A Fiat Ducato 2020-ban Európa első számú haszongépjárműve volt, köszönhetően az ügyfelek érdekében végzett 40 évnyi, folyamatos innovációnak. 2021-ben ezt a státuszát szeretné megőrizni a most bevezetett újdonságokkal. Az új Ducato már 2-es szintű autonóm közlekedésre képes: menet közben a vezetőtől függetlenül képes irányt váltani, valamint gyorsítani és lassítani. Erre korábban egyetlen haszonjármű sem volt képes. Az új, nyolcadik generációs Ducato már rendelhető a CarNet Fiat márkakereskedéseiben!
A Fiat Professional modellkínálatának zászlóshajója, az 1981-ben bevezetett Ducato 40 évesen fiatalosabb, mint valaha: a 2020-as évben Európa legnagyobb számban eladott haszongépjárműveként ünnepelte közelgő jubileumát.
A kategória legkiválóbb adottságaival és legszélesebb választékával – amelyet a közelmúltban a Fiat Professional első tisztán elektromos haszonjárműve, az E-Ducato tett teljessé – az új Ducato nem csupán pozíciójának megtartására törekszik, hanem folyamatosan fejlődik, hogy mindig minden feladatra készen álljon, és kielégítse az ügyfelek összes mobilitási és szállítási igényét.
A kategória legkiválóbb adottságaival és legszélesebb választékával – amelyet a közelmúltban a Fiat Professional első tisztán elektromos haszonjárműve, az E-Ducato tett teljessé – az új Ducato nem csupán pozíciójának megtartására törekszik, hanem folyamatosan fejlődik, hogy mindig minden feladatra készen álljon, és kielégítse az ügyfelek összes mobilitási és szállítási igényét.
Az idei újdonság a teljesen digitális műszeregység, amely késlekedés nélkül, tisztán leolvasható formában nyújt menetadatokat és küld értesítéseket – a navigációs rendszertől kezdve a vezetőtámogató technológiákig –, rendkívül rugalmasan kezelhető: a vezető igényei szerint átkonfigurálható, illetve a UConnect infotainment rendszerrel kombinálható.
Ezen kívül a teherautóban ott vannak az új UConnect rendszerek, amelyek akár 10 colos képernyőt, csúcskategóriás (TomTom 3D térképekkel kiegészített) műholdas navigációs rendszert, továbbá vezeték nélküli Apple CarPlay/Android Auto okostelefon-csatlakoztatást kínálnak. Ez utóbbi rendszereken keresztül egyetlen érintéssel férhet hozzá a vezető a leggyakrabban használt fedélzeti funkciókhoz.
Ezen kívül a teherautóban ott vannak az új UConnect rendszerek, amelyek akár 10 colos képernyőt, csúcskategóriás (TomTom 3D térképekkel kiegészített) műholdas navigációs rendszert, továbbá vezeték nélküli Apple CarPlay/Android Auto okostelefon-csatlakoztatást kínálnak. Ez utóbbi rendszereken keresztül egyetlen érintéssel férhet hozzá a vezető a leggyakrabban használt fedélzeti funkciókhoz.
Megújult a Ducato belső tere is. Áttervezték a műszerfalat és kormánykereket, új lett a sebességváltó kar, frissítettek az ajtópaneleken, továbbá automata szabályozású klímaberendezés is várja a vezetőt.
Az új Ducato az első olyan haszonjármű, amely 2. Szintű autonóm mobilitásra képes: a jármű használatát menet közben és álló helyzetben egyaránt fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) széles skálája támogatja. A sebességhatárolástól kezdve a váratlan akadály (pl. gyalogos vagy kerékpáros) előtti, automatikus fékezésig; a jelzőtábla-felismeréstől a vezető éberség-felügyeleti rendszerig; az álló helyzetig fékező, és onnan újra elinduló adaptív tempomattól a sávban tartó rendszeren át a dugókövetésig, amely a forgalmi viszonyokat is figyelembe véve aktívan szabályozza a jármű haladását.
Az új Ducato az első olyan haszonjármű, amely 2. Szintű autonóm mobilitásra képes: a jármű használatát menet közben és álló helyzetben egyaránt fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) széles skálája támogatja. A sebességhatárolástól kezdve a váratlan akadály (pl. gyalogos vagy kerékpáros) előtti, automatikus fékezésig; a jelzőtábla-felismeréstől a vezető éberség-felügyeleti rendszerig; az álló helyzetig fékező, és onnan újra elinduló adaptív tempomattól a sávban tartó rendszeren át a dugókövetésig, amely a forgalmi viszonyokat is figyelembe véve aktívan szabályozza a jármű haladását.
Az utóbbi három vezetőtámogató funkció együttes alkalmazásával az új Ducato 2. szintű autonóm közlekedésre képes: menet közben a vezetőtől függetlenül képes irányt váltani, valamint gyorsítani és lassítani. Erre korábban egyetlen haszonjármű sem volt képes.
A vezetőtámogató és parkolássegítő rendszerek teljesítményét az a digitális belső visszapillantó tükör segíti, amely a jármű mögötti terület képét digitálisan feljavítva jeleníti meg.
Szintén fontos extra az ESC rendszert kiegészítő keresztszél-támogatás, a vontatmány-stabilizáló rendszer, valamint az aktív parkolási asszisztens, amely támogatást nyújt a párhuzamos és merőleges parkolási manőverek végrehajtásában.
Az új Ducato rendelhető extrái közé tartozik már a kulcs nélküli nyitás és indítás is: a fülke és a raktér ajtajainak nyitásához és zárásához, illetve a motor indításához nincs szükség kulcsra.
A vezetőtámogató és parkolássegítő rendszerek teljesítményét az a digitális belső visszapillantó tükör segíti, amely a jármű mögötti terület képét digitálisan feljavítva jeleníti meg.
Szintén fontos extra az ESC rendszert kiegészítő keresztszél-támogatás, a vontatmány-stabilizáló rendszer, valamint az aktív parkolási asszisztens, amely támogatást nyújt a párhuzamos és merőleges parkolási manőverek végrehajtásában.
Az új Ducato rendelhető extrái közé tartozik már a kulcs nélküli nyitás és indítás is: a fülke és a raktér ajtajainak nyitásához és zárásához, illetve a motor indításához nincs szükség kulcsra.
A kényelmet szolgálja az “Eat-and-Work” utasülés, amely lehajtva étkező- vagy íróasztalkaként is szolgál. Az autóban okostelefonunkat vezeték nélkül tölthetjük, az ülések modernebb megjelenést és új párnázatot kaptak, tágasabbak és kényelmesebbek, mint eddig.
Az új Ducato négy teljesítményszinten (120, 140, 160 és 180 LE) lesz elérhető. Mind a négy elérhető az új, továbbfejlesztett hatfokozatú kézi sebességváltóval, míg a kilencfokozatú automata sebességváltó a három erősebb motorhoz rendelhető.
Az új Ducato négy teljesítményszinten (120, 140, 160 és 180 LE) lesz elérhető. Mind a négy elérhető az új, továbbfejlesztett hatfokozatú kézi sebességváltóval, míg a kilencfokozatú automata sebességváltó a három erősebb motorhoz rendelhető.