a Lincoln Aviator és a Corsair gyártása – és ez csak a kezdet!”
Az európai szervezetet érintő változás, hogy az év végén nyugdíjba vonul az 57 éves Dale Wishnousky, a Ford Európa gyártásért felelős alelnöke. Pályafutását 1987-ben kezdte a Fordnál, és számos országban töltött be a gyártási és szolgáltatási vezetői posztokat. Wishnousky utódja az 53 éves Kieran Cahill, a Ford Európa gyártási és stratégiai projektjeinek eddigi igazgatója.