Hírek
Hyundai Ioniq Electric 2020
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A mai hazai kínálat talán legjózanabb, legpraktikusabb elektromos autója végre tudja a 200+ kilométeres hatótávot és a 100 kW-os gyorstöltést. Teszteltük a megújult Hyundai Ioniq Electricet. Eddig is nagy kedvencem volt a Hyundai Ioniq, ez a kompakt méretű, áramvonalas, józan és praktikus hétköznapi autó, amit a villamosítás mindhárom fokán elkészített a Hyundai.
Jó ár-érték arány, jó energiahatékonyság, nem rongyrázós, de azért kellően komfortos, élhető utastér jellemezte és ha nem is különösebben szép kocsi, azért ránézni se rossz. A modellfrissítés nagyobb akkumulátort, vagyis nagyobb hatótávot, erősebb motort és még pár apróságot hozott az elektromos változatnak. Ebből kaptunk egy kék tesztautót. Megnéztük, mit is tud.
Jó ár-érték arány, jó energiahatékonyság, nem rongyrázós, de azért kellően komfortos, élhető utastér jellemezte és ha nem is különösebben szép kocsi, azért ránézni se rossz. A modellfrissítés nagyobb akkumulátort, vagyis nagyobb hatótávot, erősebb motort és még pár apróságot hozott az elektromos változatnak. Ebből kaptunk egy kék tesztautót. Megnéztük, mit is tud.
Minimális külső változásokkal jött ki alig három év elteltével a frissített elektromos Ioniq. A leglátványosabb újítás a korábban is rácsozat nélküli hűtőmaszkba szerelt két aktív szellőzőfedél és a frissebb, agresszívebb kettős menetjelző LED-csík. A kocsi új felniket is kapott, köztük a tesztautó érdekes, szürke plasztikbetétes keréktárcsáit. De négy új színnel is bővült a kínálat is, benne azzal a tintakékkel, ami ugyan szintén érdekes, de szerintünk már nem a szó jó értelmében. No de sebaj, nem kötelező ilyen rikító kékben rendelni az autót.
Nem változott viszont a kiváló légellenállás. Az alaktényező eleve csak 0,24, az alacsony építésű, a keskeny autó kis homlokfelülete pedig abszolút értelemben is segít a hosszan tartó könnyed, csendes suhanásban az elektromos technikának.
A műszerfalon látványos frissülés, korszerűsödés tapasztalható. A korábbi nyolc col képátlójú érintőképernyőt (csak a legjobban felszerelt kivitelben) már 10,25-ösre cserélték, a középkonzol fizikai gombjait pedig érintésérzékeny felületek váltották le. Szerencsére a dedikált klímakonzol megmaradt, nem kell a menüben mászkálni a fűtés-szellőzés beállításait kajtatva és az infotainment rendszer lényeges funkciói is elérhetők közvetlenül a műszerfalról.
Nem változott viszont a kiváló légellenállás. Az alaktényező eleve csak 0,24, az alacsony építésű, a keskeny autó kis homlokfelülete pedig abszolút értelemben is segít a hosszan tartó könnyed, csendes suhanásban az elektromos technikának.
A műszerfalon látványos frissülés, korszerűsödés tapasztalható. A korábbi nyolc col képátlójú érintőképernyőt (csak a legjobban felszerelt kivitelben) már 10,25-ösre cserélték, a középkonzol fizikai gombjait pedig érintésérzékeny felületek váltották le. Szerencsére a dedikált klímakonzol megmaradt, nem kell a menüben mászkálni a fűtés-szellőzés beállításait kajtatva és az infotainment rendszer lényeges funkciói is elérhetők közvetlenül a műszerfalról.
