Három példányban visszatér az Alfa Romeo 4C

Három példányban visszatér az Alfa Romeo 4C

hirdetés
Már négy éve nem gyártja az Alfa Romeo a 4C sportautóját, de most három példányt készít belőle a Stellantis Heritage, az Alfa 1993-as DTM-bajnokával, Nicola Larinivel együttműködve.
A "Reloaded by Creators" elnevezésű program keretében a 4C-ket a 70-es évekbeli 105-ös bertone kupé széria legizgalmasabb színeibe öltöztetik.

Egy fenyőzöld, egy szilvapiros és egy okkersárgra modell készül, és mindhárom hasonló designt kap majd: az autók eleje és hátulja fehér lesz, mindhárom orrát pedig egy nagyméretű kígyó-kereszt logó díszíti majd.

Belül is változtatnak az autókon: a műszerfal fekete, mikroszálas kárpitozást kap, hogy csökkentsék a tükröződéseket, de az ülés és a kormány is jobban tapad majd ennek az anyagnak köszönhetően.
A 4C-ket a Stellantis veteránautókkal foglalkozó részlege, a Heritage készíti el. Nem újragyártják az autókat, hanem három már legyártott példányt alakítanak át. A 4C-ken ott lesz Nicola Larini aláírása. Két helyre is felkerül, az autó orrára és a műszerfalra. Az idén 60 éves Nicola Larini elmondása szerint nagyon szereti vezetni a 4C-t, és kiemelte, hogy mennyire jól kezelhető az autó versenypályán nagy sebességnél.
Az autók értékét a Larinivel való együttműködésen túl az is növeli, hogy már 2020 óta nem gyártják ezt a típust. Mindhárom példány megvásárolható lesz, de arról nem közöltek információt, hogy hogyan választják ki a leendő vevőket. A 4C-t az 1750 köbcentis, hengerenkénti közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős soros négyhengeres mozgatja, amely 240 lóerőt teljesít 6000-es fordulatszámnál és 350 Nm nyomatékot produkál. Az erőt a hátsó tengelyekhez az újragondolt dupla kuplungos TCT szekvenciális váltó továbbítja.
A 4C összsúlya 895 kilogramm, így egy lóerőnek nagyjából 4 kilogrammot kell mozgatnia. Az utascella szénszálból készült, összsúlya mindössze 65 kilogramm, ennek köszönhetően gyorsulása 4,5 másodperc 100-ra. Elől kettős keresztlengőkaros, hátul McPherson rendszerű futómű gondoskodik az úttartásról. Az autó máig egy igazi “látványosság”, hiszen az Alfa modernkori történetében az egyetlen ilyen méretű és megjelenésű sportautó. Sokan Ferrarinak nézik, de aki ért hozzá, az bizony látja benne a 33 Stradale örökségét. Formája örök, ha ma jelenne meg a szalonokban, akkor is újként hatna.