Abarth500eDesignStory

Így született a “villanyskorpió”

Egy autómániásnak mindig külön élvezet, ha láthatja, hogyan készült rajongása tárgya. Egy olyan szerelemmárkánál, mint az Abarth, pedig ez hatványozottan igaz, főleg ha egészen visszamehetünk a tervezőasztalig, és megismerhetjük azokat a rajzokat, amelyeket még szabadkézzel vetettek papírra (monitorra) a designerek. Az új elektromos Abarth 500e még a rajzokon is vagány!
A Centro Stile autótervezőinek a már kész Fiat 500e-ből kellett megtervezniük egy agresszív, Abarth-változatot, amely ugyanúgy utal a márka történelmére, mint a korábbi modellek, de közben benne van az elektromosság is, azaz a jövőbe is mutató formatervre volt szükség.
A tervezők megpróbálták a skorpió állati esszenciáját beleszőni az autó terveibe. A csípős állat ollószerű karmainak formája több helyen is visszaköszön az autón. Például az első lökhárító formája, illetve a felnik mintázata is erre utal. De még a belső térben a kormány alakjába is beleláthatjuk ezt a formát. Az autó kormánykerekének designja egyébként visszavezethető egy történelmi Abarth modellre is: a Ritmo Abarth változatának háromküllős kormányát idézték meg.

Lásd a lenti képeken a piros kiemeléseket.
Ugyanilyen izgalmas részlet, hogy még a skorpió lábainak sziluettje is feltűnik az autón, az első, négyes tagolású spoileren láthatjuk az erre való utalást.
Az autó elején hangsúlyos szerepet kapott a motorháztető elején lévő Abarth embléma, és a lökhárító közepére került nagy Abarth felirat. Fontos szerepet kapott a skorpió logó is, amely egy villámmal kiegészítve díszeleg az autó mindkét oldalán.
Az autó belsejében is visszaköszön a skorpió forma, a jó oldaltartású sportos ülések nem engednek szabadulni a skorpió öleléséből. Amely szerencsére csak menettuladonságaival csipkelődik, hiszen mégiscsak egy Abarthról van szó. Az autóban lévő elektromotor az első kerekeket hajtja, 155 lóerős teljesítménnyel és 235 newtonméterrel. 0-ról 100 km/h-ra 7 másodperc alatt gyorsul. A “villanyabarth” 20-ról 40-re, és 60-ról 100 km/órára is 1-1 másodperccel rugalmasabb, mint a hagyományos, benzinmotoros társa.
Az Abarth mindig is híres volt bátor színhasználatáról, az elektromos változatok is kaphatóak nem éppen átlagos fényezéssel. A merész és energikus “savsárga” (Acid yellow) szín a gyorsaságra és a teljesítményre utal, míg a “méregkék” (Poison blue) fényezéssel inkább “sportosan elegáns” az Abarth 500e.