A helykínálat átlagos kompaktos, az anyagminőség nem igénytelen, bár prémiumhangulatot nem nyújt az Ioniq utastere. A dizájnvilág egy kicsit bizonytalan, valahol az európai és a távol-keleti ízlés fúziója, mintha egy Honda Civicet kereszteztek volna egy Škoda Scalával. A hátsó traktusban mindent megtalálnak az utasok, ami a kategóriában elvárható: van lehajtható könyöklő, két szellőzőrostély és hálós zseb a támlákon a kisebb cuccoknak. (Kicsit fura, hogy ülésfűtés csak elöl van és ott is csak opciós: pont a koreai kompaktokban szoktak oly lelkesen örvendezni gyerekeim a hátsó ülésfűtés ritka luxusának, ami egy elektromos autóban még kézenfekvőbb extra lenne, mint egy Elantrában vagy egy Ceedben.)
A csomagtér 357 literes, mérete megfelel a kategória átlagának, a rendezett, szemre is szép hátsó traktusban rögzíthető kis táskákban helyezhetők el a töltőkábelek. Mindenképp meg szeretnék emlékezni az Ioniq egyik legnagyszerűbb tulajdonságáról ebben a fejezetben: a kocsi utastere hihetetlenül könnyen tisztítható! A porszívóvég mindenhova befér, a szőnyegekből csak úgy röppen ki a por, a hajszál, a szöszmösz, az avartöredék, a sima, érintőgombos középkonzol pedig pont olyan könnyedén törölhető tisztára egy ruhával, mint amilyen könnyen összekenik emberzsírral használat közben a matató kezek.
A frissített Hyundai Ioniq Electric műszaki tartalmával kapcsolatban Szörényi Andris kollégám már a bemutató után elhalmozott bennünket részletes információkkal, érdemes átfutni beszámolóját. Aki nem szeretne kattintani, annak dióhéjban a lényeg: a korábbi 28 helyett immár nettó 38,3 kWh a lítium-polimer akkumulátor kapacitása, a motorteljesítmény pedig a korábbi 120-ról 136 lóerőre nőtt. A váltóáramú fedélzeti töltő teljesítménye 6,6-ről 7,2 kW-osra nőtt, az egyenáramú gyorstöltés pedig az európai villanyautóknál megszokott CCS-csatlakozón keresztül a korábbi 50 kW helyett immár 100 kW-os teljesítménnyel mehet (mármint azon a néhány oszlopon, amely Magyarországon képes ekkora teljesítményt leadni).
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/01/14/hyundai-ioniq-electric-2020-nagy-akkumulator/
A csomagtér 357 literes, mérete megfelel a kategória átlagának, a rendezett, szemre is szép hátsó traktusban rögzíthető kis táskákban helyezhetők el a töltőkábelek. Mindenképp meg szeretnék emlékezni az Ioniq egyik legnagyszerűbb tulajdonságáról ebben a fejezetben: a kocsi utastere hihetetlenül könnyen tisztítható! A porszívóvég mindenhova befér, a szőnyegekből csak úgy röppen ki a por, a hajszál, a szöszmösz, az avartöredék, a sima, érintőgombos középkonzol pedig pont olyan könnyedén törölhető tisztára egy ruhával, mint amilyen könnyen összekenik emberzsírral használat közben a matató kezek.
A frissített Hyundai Ioniq Electric műszaki tartalmával kapcsolatban Szörényi Andris kollégám már a bemutató után elhalmozott bennünket részletes információkkal, érdemes átfutni beszámolóját. Aki nem szeretne kattintani, annak dióhéjban a lényeg: a korábbi 28 helyett immár nettó 38,3 kWh a lítium-polimer akkumulátor kapacitása, a motorteljesítmény pedig a korábbi 120-ról 136 lóerőre nőtt. A váltóáramú fedélzeti töltő teljesítménye 6,6-ről 7,2 kW-osra nőtt, az egyenáramú gyorstöltés pedig az európai villanyautóknál megszokott CCS-csatlakozón keresztül a korábbi 50 kW helyett immár 100 kW-os teljesítménnyel mehet (mármint azon a néhány oszlopon, amely Magyarországon képes ekkora teljesítményt leadni).
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/01/14/hyundai-ioniq-electric-2020-nagy-akkumulator/