TECHNOLÓGIÁK - SUZUKI
Ismerje meg közelebbről és részletesebben a Suzuki fejlett technológiáit!
Suzuki Lágy Hibrid - 12V
Suzuki Lágy Hibrid - 48V
Suzuki Hibrid
Hálózatról Tölthető Hibrid
Hibridtechnológia.
Eljött az idő, hogy megtapasztalja a Suzuki Hybrid benzin-elektromos üzemű fejlett, hibrid járműtechnikai rendszereinket. A hibridtechnológia csökkenti a szén-dioxid kibocsátást, és javítja az üzemanyag-takarékosságot, ami alacsonyabb költségeket jelent. A Suzuki Hybrid technológiáját kis súlyú karosszériáinkkal egyesítve nemcsak még gazdaságosabbak, de fürge teljesítményt is biztosítanak.
LÁGY HIBRID - 12V
Ez a 12 voltos hibrid rendszer olyan helytakarékos, egyúttal könnyűsúlyú egység, amely magában foglalja a generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátort (más néven ISG). A motorhoz szíjjal kapcsolódó ISG a jármű elindulásakor és gyorsításakor segíti a motor működését, ezenkívül regeneratív fékezéssel áramot is fejleszt, ami hozzájárul az üzemanyag-takarékosság javításához és a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez.
Az autókhoz kifejlesztett hibrid benzin-elektromos motorrendszerünk a vezető ülés alatt elhelyezett nagy teljesítményű,
kompakt lítiumion-akkumulátor segítségével energiatárolásra is képes, emellett az
integrált indítógenerátorral működtetett motorleállító funkciót (stop & start) is tartalmaz.
A Suzuki Hybrid 12V rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját,
minden egyéb körülmény esetén az ISG-egység segítségével teszi lehetővé a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását.
A hibrid gyorsulás közben biztosított energiarásegítés miatt úgy nevezett lágy hibrid rendszernek tekinthető,
amely ideális a kompakt autókban történő alkalmazás szempontjából, és mindössze 6,2 kg-mal növeli az összsúlyt.
A regeneratív fékezésnek köszönhetően, amelynek során a kinetikus energia villamos energiává alakul,
az ISG a hagyományos generátoroknál nagyobb hatásfokkal termel áramot. Az ISG-egység azonnal érzékeli a fékpedál lenyomását,
és egyaránt tölti a lítiumion-akkumulátort és a 12 voltos hagyományos akkumulátort.
kompakt lítiumion-akkumulátor segítségével energiatárolásra is képes, emellett az
integrált indítógenerátorral működtetett motorleállító funkciót (stop & start) is tartalmaz.
A Suzuki Hybrid 12V rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját,
minden egyéb körülmény esetén az ISG-egység segítségével teszi lehetővé a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását.
A hibrid gyorsulás közben biztosított energiarásegítés miatt úgy nevezett lágy hibrid rendszernek tekinthető,
amely ideális a kompakt autókban történő alkalmazás szempontjából, és mindössze 6,2 kg-mal növeli az összsúlyt.
A regeneratív fékezésnek köszönhetően, amelynek során a kinetikus energia villamos energiává alakul,
az ISG a hagyományos generátoroknál nagyobb hatásfokkal termel áramot. Az ISG-egység azonnal érzékeli a fékpedál lenyomását,
és egyaránt tölti a lítiumion-akkumulátort és a 12 voltos hagyományos akkumulátort.
*Az Ignis és a Swift modellekhez a motort, a váltószerkezetet és a hibrid rendszert illetően összesen 3+7 év garanciát vállal a Suzuki: az autó többi részére vonatkozó általános 3 év jótállás felett tehát további 7 év extra garancia jár ezekre a kulcsfontosságú elemekre. Az általános garancia fogyasztók** részére 3 évig érvényes, a kiegészítő Hybrid Pro (motor, váltószerkezet, hibrid rendszer) garanciaajánlat +7 évig (vagy 200 000 km-ig) érvényes. További részletekről érdeklődjön a márkakereskedésekben!
