Hírek
Íme a tervezett Toyota modellek
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Vadonatúj modellek és váratlan GR sportverziók: minden új modell, amelyre a világ legnagyobb autómárkájától számíthatunk.
Az autógyártók időről időre közzéteszik rövid- és középtávú modell-bevezetési terveiket, amiket rendszerint követnek.
A globális koronavírus járvány azonban az autóipart is kritikusan érintette: a munkavégzést és az áruszállítást nehezítő korlátozások a nyersanyagok forrásaitól kezdve a beszállítókon át a gyártókig mindenkire súlyos hatással voltak, fejlesztési programokat kellett elhalasztani, bemutatókat eltolni, autószalonokat törölni.
Az első sokkot követően azonban az autógyártók újrarendezték soraikat, és a megváltozott körülményekhez igazodva új ütemterveket dolgoztak ki.
A globális koronavírus járvány azonban az autóipart is kritikusan érintette: a munkavégzést és az áruszállítást nehezítő korlátozások a nyersanyagok forrásaitól kezdve a beszállítókon át a gyártókig mindenkire súlyos hatással voltak, fejlesztési programokat kellett elhalasztani, bemutatókat eltolni, autószalonokat törölni.
Az első sokkot követően azonban az autógyártók újrarendezték soraikat, és a megváltozott körülményekhez igazodva új ütemterveket dolgoztak ki.
A sort a második generációs Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán kezdi, amely idén decemberben a globális piacra kerül. Az értékesítést eredetileg a nyár derekán, a tokiói olimpiai játékokkal egy időben kezdte volna meg a Toyota – kiváló apropó lett volna, hiszen a Mirai szedánoknak fontos szerepet szántak a flottán belül.
Az elődjéhez képest megnövelt hatótávolságú, jóval igényesebb kidolgozású, első helyett immár hátsókerék-hajtású limuzin bemutatásával nem várnak az olimpiáig.
Az év végi premierig hátra lévő időt kihasználva a Toyota tovább tökéletesíti a modell autonóm képességeit, fejlett biztonsági és vezetőtámogató technológiáit.
Az elődjéhez képest megnövelt hatótávolságú, jóval igényesebb kidolgozású, első helyett immár hátsókerék-hajtású limuzin bemutatásával nem várnak az olimpiáig.
Az év végi premierig hátra lévő időt kihasználva a Toyota tovább tökéletesíti a modell autonóm képességeit, fejlett biztonsági és vezetőtámogató technológiáit.
A Toyota Land Cruiser tradicionális terepjáróként jelenleg a Mirai ellenpólusaként létezik a gyártó palettáján.
Ez meg fog változni a jövő évi modellváltás során: az új generációs Land Cruiser kényelmesebb és biztonságosabb lesz, fennállása óta először hibrid hajtásláncot kap – a 3.5 literes V6-os benzinmotor köré épülő konfigurációt.
Felesleges azonban attól félni, hogy elpuhulna az autó, a hírek szerint megőrzi létravázát (pontosabban az önhordó TNGA padlólemez előnyeit is hasznosító hibrid platformra épül majd), terepalkalmasságát pedig továbbfejlesztett mechanikus és elektronikus rendszerek emelik új szintre.
Ez meg fog változni a jövő évi modellváltás során: az új generációs Land Cruiser kényelmesebb és biztonságosabb lesz, fennállása óta először hibrid hajtásláncot kap – a 3.5 literes V6-os benzinmotor köré épülő konfigurációt.
Felesleges azonban attól félni, hogy elpuhulna az autó, a hírek szerint megőrzi létravázát (pontosabban az önhordó TNGA padlólemez előnyeit is hasznosító hibrid platformra épül majd), terepalkalmasságát pedig továbbfejlesztett mechanikus és elektronikus rendszerek emelik új szintre.
