Európaibbá vált a Jeep Compass.
Új motorral, fejlett technológiákkal folytatja pályafutását a Jeep Compass, amelyet mostantól Amerika helyett Európában gyártanak.
Mexikóból Olaszországba költöztette a Jeep Compass gyártósorát az FCA csoport. Ez nem csak az európai vevők rugalmasabb, gyorsabb kiszolgálását ígéri, de a modell futóművének áthangolását is jelentette: módosították a lengéscsillapítókat, így a Compass mostantól csekélyebb oldaldőléssel kanyarodik és stabilabban fékez.
A melfi üzemben új motorral készül az autó: a Renegade-ből átemelt, 1,3 literes benzinmotor 130 vagy 150 lóerős lehet. Előbbihez kézi, utóbbihoz száraz duplakuplungos váltó csatlakozik, és mindkét esetben az első kerekek hajtottak.
Automata váltóval eddig csak összkerékhajtású Compass volt elérhető, az új fejlesztés megfizethetőbbé teszi a modellt, arról nem is beszélve, hogy az új hajtáslánc 30%-kal takarékosabb, mint az eddigi 4×4-es automata benzines verzió.
A melfi üzemben új motorral készül az autó: a Renegade-ből átemelt, 1,3 literes benzinmotor 130 vagy 150 lóerős lehet. Előbbihez kézi, utóbbihoz száraz duplakuplungos váltó csatlakozik, és mindkét esetben az első kerekek hajtottak.
Automata váltóval eddig csak összkerékhajtású Compass volt elérhető, az új fejlesztés megfizethetőbbé teszi a modellt, arról nem is beszélve, hogy az új hajtáslánc 30%-kal takarékosabb, mint az eddigi 4×4-es automata benzines verzió.
Szintén ehhez az új elsőkerék-hajtású, duplakuplungos hajtáslánchoz rendelhető először ’Sport’ üzemmód, amely feszesebb kormányzást, közvetlenebb gázreakciót és késleltetett felkapcsolást hoz. Sport üzemmódban megszűnik a motor leállításával járó kigurulás funkció, hirtelen gázelvételkor nem kapcsol fel a váltó, mint máskor. Az öntött alumínium forgattyúsházzal szerelt blokk 270 Nm nyomatékra képes.
A motorkínálatban szerepel még a 120 lóerős 1.6 MultiJet II dízelmotor megújult verziója (kézi váltó, elsőkerék-hajtás), valamint a nagy dobás, a 4xe plug-in hibrid, amely a fent ismertetett 1,3-as motorra épül, 190 vagy 240 lóerős kivitelben kapható, és minden esetben összkerékhajtással kérhető.
Ez a két motor az év második felében jelenik meg Európában, míg az 1,3-as verzió már júniustól kapható.
Szintén a Renegade hozománya az online funkcionalitást és változatos alkalmazásokat kínáló Uconnect rendszer, amely egyes funkciók távvezérlését és -ellenőrzését, navigációs célok telefonról az autóba küldését, valós idejű forgalmi és időjárás-jelentéseket, illetve – a konnektoros hibrid modell esetén – a legközelebbi töltőállomásokra vonatkozó információkat is kínál.
Ez a két motor az év második felében jelenik meg Európában, míg az 1,3-as verzió már júniustól kapható.
Szintén a Renegade hozománya az online funkcionalitást és változatos alkalmazásokat kínáló Uconnect rendszer, amely egyes funkciók távvezérlését és -ellenőrzését, navigációs célok telefonról az autóba küldését, valós idejű forgalmi és időjárás-jelentéseket, illetve – a konnektoros hibrid modell esetén – a legközelebbi töltőállomásokra vonatkozó információkat is kínál.
A Compass vezetőtámogató funkciók széles körét nyújtja, alapáras például a ráfutásos ütközést megelőző automata vészfékrendszer és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/hirek/2020/06/05/jeep-compass-2020-frissites/
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/hirek/2020/06/05/jeep-compass-2020-frissites/