** jogszabályban meghatározva.
LÁGY HYBRID - 48V
A Suzuki könnyű és kompakt új hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott Integrált Indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. A rendkívül hatékony töltési folyamat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A tárolt energiának köszönhetően a hibrid rendszer az utazósebesség elérése után minimalizálja az áramfelhasználás benzinmotorra háruló terhelését. Az automata Start/Stop rendszerrel megállított benzinmotort egyenletesebben újraindítja, míg az üzemanyagigényes gyorsítás során az ISG saját nyomatékát használó két funkciójával (nyomatéknövelés és nyomatékkiegyenlítés) tovább segíti annak működését.
Nyomatékkiegyenlítés.
A nyomatékkiegyenlítés az ISG nyomatékát felhasználva rásegít a benzinmotor forgatónyomatékára, így kompenzálja a gyorsítási folyamat során fellépő késleltetett motorválaszt.
Nyomatéknövelés.
A nyomatéknövelés zökkenőmentesebbé teszi a gyorsítást azáltal, hogy az ISG forgatónyomatékával támogatja a benzinmotor nyomatékát, amíg a turbófeltöltő a motorba nem juttatja a sűrített levegőt.
ISG alapjárati mód.
Mikor a kuplungot kinyomjuk a lassításhoz, és a motor fordulatszáma az alapjárati fordulatig csökken, az ISG alapjáraton tartja a benzinmotort és leállítja az üzemanyag-felhasználást. Miután az alapjárat folytonos, a jármű igény szerint bármikor visszagyorsítható.
*A Vitara, SX4 S-Cross és Swift Sport modellekhez a motort, a turbófeltöltőt, a váltószerkezetet és a hibrid rendszert illetően összesen 3+7 év garanciát vállal a Suzuki: az autó többi részére vonatkozó általános 3 év jótállás felett tehát további 7 év extra garancia jár ezekre a kulcsfontosságú elemekre. Az általános garancia fogyasztók** részére 3 évig érvényes, a kiegészítő Hybrid Pro (motor, turbófeltöltő, váltószerkezet, hibrid rendszer) garanciaajánlat +7 évig (vagy 200 000 km-ig) érvényes. További részletekről érdeklődjön a márkakereskedésekben!
** jogszabályban meghatározva.
HIBRID
Az elektromotor csendesen és zökkenőmentesen beindítja a járművet, és egyedül hajtja alacsony sebességen.
Magasabb sebességen és intenzív gyorsuláskor az elektromotor
és az erős, mégis nagymértékben üzemanyag-takarékos 1,8 literes benzinmotor hajtja az autót, miközben szükség esetén a hibrid akkumulátor töltését is biztosítja.
Ha az akkumulátor töltöttségi állapota alacsony, a benzinmotor vezetés közben tölti az akkumulátort az inverteren keresztül, illetve az elektromotor a regeneratív fékezés során keletkező energiát használja áramgenerálásra és az akkumulátor töltésére.
Ha megállítja az autót, az összes egység leáll az energiaveszteség megakadályozása érdekében.
Magasabb sebességen és intenzív gyorsuláskor az elektromotor
és az erős, mégis nagymértékben üzemanyag-takarékos 1,8 literes benzinmotor hajtja az autót, miközben szükség esetén a hibrid akkumulátor töltését is biztosítja.
Ha az akkumulátor töltöttségi állapota alacsony, a benzinmotor vezetés közben tölti az akkumulátort az inverteren keresztül, illetve az elektromotor a regeneratív fékezés során keletkező energiát használja áramgenerálásra és az akkumulátor töltésére.
Ha megállítja az autót, az összes egység leáll az energiaveszteség megakadályozása érdekében.
