Hírek

Ford Kuga SUV - Euro NCAP

A kellemes, stresszmentes vezetési élményhez kifejlesztett Ford Co-Pilot360 vezetéssegítő technológiák az élmezőnybe segítették a Ford Kuga SUV-t az Euro NCAP legelső vezetéssegítő tesztjén. 
Image
Kuga olyan járműveket előzött meg az összesítésében, mint a Tesla Model 3, a Volvo V60 és a Volkswagen Passat, miután a független tesztelők a gyakorlatban is próbára tették technológiáit, amelyek automatikusan tartják a kényelmes követési távolságot, a sáv közepén tartják az autót, és a megengedett sebességhatár szerint állítják be a tempót.

Az új vezetéstámogatási tesztprogram azokat a rendszereket értékeli, amelyek részt vesznek az autó irányításában, segítséget nyújtva az akadályok észlelésében és a helyzetek kezelésében, hogy az utazás biztonságosabb legyen.
A járműasszisztencia hatékonyságát vizsgáló, két héten át tartó tesztsorozatban a Kuga a Vezető Aktív Részvétele kategóriában több mint kétszer annyi pontot szerzett, mint a Tesla Model 3, és jelentősen túlszárnyalta a Volvo V60 és a Volkswagen Passat teljesítményét a Biztonsági Háttér kategóriában.

“Az autózás szabadságot és függetlenséget ad, ám manapság annyira sűrű a forgalom, hogy a vezetés fárasztó és stresszes feladattá vált. Ezért fejlesztettük ki azokat a technológiákat, amelyek leveszik a teher egy részét a vezető válláról, segítve, hogy jobban koncentrálhassanak az útra,” mondta Stuart Southgate, a Ford Európa biztonsági tervezési részlegének igazgatója.
“Sokat dolgoztunk azon, hogy a Kuga rendszerei a lehető legösztönösebb, legtermészetesebb és legkellemesebb vezetési élményt biztosítsák, így az autósok a rendelkezésre álló technológiák minden előnyét kihasználhatják.”

A Kugához megrendelhető, Stop & Go rendszerrel, Sávközép funkcióval és a Sebességkorlátozás Felismeréssel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) radarral és kamerával figyeli az autó előtti útszakaszt, automatikusan a forgalom ritmusához igazítva a tempót, sőt sok esetben az éppen aktuális sebességkorlátozást is figyelembe veszi.
Image
Kuga nyolcfokozatú automata sebességváltós változatában elérhető Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. A hosszabb egy helyben állás után a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja a rendszert.

A Sebességkorlátozás Felismerés biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.
Image
A Sávközép technológia figyeli az útfelületre felfestett vonalakat, és finom, de érezhető kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek a forgalmi sáv közepén tartani az autót, ha az ACC rendszer működik. A 200 km/órás sebességig aktív technológia fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, ha nem érzékeli, hogy a vezető ilyenkor kormánymozdulatot tesz.

“A Ford Kuga ebben az erős mezőnyben is bebizonyította, hogy a ‘Jó’ besorolást egy nagy sorozatban gyártott családi SUV is elérheti,” nyilatkozta Richard Schram, az Euro NCAP műszaki igazgatója.
“A Ford lenyűgözött minket első vezetéstámogatási vizsgálatunkon, minden területen kiváló teljesítményt mutatva, és jó egyensúlyt teremtve a Vezető Aktív Részvétele és a Jármű Asszisztencia között, miközben robusztus Biztonsági Hátteret kínál.”

Kuga több technológiával is segít megelőzni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát; ilyen például a modellben most megjelent Holttérfigyelő vagy a Kereszteződés funkció, az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető.

A kifinomult technológiák is hozzájárultak, hogy a Kuga tavaly maximális, 5 csillagot kapott az Euro NCAP vizsgálatán.*

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely