citroen-oli-koncepcio

Egy meghökkentő formájú tanulmányautón mutatkozott be a Citroën régi-új emblémája

hirdetés
Megújult a Citroën emblémája, visszatértek a régi, letisztult változathoz, amelyet 1919 óta használnak. A dupla fogaskerék újra ovális keretbe került, és a Citroën feliratot is modernizálták. Az új embléma fekete-piros színben a meghökkentő formájú, Oli tanulmányautójukon látható először.
A Citroën új arculata a márka új, meglepően szögletes tanulmánymodelljén, az Oli fantáizanevű, családi elektromos autón mutatkozott be. Az autó hátulján, az embléma környékén lévő felületen a Nothing Moves Us Like Citroën felirat olvasható. Az elején pedig hatalmas és a töltőnyílást takarja az új logó.

A Citroën mindig is híres volt bátor formaterveiről, ez az Olinál hatványozottan igaz. Az Oli elölről úgy néz ki, mintha menne, kicsit olyan, mintha egy platós pickupot látnánk hátulról, pedig nem, ez bizony az eleje. Az autó átlagos méretű, 420 cm hosszú, 190 cm széles és 165 cm magas, viszont méreteit maximálisan kihasználja, hogy minél praktikusabb legyen.
Az autót úgy tervezték, hogy egyszerű legyen gyártani és hosszú ideig gazdaságos fenntartani is. Az Oli belsejében sok újrahasznosított anyagot használtak fel, van, ami 3D-nyomtató segítségével készült, például az ülések háttámlája vagy a műszerfal egyes részei.

A karosszériapanelek újrahasznosított hullámkartonból készülnek, amelyeket nagy szilárdságú üvegszálas rétegekkel ötvöznek. Mindezt poliuretán gyantával kezelik és vízbázisú festékkel színezik. Az így kapott elemek rendkívül merevek és tartósak, ráadásul fele olyan nehezek, mint egy hasonló méretű acél karosszériaelem.

A lökhárítók például 50 százalékban újrahasznosíthatóak, ráadásul a legtöbb első és hátsó karosszériaelem megyezik, hogy egyszerűbb legyen gyártani.
Mivel az Oli kis tömegű anyagokból és alkatrészekből épül fel, így a kis méretű, 40 kWh-s akkumulátorjával akár 400 km-t is meg tud tenni. Az akkumulátort nemcsak tölteni tudjuk, hanem használhatjuk más elektromos berendezések, szerszámok működtetésére is.
Praktikus, hogy az Oli csomagtartója néhány mozdulattal platóvá alakítható, így egy 994x1050 mm-es rakódófelületet kapunk.

A teljesen sík és függőleges első szélvédő is megmagyarázható: olcsón gyártható és cserélhető. Mivel az autó nem száguldásra lett tervezve, a légellenállás sem a legfontosabb szempontok között van. Ugyanilyen praktikus és olcsó megoldást kínálnak az oldalablakok, amelyeket letekerni nem lehet, ellenben felbillenthetőek.
Az autó belsejében nincsenek hatalmas tabletek, a kormány és kezelőszervei mellett mindössze 5 db, a klímát vezérlő kapcsológomb van, és egy mobiltelefont tartó bölcső.

A Citroën így próbál olcsóbb, elérhetőbb árú modellekben gondolkozni, bár azt még nem tudni, hogy az Oli bármlyen formában sorozatgyártásba kerül-e. Mi szívesen kipróbálnánk!