ELÉRHETŐ MODELLEK:
*A Hibrid Vitara és a Swace modellhez a motort, az elektromotort, a hibrid rendszer elemeit, hibrid akkumulátor zárlat miatti meghibásodását és a váltószerkezetet illetően összesen 3+7 év garanciát vállal a Suzuki: az autó többi részére vonatkozó általános 3 év jótállás felett tehát további 7 év extra garancia jár ezekre a kulcsfontosságú elemekre. Az általános garancia fogyasztók** részére 3 évig érvényes, a kiegészítő Hybrid Pro+ (motor, elektromotor, a hibrid rendszer elemei, hibrid akkumulátor zárlat miatti meghibásodása, váltószerkezet) garanciaajánlat +7 évig (vagy 200 000 km-ig) érvényes. További részletekről érdeklődjön a márkakereskedésekben!
** jogszabályban meghatározva
** jogszabályban meghatározva
ELEKTROMOS HÁLÓZATRÓL TÖLTHETŐ HIBRID
Külső hálózatról is tölthető!
Hibrid üzemmódok:
-EV (Csak elektromos hajtás)
-HV (Benzinmotor + elektromos hajtás)
-Auto EV/HV (Automatikus EV/HV)
-CHG (Akkumulátor töltés)
Gyorsítás és egyenletes haladás során az akkumulátorból származó energia elektromotorhoz jut és ez hajtja meg a kerekeket. Amikor az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony a belsőégésű motor beindul, hogy mechanikus erőt továbbítson a kerekeknek, ilyenkor úgy működik, mint egy hagyományos hibridautó.
Hibrid üzemmódok:
-EV (Csak elektromos hajtás)
-HV (Benzinmotor + elektromos hajtás)
-Auto EV/HV (Automatikus EV/HV)
-CHG (Akkumulátor töltés)
Gyorsítás és egyenletes haladás során az akkumulátorból származó energia elektromotorhoz jut és ez hajtja meg a kerekeket. Amikor az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony a belsőégésű motor beindul, hogy mechanikus erőt továbbítson a kerekeknek, ilyenkor úgy működik, mint egy hagyományos hibridautó.
*Az Across modellhez a motort, az elektromotorokat, a hibrid rendszer elemeit, hibrid akkumulátor zárlat miatti meghibásodását, külső töltőegységet és a váltószerkezetet illetően összesen 3+7 év garanciát vállal a Suzuki: az autó többi részére vonatkozó általános 3 év jótállás felett tehát további 7 év extra garancia jár ezekre a kulcsfontosságú elemekre. Az általános garancia fogyasztók** részére 3 évig érvényes, a kiegészítő Hybrid Pro+ (motor, elektrormotor, a hibrid rendszer elemei, hibrid akkumulátor zárlat miatti meghibásodása, külső töltőegység, váltószerkezet) garanciaajánlat +7 évig (vagy 200 000 km-ig) érvényes. További részletekről érdeklődjön a márkakereskedésekben!
** jogszabályban meghatározva
** jogszabályban meghatározva
Ismerje meg a Suzuki technológiát, kisfilmjeink segítségével!
MOTOROK
A BoosterJet motorok fogyasztása optimalizált.
Kisebb üzemanyag igény és már alacsony fordulatszámon elérhető maximális dinamizmus jellemzi őket.
Fedezze fel a BoosterJet motorban rejlő lehetőségeket legnépszerűbb modelljeinkben!
A BoosterJet motorok fogyasztási és kibocsátási adatai modelltől függően eltérőek.
Az adatok tájékoztató jellegűek.
Kisebb üzemanyag igény és már alacsony fordulatszámon elérhető maximális dinamizmus jellemzi őket.
Fedezze fel a BoosterJet motorban rejlő lehetőségeket legnépszerűbb modelljeinkben!
A BoosterJet motorok fogyasztási és kibocsátási adatai modelltől függően eltérőek.
Az adatok tájékoztató jellegűek.