2021 áprilisára várjuk a Toyota Prius GR Sport modellt, amely várhatóan csak plug-in hibrid kivitelben lesz elérhető, öntöltő hibridként nem. A sportos ökomodell egyike a Covid-19 áldozatainak, fejlesztésével már régen végzett a Toyota, bevezetése azonban elmaradt.
Az autó érkezését már 2017-ben előrevetítette a gyár, így tudjuk, hogy változatlan motorteljesítmény mellett látványos optikai változások, áthangolt futómű és merevített karosszéria teszi majd izgalmasabbá az alapvetően racionális és rendkívül letisztult járművet.
Az autó érkezését már 2017-ben előrevetítette a gyár, így tudjuk, hogy változatlan motorteljesítmény mellett látványos optikai változások, áthangolt futómű és merevített karosszéria teszi majd izgalmasabbá az alapvetően racionális és rendkívül letisztult járművet.
Ugyanezek a változások (azaz áthangolt, megerősített futómű és látványos részletek) várhatók a 2021 decemberére ütemezett Toyota RAV4 GR Sport modellnél.
Az azonban nem egyértelmű, hogy itt is csak a frissen színre lépett plug-in hibrid változatból építenek-e sportváltozatot, vagy a teljes modellpalettához elérhető lesz a tuning.
A fentiek sportos családi modellek lesznek, a következő két típus viszont zabolátlan utcai sportautónak ígérkezik. Pontosan egy év múlva, 2021 szeptemberében érkezik a Toyota Corolla GRMN, majd egy hónapra rá a Toyota C-HR GRMN – logikus társítás, hiszen a két modell ugyanarra a padlólemezre (GA-C) épül.
A motort egyenesen a GR Yarisból veszik át, a háromhengeres, 1.6 literes turbómotor nyomatéka összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra – kérdés, hogy a WRC-homológ GR Yaris kifinomult, variálható nyomatékelosztású rendszerét szerelik-e be.
A motort egyenesen a GR Yarisból veszik át, a háromhengeres, 1.6 literes turbómotor nyomatéka összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra – kérdés, hogy a WRC-homológ GR Yaris kifinomult, variálható nyomatékelosztású rendszerét szerelik-e be.
A sort mi más zárhatná, mint a Toyota GR Super Sports, a márka Le Mans-i Hypercar versenyautójának utcai verziója.
A félelmetesnek ígérkező szuper-sportautóról egymás után jelennek meg az információk, már a Le Mans-i 24 órás verseny előtt megcsodálhattuk a prototípusát.
Ennek ellenére nincs még végleges információ a modell bevezetésének időpontjáról. 2021 januárjában rántották volna le róla a leplet, ez most esélytelennek tűnik.
A félelmetesnek ígérkező szuper-sportautóról egymás után jelennek meg az információk, már a Le Mans-i 24 órás verseny előtt megcsodálhattuk a prototípusát.
Ennek ellenére nincs még végleges információ a modell bevezetésének időpontjáról. 2021 januárjában rántották volna le róla a leplet, ez most esélytelennek tűnik.
A hátsó kerekeit V6-os középmotorral, az elsőket villanymotorral hajtó szuperhibriddel kapcsolatban ezer lóerőt meghaladó csúcsteljesítményről és 800 millió forint körüli vételárról szóló híresztelések keringenek a világhálón. Gyártása ennek ellenére nem a fizetőképes kereslettől függ, hanem attól, hogy a Toyota mikor nevezi be a modellt a hosszú távú világbajnokság (WEC) új királykategóriájába. Onnantól számítva ugyanis két éve van arra, hogy legalább 25 homologizációs példányt legyártson.
Várható Toyota modellek 2022-ig
Modell | Bevezetés várható dátuma |
Toyota Mirai (második generáció) | 2020. december |
Toyota Prius GR Sport | 2021. április |
Toyota Land Crusier | 2021. |
Toyota Corolla és C-HR GRMN | 2021. szeptember/október |
Toyota RAV4 GR Sport | 2021. december |
Toyota GR Super Sports | 2022. |