Citroën: ë-lektromos autók minden méretben.
Rendkívül gyorsan és nagyon széles körben futtatta fel villanyautó-kínálatát a Citroën: a parányitól az óriásiig, az alig kétszemélyestől az akár kilencülésesekig gyakorlatilag minden más márkánál szélesebb és modernebb a paletta, amelyből a haszonjárművek sem maradtak ki.
Hátulsó pár előre fuss, mondja a gyermekjáték, és ha a Citroën nem is állt teljesen hátul az elektromobilitás terén (végtére is a C-Zero révén elsőként kínáltak Európában modern emissziómentes autót, és a nyolcvanas évek óta gondolják komolyan az akkumulátoros furgont – ld. C15 Electrique, majd Berlingo Electrique).
Az biztos, hogy néhány év alatt mára már az európai e-piac élmezőnyébe ugrott a frissen bevezetett modellekkel a márka.
Jelenleg hét olyan modellt kínál az avantgárd márka, amely képes emissziómentesen közlekedni; ebből hat kizárólag akkumulátoros hajtásláncot alkalmaz, míg a C5 Aircross szabadidőjármű hálózatról tölthető hibridként kínál sokoldalú alternatívát.
Az biztos, hogy néhány év alatt mára már az európai e-piac élmezőnyébe ugrott a frissen bevezetett modellekkel a márka.
Jelenleg hét olyan modellt kínál az avantgárd márka, amely képes emissziómentesen közlekedni; ebből hat kizárólag akkumulátoros hajtásláncot alkalmaz, míg a C5 Aircross szabadidőjármű hálózatról tölthető hibridként kínál sokoldalú alternatívát.
A Citroën elektromos haszonjárműveinek kínálata már ma is gazdag, és még az év vége előtt teljessé válik: az ë-Jumper és az ë-Jumpy mellé ugyanis besorol az ë-Berlingo is. Valójában persze már a mostani, kéttagú paletta sem kelt hiányérzetet az emberben. Az ë-Jumpy és a 2020 második félévében bevezetett ë-Jumper ugyanazt a filozófiát követik. Villanymotorból egy, de akkumulátorcsomagból kettő kérhető hozzájuk: ez kétféle hatótávolságot jelent. A furgonok karosszériaválasztéka és raktereik térfogata megegyezik a belső égésű motorral szerelt modellekével, a hasznos tömeg versenyképes, a legnagyobb sebesség pedig a felhasználási módhoz és a jogszabályokhoz igazodik.
A Jumpy sokoldalúságára jellemző, hogy személyszállító változata, a Spacetourer is elérhető elektromos változatban. Az akkumulátor- és hatótávolság-verziók megegyeznek, ahogy a háromféle karosszériahossz (460, 495 és 530 cm) és a töltési opciók is: a 7,4 kW-os egyfázisú töltőtől a nyilvános egyenáramú gyorstöltőkig rengeteg lehetőséget kínál a Citroën. Amiben az 5-9 személyes kivitelben elérhető ë-Spacetourer eltér az ë-Jumpy-tól, az a motorválaszték: a 136 lóerős motor mellett két gyengébb erőforrás, egy különösen takarékos 83 lóerős, és az arany középutat tökéletesen megtestesítő 109 lóerős variáns is kérhető.
Nem csak buszlimuzint kínál elektromos portfóliójában a Citroën: a frissen bevezetett, dinamikus rajzolatú kompakt ferdehátú, a Citroën C4 is megrendelhető villanymotorral. A Citroën ë-C4 dinamikájáról 136 lóerős villanymotor, 150 km/óra végsebesség és 9,7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás gondoskodik, az 50 kWh kapacitású akkumulátor egy feltöltésével akár 350 km-t tehetünk meg; a csomagtartó kapacitása (380 liter) megegyezik a belső égésű motorral szerelt variánsokéval.
Persze nem mindenkinek van szüksége ilyen tágas, gyors és dinamikus villanyautóra. Azoknak, akik legfeljebb másodmagukkal, és kizárólag városban közlekednek, a bemutatása óta számos díjat elnyert Citroën Ami jelent a piacon egyedülálló opciót.
Az Ami szimplán, konnektorról tölthető fel, mint egy okostelefon – és nem is tart tovább, mint egy mobil feltöltése.
Az autócska egy lendülettel 70 kilométert tud megtenni, végsebessége 45 km/óra – ha ebből nem tudnánk, hogy városi használatra született, árulkodik a 2,4 méteres hossz és a 7,2 méteres fordulókör, ami megkönnyíti a városi közlekedést.
Az Ami legnagyobb dobása azonban az a rengeteg váratlan, figyelemre méltóan ötletes és fiatalos tárolási megoldások széles lehetőségei, melyeket csak a Citroëntől kaphatunk meg.
Az autócska egy lendülettel 70 kilométert tud megtenni, végsebessége 45 km/óra – ha ebből nem tudnánk, hogy városi használatra született, árulkodik a 2,4 méteres hossz és a 7,2 méteres fordulókör, ami megkönnyíti a városi közlekedést.
Az Ami legnagyobb dobása azonban az a rengeteg váratlan, figyelemre méltóan ötletes és fiatalos tárolási megoldások széles lehetőségei, melyeket csak a Citroëntől kaphatunk meg.