Suzuki Swift Sport
1.4 BoosterJet
A lendületes ferdehátú Swift Sport egyedülálló teljesítménye az erősen reszponzív gyorsulásnak köszönhető, amelyet a továbbfejlesztett, 230Nm nyomatékot biztosító, erőteljes turbómotor tesz lehetővé.
Az üzemanyag-fogyasztás vegyes használat mellett: WLTP szabvány szerint: 5,192 – 6,527 l/100 km, NEDC szabvány szerint: 4,3-5,3 l/100km, CO2-kibocsátás vegyes használat mellett: WLTP szabvány esetében: 110,88 -147,43 g/km, NEDC szabvány alapján: 97,55 – 120,91 g/km.
A változtatás jogát fenntartjuk.
Suzuki Vitara
1.4 BoosterJet
A Vitara BoosterJet motorja példát mutat a teljesítmény és a hatékonyság terén.
Az erőteljes, négyhengeres 1.4 BoosterJettel sportos az autó, mérsékelt üzemanyag-fogyasztás mellett.
Felszereltségtől és motorizáltságtól függő üzemanyag-fogyasztás vegyes használat mellett: WLTP szabvány szerint: 4,939 – 7,31 l/100 km, NEDC szabvány szerint: 4,2-5,5 l/100km, CO2-kibocsátás vegyes használat mellett: WLTP szabvány esetében: 111,49 -165,24 g/km, NEDC szabvány alapján: 96,36 – 124,53 g/km.
A változtatás jogát fenntartjuk.
Suzuki SX4 S-CROSS
1.4 BoosterJet
Dinamikus motorjaival és precíz váltóival a SX4 S-CROSS mindig könnyedén küzdi le az elé kerülő akadályokat, legyen szó akár a nagyvárosi dzsungel útvesztőiről, akár az országutak végtelennek tűnő kilométereiről.
A méretcsökkentés elve alapján tervezett, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, turbótöltésű motor kis lökettérfogata ellenére is magasabb teljesítményt és forgatónyomatékot ad le, mint egy nála nagyobb blokk, üzemanyag-fogyasztása viszont jóval alacsonyabb.
Felszereltségtől és motorizáltságtól függő üzemanyag-fogyasztás vegyes használat mellett: WLTP szabvány szerint: 4,907-7,241 l/100 km, NEDC szabvány szerint: 4,2 – 5,5 l/100km, CO2-kibocsátás vegyes használat mellett: WLTP szabvány esetében: 110,75 -163,3 g/km, NEDC szabvány alapján: 95,77-123,73 g/km
A változtatás jogát fenntartjuk.
AllGrip.
AllGrip összkerékmeghajtás a még nagyobb kalandokért.
Vállalatunk 1970 óta folyamatosan tökéletesíti az összkerékhajtását,
ami magasabb szintre emeli a Suzuki autók képességeit.
Vállalatunk 1970 óta folyamatosan tökéletesíti az összkerékhajtását,
ami magasabb szintre emeli a Suzuki autók képességeit.
AllGrip SELECT
Auto
Alacsony fogyasztást biztosít az átlagos útviszonyok közt. A rendszer csak akkor kapcsol összkerékhajtásra, ha csúszást érzékel.
Sport
Élvezetesebb teljesítményt nyújt a kanyarokban, mivel nagyobb nyomaték jut a hátsó kerekekre. A gázpedál/ nyomaték-karakterisztika optimalizálásával a motor élénkebben reagál a gázadásra.
Snow
Optimális beállítás a havas, poros és lefagyott utakra. Nagyobb tapadást biztosít, amikor útfelületeken gyorsít, és az autó még a csúszós utakon is stabilabban halad.
Lock *
Kiszabadítja az autót a hó, a sár vagy homok fogságából. A rendszer több nyomatékot továbbít a hátsó kerekekre, és a feladathoz optimalizálja az ESP® és egyéb technológiák működését.
* 60 km/órás sebességnél átkapcsol Snow üzemmódba.
