uj-abarth-500e

Itt a teljesen elektromos Abarth

Amint az várható volt, az Abarth is előre menekül az elektromos autózás világába, így gyorsan bemutatta az első teljesen elektromos modelljét, amely a Fiat 500e-re épül. A skorpió logó kapott egy villámot, de az Abarthokra jellemző, brutálisan jó sportos hangzásról sem feledkeztek el.
A legfontosabb adatok: 154 lóerő, 234 Nm-es nyomaték és 7 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra. A nagyjából 30 perc alatt 80 %-osra tölthető 42 kWh-s akkumulátorcsomaggal egészen könnyű maradt az autó, mindössze 1365 kiló, az alacsony súlypont és a sportfutómű, és a saját fékrendszer remek vezethetőséget ígér.
Ugyan a kínálatban jelenleg elérhető benzinmotoros 695-ös Abarth picit jobban (6,7 másodperc alatt) gyorsul százra, a “villanyabarth” viszont 20-ról 40-re, és 60-ról 100 km/órára is 1-1 másodperccel rugalmasabb, mint a hagyományos meghajtású társa. Baloccóban, a Fiat gyári tesztpályáján egy körön egy teljes másodperccel jobb az elektromos Abarth, mint a 695-ös.

Ma még nehezen képzelünk el egy sportautót hangos motor és kipufogóhang nélkül, és tudják ezt az Abarthnál is, így ezt az élményt nem is akarták elvenni a leendő vásárlóktól. Az elektromos autó egy hanggenerátort kapott, amely a fordulatszámhoz és a sebességhez igazodva biztosítja majd a legendás Abarth-hangzást.
Vagány geg az autó oldalán lévő skorpió logó, amelyet egy villámmal egészítettek ki, utalva az elektromosságra. De a sima elektromos 500-hoz képest egyediek az első és hátsó lökhárítók is, és természetesen a felnik is sportosabbak.
Az elektromos Abarth kezdetben egy 1949 darabra korlátozott darabszámú Abarth 500e Scorpionissima fantázianevű kivitelben lesz megvásárolható. Azért 1949 darabos ez a széria, mert ebben az évben született meg az Abarth márka. Ez a változat csak Acid-zöld és Poison-kék színben lesz elérhető, de akár vászontetős kivitelben is rendelhetjük majd.

Az Abarth egy kisfilmet is forgatott az új Abarth főszereplésével, amelyben Miki Biasion kétszeres rali-világbajnoknak a lánya, a szintén autóversenyző Bettina Biasion mutatja meg, milyen is az elektromos sportautó.