a112-abarth

50 éve mutatták be az A112 Abarthtot

Az Autobianchi márkanév mára szinte teljesen eltűnt a köztudatból, pedig megjelenésekor komoly szerepe volt a kisautók terén. Eredeileg a kerékpárgyártó Bianchi, a gumigyártó Pirelli és a Fiat közös vállalkozása volt, 1955-ben jött létre,majd 1968-ban a Fiat teljesen átvette az irányítást. Az Autobianchi 1995-ben szűnt meg teljesen.
Az egyik legsikeresebb, és legismertebb autójuk az 1969-ben bemutatott A112 volt, amelyet három évvel később Carlo Abarth személyesen vett kezelésbe és alakította át igazi méregzsákká. A négyhengeres motor 903-ról 982 köbencentire növekedett, és 58 lóerős lett. A legnagyobb teljesítményét 6600-as percenkénti fordulatszámon adta le, a végsebessége 150 km/h volt, a 0-100-as sprintet pedig 12,1 másodperc alatt teljesítette.

Az alig 700 kilós autó megjelenése is feltűnőbb, mint az alapmodellé. Motorházteteje matt fekete, ugyancsak feketék a sárvédői és a küszöbök is. Az utasteret is sportosra hangolták, háromküllős, alumínium kormánykerékkel, sportos kagylóülésekkel és a versenyzés által ihletett műszercsoporttal: a nagy fordulatszámmérő mellett töltésmérő és olajnyomásmérő is helyet kapott itt.
Az A112 Abarth 1975-re még erősebb, 70 lóerős lett, 1050 köbcentis motorral. Később háromféle teljesítménnyel lehetett kapni a modellt, de az utolsó években is a legerősebb változat 70 lóerős és 700 kilós maradt.

Az autó a versenypályák közkedvelt szereplője volt, komoly sikereket ért el, amely arra késztette a Fiatot, hogy létrehozzon egy márkabajnokságot a feltörekvő fiatal pilóták számára, ez volt az A112 Trophy.
Az A112 Abarth gyártása 1985-ben a hetedik sorozattal véget ért, miután közel 15 év alatt több mint 121 000 darab készült belőle.

Az Abarth jelenlegi változatai hasonlóan harapósak, de most már akár 180 lóerősek is lehetnek. Fedezd fel az Abarth CarNet weboldalát, hogy jobban megismerd a márkát!