Elődjéhez hasonlóan a WK2 is a New York Autoshow-n debütált. A 2010-ben bemutatott és 2011-től értékesített Grand Cherokee más dimenzióba helyezte a márka zászlóshajóját. A megújult dizájn és műszaki tartalom mellett megtartotta, sőt magasabb szintre emelte a modell terepjáróképességeit is. Gyártása alatt összesen 30 díjat zsebelt be, köztük a kategória legjobbja címet is, lássuk miért.
A WK2 egy teljesen új platformra épült, mely már nem csak elöl, hátul is független felfüggesztést, valamint felszereltségi szinttől függően a Quadra-Lift állítható magasságú légrúgókat is magában foglalta. A karosszéria az elődökkel megegyezően önhordó kialakítású, azonban az itt található több, mint 5.400 hegesztési pontnak köszönhetően 146%-kal nagyobb torziós merevséggel rendelkezik, ezzel is csökkentve a zajokat és a rázkódást.
Erőforrásait tekintve sokban nem változott a 2005 és 2010 között gyártott modellhez képest, azonban volt pár említésre méltó csere. Az amerikai piacon addig 3,7 literes motort a Wranglerekből jól ismert 3,6 literes Pentastar váltotta, mely sokkal megbízhatóbb, erősebb és nem utolsó sorban takarékosabb motor volt. Az európai piacot azonban mindig a dízelmotorok uralták, és bár a 3.0 literes méret megmaradt, a Mercedes helyett az olasz VM motori terméke került a motorháztető alá. A V8 szerelmeseinek sem kellett lemondaniuk a Grand Cherokee-ról, a 2014-es ráncfelvarrás előtt is már két HEMI erőforrás volt elérhető: az 5,7 literes, valamit az SRT modellek esetében az új, 6,4 literes.
Facelift
Nem túlzás azt állítani, hogy a Jeep története során egyik ráncfelvarrás sem hozott akkora változást egy modell esetében, mint a WK2 2014-es frissítése. A különbségek már elsőre feltűnnének bárkinek, ha egymás mellett állna a két autó. Az első-és hátsó fényszórók, a hűtőrács, a lökhárítók, gyakorlatilag már kívülről is egy másik, már-már szinte futurisztikus autót kaptunk, és akkor még a belteret nem is említettük;
Sok apró, de számottevő változás. A kormány kialakítása és gombjainak elosztása, a középső kezelőszervek, az új 8,4” Uconnect rendszer és néhány finomított vonal és forma. Joggal tehetjük fel a kérdést, mi történt 2014-ben, ami ekkora változást hozott a modell, és a Jeep életében? A Fiat-Chrysler korszak kezdete. Alapjába véve nem sokat változott a Grand Cherokee sem, de valahogy mégis más lett. Egy dolgot mindenképp el kell ismerni: ezek a változások tették a WK2-t azzá, amivé mindig szánták: luxus- és a szó szoros értelmében terepjáróvá.
A megannyi felszereltségi szint közül egyet mindenképp érdemes kiemelni, és talán nem túlzunk, ha azt mondjuk, hogy a világ figyelmét ezzel vonta igazán magára a modell: Trackhawk. 2017-ben a New York Autoshow-n ismét nagyot villantott a márka, és bemutatta a világ leggyorsabb SUV-ját.
A 6,2 literes kompresszoros HEMI motor 707 lóerejével mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsítja 0-ról 100 km/órára a 2,6 tonnás monstrumot. A különleges modell a 20x10” széles könnyűfém felniken kívül egyedi spoilereket, Brembo fékrendszert, hosszabb áttételt és egyedi belteret is kapott. Megannyi rekordot felállított, mellyel az addigra már a gyártók között kialakult, egyébként is kiélezett „SUV versenyt” toronymagasan nyerte, a vetélytársak mind a Trackhawk teljesítményét próbálták felülmúlni.
A WK2 2021-ben már az észak-amerikai piacról is kivonásra került, de így is a valaha volt leghosszabb ideig gyártott Grand Cherokee modell. Az utód, a WL 2022-es bevezetésével egy újabb fejezet nyílik, immáron az ötödik, reméljük legalább ennyi elismerést kap, és élményt ad tulajdonosainak, mint elődei.