fiat-tipo-cross

Fiat Tipo Cross - nem csak az 500-as lehet vagány!

hirdetés
Amikor már lassan úgy tűnik, hogy az utakon szinte mindenki városi terepjáróval- szebben fogalmazva szabadidőautóval - jár, akkor könnyű elcsábulni és valami testesebb, magasabb építésű autó után nézni. De szerencsére vannak olyan átmenetek, amikor a klasszikusabb formát sem kell elengedni, mégis követhetjük a divatot. Ráadásul, ha olyan “paprika narancs” színben tesszük ezt, mint amit ehhez a Fiat Tipo Crosshoz kínálnak, még ki is tűnhetünk a tömegből.
A Tipo előző generációja sem volt csúnya, de a tavaly bemutatott ráncfelvarrás mintha egy kategóriával feljebb pozícionálta volna az autót. Az új orr rész, a lámpák és a vagány hűtőrács a nagy FIAT felirattal sokkal komolyabban vehető autónak mutatják, és a hozzá rendelhető extrák ezt alá is támasztják. Ez az új logó egyébként az 2019-es Genfi Autószalonon a Fiat Centoventi tanulmányautón mutatkozott be először.
A Tipo Cross formája a sok apró változtatástól nagyon friss, a narancs fényezés pedig igazán feltűnővé teszi, nem nagyon lehet úgy leparkolni vele, hogy ne néznék meg. Bár a Fiatoknál ez eddig az 500 és az 500X feladata volt, mostantól bizony egy Tipo is lehet vagány, főleg ha bátrak vagyunk és bevállaljuk valamelyik feltűnőbb fényezést. Például a Toscana zöldet is érdemes megnézni!
A négy- és ötajtós, valamint a kombi változat mellé most érkezett meg a szabadidőautós kompakt Tipo Cross, amely 7 centiméterrel magasabb, a hasmagassága pedig 4 centiméterrel növekedett. Bár összkerékhajtású változat nem készül belőle, ezzel már bátrabban vághatunk neki a telkülkre vezető kerékvájta földutaknak is, nem kell aggódni, hogy valahol leér az eleje vagy az alja. És hát városban is előny, hogy kicsit magasabban ülünk és jobban átlátjuk a forgalmat.
Szépen lassan gyűrűznek le az alacsonyabb kategóriákba is a nagyobbakban már megszokott extrák. Ezt bizonyítja a Tipo extralistája is. Tesztautónkban 10,25 colos érintőképernyő volt a műszerfal közepén, amely telefontükrözéssel kényeztet, az analóg óracsoport helyén pedig 7 colos TFT kijelző próbálja növelni a minőségérzetet. Könnyen megszokható ez, de inkább a lényeg az, hogy minden fontos adatot könnyen le tudunk olvasni.
Aztán ott van még a ledes menetfény, az automatikus távolsági fényszóró, a holttérfigyelő, a sávtartó asszisztens, az ütközésmegelőző rendszer, de még a táblákat is felismeri és kirakja az előttünk lévő kijelzőre. Éberségfigyelő asszisztens is van benne, amely figyelmeztet, hogy igyunk egy kávét, ha elfáradtunk. Arról nem beszélve, hogy vezetéknélküli telefontöltőt, kulcsnélküli kilincseket és indítást, valamint adaptív tempomatot is rendelhetünk hozzá. Jó látni, hogy a mindennapok részévé válnak, és szinte minden új autóba belekerülnek ezek a valóban hasznos extrák.
A Tipo első ülései kényelmesek, a mindennapi vezetéshez pont jól tartanak és jó tapintású a huzatuk. A fejtér a karosszéria miatt hatalmas, és a hátul ülőknek sem kell panaszkodniuk, lábuk is jól elfér az ülések között. A 440 literes csomagtartó nagyra nyílik, széles és jól pakolható, igazi szabadidőautós, ha pedig ledöntjük a hátsó üléseket, minden elfér benne.
A Tipo Cross tesztautót az 1 literes, háromhengeres turbómotorral szerelték, amely 100 lóerőre és 190 Nm nyomaték leadására képes. Első hallásra furcsa lehet az egyliteres motor, de már bizonyított ez az 500X-ben is, és meglepően dinamikusan lehet vele autózni. Egyedül akkor kell kicsit észnél lenni, amikor mondjuk egy dugóban, alacsony fordulaton kettes fokozatból akarnánk gyorsabban megindulni. Ilyenkor inkább vissza kell váltani. De a sebességi fokozatokat kihuzatva még emelkedőn felfelé is jól lehet vele autózni, és autópályán sem vall szégyent. Fogyasztására sem lehet panasz, 7-7,5 literrel akciódusan autózva is el lehet járni vele, de óvatoskodva biztos kihozható a gyárilag megadott 5,8 literes átlagfogyasztás.
Aki pedig több nyomatékra vágyik és sokat megy az autóval, rendelje 1,3-as dízelmotorral, amely 130 lóerős.
Jó alapfelszereltségével és rengeteg extrájával komoly versenytársakat szorongathat meg kategóriájában a Tipo, amely 2016-os megjelenése óta bizonyította, hogy a Fiat - a divatmodelljei mellett - bizony tud jó “tömegautót” is gyártani.

A Fiat Tipo Cross 6.249.000 Forinttól érhető el a CarNet Fiat kereskedéseiben sötétített üvegekkel, állítható kartámasszal, automata klímával, teljes értékű pótkerékkel és tolatóradarral.