Hírek

A Toyota GR Yaris gyártása

Megkezdődött nagy várakozások övezte Toyota GR Yaris sportautó gyártása:
az autó Japánban, a Toyota Motomachi üzemében készül, nem messze onnan, ahol az LFA született.
Image
A négykerékmeghajtású, 261 lóerős Toyota GR Yaris vérbeli utcai versenyautó, ez szolgál majd a rali világbajnokságban induló új Toyota Yaris WRC homologizációs alapjául is.

Az európai vásárlók novemberben vehetik át az autót. 
Éppen egy hete, Japánban, a Motomachi üzemben legördült a szerelőszalagról az első sorozatgyártású GR Yaris. A vadonatúj üzemcsarnokot úgy tervezték meg, hogy megfeleljen a GR Yaris gyártásával kapcsolatos igényeknek.

Azáltal, hogy a Toyota újra elkezdett sportkocsikat építeni Japánban, a gyártástervező mérnököknek lehetőségük nyílt, hogy kifejezetten a GR Yarishoz igazítsák a folyamatot.
Ennek érdekében a Toyota Gazoo Racing felépítette a ‘GR üzemet’, vagyis egy olyan gyártási létesítményt, ahol a GR sportkocsik készülnek. Az üzem több különálló termelési egységből áll, amelyeket automatikus vezérlésű járművek kötnek össze, így a karosszéria-részleget és a szerelősorokat nem kellett szállítószalaggal kiegészíteni. Itt készülnek a merev karosszériák, amelyek elengedhetetlenek egy sportkocsihoz, és az új megoldás lehetővé teszi a pontos összeszerelést.
Image
Image
Híven ahhoz a meggyőződéséhez, hogy az emberek fejlődése is rendkívül fontos, a TOYOTA GAZOO Racing ebben az üzemben magasan képzett szerelőket gyűjtött össze a Toyota különféle részlegeiből.

Ezek a “Takumi” néven ismert csapattagok híresek kivételes kézműves készségeikről, így idővel ez az új TGR-üzem a Toyota más gyáraiban dolgozó szerelők ismereteinek fejlesztésére is szolgál majd. 
A WRC tüzében kovácsolt GR Yaris igazán különleges sportkocsi, ami új padlólemezre épül; a vadonatúj háromhengeres, 1,6 literes turbómotor 261 lóerős teljesítményét és 360 Nm forgatónyomatékát az egyedi G-FOUR hajtáslánc továbbítja az 1280 kilogrammot nyomó autó kerekeihez. 

Az online előrendelés hatalmas sikernek bizonyult, és az első vásárlók 2020 végén/2021 elején vehetik át autójukat.


1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely