Tiszta kényelem

Tiszta kényelem

hirdetés

Citroën C5 Aircross Hybrid


Komfortos és tágas autó a Citroën C5 Aircross, melyben kényelmesen utazhat öt személy.
A hibrid változat mindezt 225 lóerővel és akár 55 kilométeres hatótávval kombinálja.

A Citroën mindig valami különleges modellt állított a modellpaletta csúcsára, olyat, amely egyszerre volt előremutató és divatos.

Gondoljunk csak az értékes veteránná váló DS-re, mely még elnöki autó szerepét is betöltötte, vagy a szintén hidropneumatikus C5-ösre, mely 2001-ben még ötajtós limuzinként jelent meg, mostanra azonban akár konnektorról tölthető hibrid hajtású, tágas szabadidő-autó vált belőle, a C5 Aircross.

A C5 Aircross a PSA-csoport EMP2-es platformjára épül, így közeli rokona a Peugeot 3008-asnak és az Opel Grandland X-nek is.

Az alapok és a technika ugyan megegyezik, de minden autó igazi, önálló egyéniség és egészen más vezetési élményt nyújtanak akár egyforma hajtáslánccal is.
Minden a komfortot és a nyugodt utazást szolgálja a hibrid C5 Aircross fedélzetén, ami egyszerre áraszt minimalista és otthonos hangulatot. A leginkább megkapó része talán az ülés, mely vastag párnázású, mintha egy nappali legjobb fotelje lenne. Ennek megfelelő ötletes a Shine csúcsverzió kárpitozása is a négyzet mintázatú varrással, a teret világosító szürke bőrrel és a kellemes szövetbetétekkel.
Az egész utastérben uralkodnak a lekerekített négyszög alakú formák, még a kormánykerék is rímel egy kicsit erre a motívumra. Ha jobban megfigyeljük, akkor a duplikált szellőzőrostélyokon, a kilincseken és az ajtókárpitokon is visszatérő stíluselem.
Műszerfala modern a két digitális kijelzővel, melyek közül az egyik az óracsoportot helyettesíti, a másik pedig az érintőképernyős fedélzeti rendszeré. Előbbi 12,3 colos, roppant mutatós és szabadon konfigurálható, így nem csak a sebesség, a töltöttség és a fogyasztás látható, hanem akár a navigáció térképe vagy egy minimalista nézet is megjeleníthető a lehető legkevesebb információval.

Megkönnyíti a menü kezelését, hogy a legfőbb menüpontok dedikált gombot kaptak a 8 colos kijelző alatt, így a klíma vagy a médialejátszó egyetlen gombnyomással elérhető.

A hibrid újdonsága a hangerőállító mellett található villámos gombocska, amivel a menüben beállítható az is, hogy mennyi elektromos hatótávot tartogasson az autó arra az esetre, ha mondjuk a városban zéró emissziós zónán fogunk áthaladni.
Okostelefonon keresztül a My Citroën alkalmazással programozható az autó töltése. Az akkumulátor töltöttségét, a töltési sebességet és a hátralévő időt is megosztja online az autó. Szintén az alkalmazásból elérhető hasznos funkció a távolból programozható fűtés és klimatizálás.
Remekül bizonyítja a C5 Aircross, hogy a szabadidő-autók a kombik és az egyterűek előnyeit is magukban hordozzák. A hátsó sorban három különálló és tologatható ülés található, így akár három felnőtt is kényelmesen elfér az elöl utazók mögött.
A fejtér mindenütt akkora, hogy akár cilinderben is beülhetnek az utasok. Nagy tárolóhelyet kínálnak az ajtózsebek, de a legtöbb apróság a könyöklő alatt lévő mély és hűthető rekeszben rejthető el. Több vizespalack és élelem is befér, a felső tartójában az aprónak akad helye.
A váltókar előtti tárolóba kerülhet a mobiltelefon, amelyet akár vezeték nélkül is tölthet a C5 Aircross.

Csomagtartója alapesetben 580 literes és szabályos alakú, ám az ülések döntése után akkora raktér keletkezik, amivel már nagyobb kiterjedésű tárgyakat is könnyű hazaszállítani.

A csomagtérnyílás sem akadálya annak, hogy könnyedén beemeljük a biciklit egy kiadós erdei tekerés után, kellően nagy.

4,5 méteres hosszával, bő 1,8 méteres szélességével és közel 1,7 méteres magasságával a C5 Aircross a Citroën kínálatának csúcsa.

Méretben a kompakt C4 és az olyan 7 üléssel is rendelhető modellek között helyezkedik el, mint a Berlingo vagy a Grand C4.
A Citroën C5 Aircross hozza a franciás merészséget, ami az olyan részletekben is megmutatkozik, mint a LED-es fényszórók, melyek menetfénye különálló elem. A gömbölyded formák pedig barátságossá teszik az autót.
Szép megoldás az ablakokat keretező selyemfényű betét és a személyre szabhatóság, ami lehetővé teszi, hogy a karosszéria színétől eltérő legyen a tető. Szakavatott szem kell, hogy a motorizáltságot megsejtsük, a hibriden nem feltűnőek a konnektorról tölthető modellre utaló jelek. Az egyik oldalon a benzinbetöltő nyílás van, a másik oldalon pedig a töltőkábelt fogadja a C5 Aircross. A sárvédőkön lévő kék Hybrid logók tűnhetnek fel és az Airbump műanyagbetét kékes dekorja. Jellegzetes a hátsó lámpákban pirosan világító kocka is.

Hagyományos konnektorról a 8 amperes töltővel a Citroen C5 Aircross Hybrid nagyjából 5 óra alatt töltődik fel teljesen. A Type2-es oszlopról már csak 3 óra ez az idő, ha pedig az opciós, 7,4 kW-os fedélzeti töltőt választjuk, akkor 1,5 órára csökkent a töltési idő. 13,2 kWh-s lítiumion akkumulátorával helyi emissziómentesen 55 kilométert képes megtenni a gyári adatok szerint.

A januári hidegben is tartott ebből 35-40 kilométeres elektromos hatótávot. Nem csak a városban, azon kívül is képes villanyról közlekedni, autópályára is mehetünk, akár 135 km/órás sebességig is gyorsítható villannyal. Ha több kell, arra ott a másik motor.

1,6 literes, négyhengeres turbómotorja 180 lóerős, amihez egy 8 sebességes Aisin automata váltó csatlakozik. Utóbbival alkot egységet a 109 lóerős elektromotor. A hibrid rendszer összteljesítménye 225 lóerő és 320 Nm nyomaték.

Több mint elég! Ez elsőkerék-hajtású, míg a PSA Hybrid4 rendszere a hátsó tengelyen elhelyezett villanymotorral virtuális összkerékhajtást valósít meg. Ilyen van például a 300 lóerős Peugeot 3008 Hybrid4-ben. Összkerékhajtás ugyan nem rendelhető a C5 Aircrosshoz, de a körbeműanyagozott karosszéria és az átlagosnál nagyobb hasmagasság miatt jól boldogul földutakon is.
A C5 Aircross komfortjának egyik kulcsa a lágyra hangolt futómű, mely elöl MacPherson, hátul pedig multilink alapokon nyugszik. A lengéscsillapítóiban progresszív hidraulikus ütközőelemek vannak (PHC), amik megakadályozzák, hogy nagyobb úthibákon felüssön a futómű. Valóban nagyon hatékonyan szűri ki az egyenetlenségeket, csak távoli dübbenések hallhatóak ilyenkor.
Kormányzása könnyed, a városi manőverezést 360 fokos kamerakép könnyíti meg. Alaphelyzetben elektromos módban indul a hibrid C5 Aircross, de választható még hibrid és sportos menetmód is. Utóbbi teljes töltöttségnél érhető el, és ilyenkor tényleg mindent bevet a kocsi a dinamikáért: kevesebb mint 9 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, végsebessége pedig 225 km/óra.
A Citroën C5 Aircrossban számos asszisztens gondoskodik a könnyed és biztonságos utazásról.

Az adaptív tempomat a sebesség mellett a távolságot is tartja, valamint Stop and Go araszolófunkciója is van.

Sávtartó és holttérfigyelő, valamint táblafelismerő rendszer is figyel a lehető legbiztonságosabb közlekedésre az autóban.

8,2 millió forinttól indul a C5 Aircross, amiben 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor dolgozik 130 lóerővel és kézi váltóval. 130 lóerős dízelmotorral 8,96 millió forintra nő az indulóár.

A konnektorról tölthető és jelenleg zöld rendszámra jogosult Citroën C5 Aircross 14,8 millió forinttól vásárolható meg.
A Citroën azonban nem áll meg itt. Hamarosan megérkezik az új C4-es, melyből tisztán elektromos változat is készül majd e-C4 néven. Ebben az 50 kWh kapacitású akkumulátorral akár 350 km-t is megtehet egyetlen feltöltéssel a franciák új kompaktja. Ahogyan a C5 Aircrosshoz, úgy a többi Citroën kényelméhez is passzolni fog a csendes és kifinomult elektromos hajtás.
Hajtás:

1,6 literes, négyhengeres PureTech turbós benzinmotor (180 lóerő) és villanymotor (109 lóerő)
Összteljesítmény: 225 lóerő
Rendszernyomaték: 320 Nm
Elektromos hatótávja: 55 km
0-100 km/h gyorsulás: 8,9 mp
Végsebesség: 225 km/h