Mondhatni nem kis közfelháborodást váltott ki az egyesült államokban a Stellantis által december 12-én kiadott közlemény, miszerint a Chicago-tól alig 70 mérföldre található Belvidere Assembly Plant február végén leállításra kerül. A közleményben számos okot említenek, ami ahhoz vezetett, hogy a több, mint 460.000 négyzetméteren elterülő óriás elcsendesedjen, ezek közé tartozik például a Covid 19 vagy a globális chip hiány.
Egy fontos okot, ami sajnos nyilvánvaló, mégsem említenek, ez pedig a Cherokee KL eladásainak a drasztikus visszaesése, ami azután eszkalálódott igazán, amikor az MP Compass piacra került. Bevezetésekor a Compass ár-érték aránya verhetetlen volt, valamint a méretei nem sokban tértek el a Cherokee-tól, az ára viszont annál inkább. Az európai értékesítés már régen véget ért a Cherokee számára, viszont az amerikai piacban hitt a Stellantis, úgy tűnik egészen eddig.
A Belvidere Assembly Plant nem egyetlen terméke a Cherokee, korábban az előző generációs Compass-t, a Patriotot, valamit a Dodge Dart-ot is itt szerelték össze. Nyár elején megjelent cikkünkben latolgattuk, hogy mi lehet a Cherokee jövője, akkor még derűsen néztünk a jövő felé, azonban most, hogy még a gyár is leáll nincs túl sok okunk az örömre.
Bár jelenleg semmilyen információ nem utal a Cherokee következő generációjára, nem szabad csüggednünk, hiszen mint tudjuk, a márka mindig hű marad a történelméhez, és sosem hagyja veszni örökségét. A Cherokee mindig egy úttörő volt, és mindig meg tudott újulni, így joggal gondolhatjuk, hogy ez most csak a vihar előtti csend.