AllGrip AUTO
Az optimális 4WD rendszer
Az ALLGRIP AUTO az optimális 4WD rendszer, amely megkönnyíti a mindennapos vezetést különösen a csúszós vagy havas útfelületen.
A viszkózus tengelykapcsolós négykerék-meghajtású rendszer automatikusan osztja meg a nyomatékot a hátsó kerekekkel,
amikor azt érzékeli, hogy az első kerekek nem tapadnak az úton.
AllGrip PRO
Az AllGrip Pro
Az AllGrip Pro-nak köszönhetően az autó minden helyzethez alkalmazkodik.
Ha a haladás nehézzé válik, tegye az osztóműt 4L üzemmódba a maximális nyomaték és vonóerő elérése érdekében.
Egyenletes off-road csapáson vagy hófedte utakon váltson 4H üzemmódba,
és élvezze az összkerékhajtás nyújtotta vonóerőt nagyobb sebességnél is.
Ha visszaér a burkolt útra, váltson vissza 2H (kétkerékmeghajtás) üzemmódba a simább,
csendesebb és üzemanyag-takarékosabb autózáshoz.
ELÉRHETŐ MODELL:
Az új WLTP előírások bemutatása.
A Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-vizsgálati Eljárás (a továbbiakban: WLTP) üzemanyag fogyasztás és kibocsátás mérésre használt új laboratóriumi tesztjeit úgy dolgozták ki, hogy azok a meglévő, 1980-as években bevezetett NEDC teszthez képest a modern vezetési körülményeknek megfelelőbb értékeket produkáljanak.
Az új WLTP tesztfeltételeket EU-s jogszabály határozza meg, és azok európai megvalósítása ebben az évben elkezdődik.
Az új WLTP teszt lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megtekintsék az adott jármű pontos, reprezentatív, tényleges útteljesítményt tükröző környezeti teljesítmény adatait.
Az új WLTP tesztfeltételeket EU-s jogszabály határozza meg, és azok európai megvalósítása ebben az évben elkezdődik.
Az új WLTP teszt lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megtekintsék az adott jármű pontos, reprezentatív, tényleges útteljesítményt tükröző környezeti teljesítmény adatait.
A régi (NEDC) teszt és az új (WLTP) módszer között számos különbség van. Néhány fő különbség:
• A WLTP teszt hosszabb távon történik és szigorúbb feltételek között, mint az NEDC.
• A tesztsebességek magasabbak, ami a modern autópálya vezetési stílust tükrözi.
• A használt hőmérséklet tartomány szélesebb.
• A teszt minden járműberendezést figyelembe vesz.
A WLTP előírások megvalósítása.
Az alábbiakban megtalálható néhány, az összes autómárkára vonatkozó időpont:
• 2017. szeptember 1. A fenti dátumtól kezdve minden újonnan bevezetett járművet tesztelni kell WLTP feltételek szerint.
• 2018. szeptember 1. Minden újonnan regisztrált járművet tesztelni kell WLTP feltételek szerint.
• 2019. január A reklámozott járműadatokat frissíteni kell a WLTP üzemanyag fogyasztási adatokkal.
Annak érdekében, hogy az autóvásárlók könnyen megértsék, hogyan hasonlítható össze egy régi NEDC feltételek szerint tesztelt jármű egy új WLTP feltételek szerint tesztelt járművel, a szabályozó hatóságok megkérték az összes gyártót, hogy továbbra is NEDC eredményeket közöljenek. Ez azt jelenti, hogy a már WLTP feltételek szerint tanúsított járművek eredményeit konvertálják egy NEDC szerint megfelelő értékre. A tájékoztatókban található üzemanyag fogyasztási és CO2 kibocsátási adatok ezért továbbra is NEDC adatokként jelennek meg.
A WLTP tesztre és a háttérre vonatkozó összes részlet elérhető az alábbi weboldalon: https://wltpfacts.eu