Hírek
A Dakar legsikeresebb csapata
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Noha a 2020-as Dakar rali első három napját nehézségek tarkították a Toyota Gazoo Racing South Africa csapatai számára, a terepverseny harmadánál minden okuk megvan a versenyzőknek az optimizmusra. Egy kihívásokkal teli első nap, egy megosztó második és egy bizakodásra okot adó harmadik – a teljes táv ötödénél ezzel a mérleggel vágott neki a Dakar rali folytatásának a Toyota Gazoo Racing South Africa (TGRSA) négy párosa. Miután vasárnap a hivatalos gyári Toyota-csapatok együttesen nem kevesebb mint 11 defektet szenvedtek el, hétfőn reggel kiváló formában vágtak neki a második napnak a versenyzők.
Az első ellenőrzési ponton négy Hilux haladt át elsőként (az Overdrive Toyota csapat szaúdi pilótája, Jazíd el-Radzsi mögött honfitársa, el-Attijah, majd de Villiers és Alonso autózott).
Ki tudja, hogyan alakult volna a nap, ha Fernando Alonso futóműve nem sérül meg egy alattomos mélyedésben.
A baleset a mezőny utolsó harmadába száműzte a spanyol pilótát, aki azonban megőrizte optimizmusát – és hogy ez nem volt alaptalan, arra a harmadik nap szolgált bizonyítékul.
Kedden hajnalban az előző nap győztese, Giniel de Villiers rajtolt elsőként.
Ki tudja, hogyan alakult volna a nap, ha Fernando Alonso futóműve nem sérül meg egy alattomos mélyedésben.
A baleset a mezőny utolsó harmadába száműzte a spanyol pilótát, aki azonban megőrizte optimizmusát – és hogy ez nem volt alaptalan, arra a harmadik nap szolgált bizonyítékul.
Kedden hajnalban az előző nap győztese, Giniel de Villiers rajtolt elsőként.
A köves szakaszokban bővelkedő hosszú távon biztonságos tempót választott a rutinos dél-afrikai versenyző és spanyol navigátora, Alex Haro. Náluk nehezebb helyzetben volt a Bernhard ten Brinke/Tom Colsoul páros: miután a holland-belga duó pechsorozata hétfőn is folytatódott (negyedik defektjük után kifogytak a pótkerekekből, így be kellett várniuk de Villiers-éket), a 15. helyről kellett rajtolniuk, így egész nap náluk jóval lassabb csapatok között versenyeztek. A nap hőse egyértelműen Alonso és navigátora, Marc Coma volt, akik bravúros teljesítménnyel a negyedik legjobb időt futották, és ezzel a 32. helyre léptek előre.
Mindeközben Nászer el-Attija és francia mitfahrere, Mathieu Baumel bajnokokhoz illő, rutinos kitartással kerülnek egyre közelebb a végső célhoz. A második és a harmadik napon egyaránt az ötödik helyen értek célba (habár kedden a második legjobb időt futották, a versenybírók háromperces bírsággal sújtották a csapatot), ezzel összesítésben előbb a harmadik, majd a második helyre léptek előre.
Mindeközben Nászer el-Attija és francia mitfahrere, Mathieu Baumel bajnokokhoz illő, rutinos kitartással kerülnek egyre közelebb a végső célhoz. A második és a harmadik napon egyaránt az ötödik helyen értek célba (habár kedden a második legjobb időt futották, a versenybírók háromperces bírsággal sújtották a csapatot), ezzel összesítésben előbb a harmadik, majd a második helyre léptek előre.
Mivel a belga illetékességű Overdrive Toyota helyi versenyzője, Jazíd el-Radzsi bámulatos – és ami még fontosabb, kiegyensúlyozott – formában versenyez, a harmadik nap végén nem kevesebb mint négy Toyota Hilux található a mezőny tíz legjobbja között. A két Toyota-csapat versenyautója ugyanarra a technikára épül, motorjuk egyformán 5.0 literes, nyolchengeres. Míg azonban a belga istálló korábbi évjáratú erőforrása hozzávetőlegesen 350 lóerőt és 560 Nm-t ad le, a dél-afrikai gyári csapat a legújabb fejlesztésű motort használja, amely mintegy 390 lóerőt és 620 Nm forgatónyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére.
Ennek fényében aligha meglepő, hogy a harmadik napot követően három Top 10-es versenyautójával a Toyota Gazoo Racing South Africa a 2020-as Dakar legsikeresebb csapata, a Toyota Hilux pedig a rali legütőképesebb típusa.
A 2020. évi Dakar rali élmezőnye (összesített eredmények)
A 2020. évi Dakar rali élmezőnye (összesített eredmények)
Név | Csapat / Autó | 1. nap | 2. nap | 3. nap | Időhátrány a 3. nap végén |
Carlos Sainz / Lucas Cruz |
Bahrain JCW X-Raid / Mini JCW Buggy |
3. | 2. | 1. | - |
Nászer el-Attija / Matthieu Baumel |
Toyota Gazoo Racing / Toyota Hilux |
4. | 3. | 2. | + 00h 07' 55'' |
Orlando Terranova / Bernardo Graue | X-Raid MINI JCW / Mini JCW Rally |
6. | 1. | 3. | + 00h 08' 09'' |
Jazíd el-Radzsi / Konsztantyin Zilcov | Overdrive Toyota / Toyota Hilux |
9. | 9. | 4. | + 00h 18' 58'' |
Stéphane Peterhansel / Paulo Fiuza | Bahrain JCW X-Raid / Mini JCW Buggy |
2. | 8. | 5. | + 00h 19' 00'' |
Mathieu Serradori / Fabian Lurquin |
SRT Racing / Century Buggy |
7. | 4. | 6. | + 00h 20' 56'' |
Giniel de Villiers / Alex Haro |
Toyota Gazoo Racing / Toyota Hilux |
14. | 6. | 7. | + 00h 23' 42'' |
Bernhard ten Brinke / Tom Colsoul |
Toyota Gazoo Racing / Toyota Hilux |
5. | 10. | 8. | + 00h 33' 23'' |
Martin Prokop / Viktor Chytka |
MP-Sports / Ford Raptor RS |
12. | 12. | 9. | + 00h 48' 05'' |
Vaidotas Zala / Saulius Jurgelenas |
Agrorodeo / Mini All4 Racing |
1. | 5. | 10. | + 00h 59' 59'' |