Még 11 éves sem volt, amikor a fiatal Karl bőrrel borította be rollerjének fából készült kerekét, megelőzve így a környék nagyobb srácait. Ez a versenyszellem csak erősödött, és végigkísérte életét. A nevét viselő márka legendává vált és hallatán birtoklási vágyat ébreszt az autórajongók körében. Carlo Abarth 115 évvel ezelőtt, 1908. November 15-én született.
A legendás autóépítő Bécsben született Karl Abarth néven, és már 16 évesen a Castagna&C. Motorépítő műhelyben dolgozott, Josef Opawsky motorvesenyző mellett. Hamarosan ő is versenyezni kezdett, és 20 évesen, 1928-ban megnyert egy motorversenyt Salzburgban, később pedig többszörös Európa-bajnok lett. Versenymotorjait maga fejlesztette.
1930-ban súlyos térdsérülést szenvedett, de később visszatért a motorversenyekhez egy saját tervezésű oldalkocsis motorkerékpárral. 1932-ben Karl Abarth kihívta ellenfélnek az Orient Express nemzetközi gyorsvonatot és megelőzte azt az 1370 kilométeres Bécs-Ostend közötti útvonalon. Ezután is rengeteg motorversenyt megnyert, de 1939-ben egy újabb sérülés miatt felhagyott a versenyzéssel.
A második világháború után felvette az olasz állampolgárságot és a Carlo nevet, majd 1946-ban a Porsche család közreműködésével megalapította a CIS Italia (Compagnia Industriale Sportiva Italia) céget, hogy versenyautókat építsenek.
A Fiat részegységeket használó Cisitalia D46-os után egy Porschével közös projektbe kezdett. Sajnos ezek az autók nem voltak sikeresek, a csőd szélére került a vállalkozás, amelyből 1949-ben Carlo Abarth kiszállt. Még abban az évben Bolognában megalapította az Abarth&C. vállalatot az autóversenyző Guido Scagliarini-vel. A cég logóját Carlo Abarth csillagjegye, a skorpió ihlette.
A második világháború után felvette az olasz állampolgárságot és a Carlo nevet, majd 1946-ban a Porsche család közreműködésével megalapította a CIS Italia (Compagnia Industriale Sportiva Italia) céget, hogy versenyautókat építsenek.
A Fiat részegységeket használó Cisitalia D46-os után egy Porschével közös projektbe kezdett. Sajnos ezek az autók nem voltak sikeresek, a csőd szélére került a vállalkozás, amelyből 1949-ben Carlo Abarth kiszállt. Még abban az évben Bolognában megalapította az Abarth&C. vállalatot az autóversenyző Guido Scagliarini-vel. A cég logóját Carlo Abarth csillagjegye, a skorpió ihlette.
Az első legyártott autó a 204 A Roadster volt, a FIAT 1100 alapján. Az autó azonnal megnyerte az 1100 Sport Championship bajnokságot, valamint a Formula 2 versenyt. A versenyzés mellett a vállalat tuningcsomagokat kezdett gyártani, melyek növelték az utcai autók teljesítményét és sebességét.
Néhány év alatt az Abarth & C. vállalat már 375 alkalmazottal és hozzávetőlegesen 300,000 kipufogórendszer éves gyártásával büszkélkedhetett.
Néhány év alatt az Abarth & C. vállalat már 375 alkalmazottal és hozzávetőlegesen 300,000 kipufogórendszer éves gyártásával büszkélkedhetett.
A tuningcsomagok és a kipufogórendszerek híressé tették a az Abarthot, és elég bevételt termeltek ahhoz, hogy Carlo Abarth végre azzal foglalkozhasson, amivel mindig is akart: sportautókat tervezhetett.
1955-ben megszületett a Fiat 600-asból készült Abarth 750 GT, majd 1958-ban a Fiat 500 Abarth, amely igazi legendává tette Carlót.
A céget végül 1971-ben megvásárolta a Fiat, Carlo Abarth pedig ügyvezetőként dolgozott tovább. Pár évvel később visszaköltözött Bécsbe, ahol 1979-ben hunyt el.
Az Abarth legújabb modelljei is igazi méregzsákok, a benzinmotoros modellek 165 és 180 lóerő közötti teljesítményűek. Az Abarth 695 Competizione csúcsmodell végsebessége 225 km/h, legnagyobb nyomatékát, 250 Nm-t már 3000-es fordulattól leadja, 0-ról 100-ra gyorsulása pedig mindössze 6,7 másodperc.
1955-ben megszületett a Fiat 600-asból készült Abarth 750 GT, majd 1958-ban a Fiat 500 Abarth, amely igazi legendává tette Carlót.
A céget végül 1971-ben megvásárolta a Fiat, Carlo Abarth pedig ügyvezetőként dolgozott tovább. Pár évvel később visszaköltözött Bécsbe, ahol 1979-ben hunyt el.
Az Abarth legújabb modelljei is igazi méregzsákok, a benzinmotoros modellek 165 és 180 lóerő közötti teljesítményűek. Az Abarth 695 Competizione csúcsmodell végsebessége 225 km/h, legnagyobb nyomatékát, 250 Nm-t már 3000-es fordulattól leadja, 0-ról 100-ra gyorsulása pedig mindössze 6,7 másodperc.
Nemrég megjelent az első elektromos hajtású 500-as is, amelynek tervezői ragaszkodtak ahhoz, hogy legyen hangja is: a bekapcsolható hanggenerátor a benzinmotoros változat hangját “utánozza”.
Nézd meg a CarNet Ride Abarth tesztjét is!
Nézd meg a CarNet Ride Abarth tesztjét is!