Hírek
A Peugeot 2008 biztonsága
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Elődje kiváló teljesítményét megismételve az új generációs Peugeot 2008 városi szabadidőjármű is a létező legjobb, ötcsillagos eredményt érte el az Euro NCAP napokban zárult őszi vizsgálat-sorozatán. A Safety csomaggal felszerelt, második generációs Peugeot 2008 minden részterületen kiválóan teljesített, és ezzel kiérdemelte a maximálisan adható, ötcsillagos minősítést az Euro NCAP független járműbiztonsági szervezet átfogó vizsgálatán. Az Euro NCAP 1996 óta vizsgálja sztenderdizált és igen szigorú feltételek szerint az Európában hivatalosan forgalomba kerülő új személygépkocsik utas- és gyalogosvédelmi teljesítményét.
A szervezet kulcsszerepet játszott abban, hogy az európai jogalkotók kötelezővé tették számos fontos biztonsági rendszer, így a menetstabilizáló elektronika és a keréknyomás-felügyelet alkalmazását az új gyártású személyautókban.
Az Euro NCAP évről évre szigorítja vizsgálatának feltételrendszerét, illetve szükség esetén új szempontokat vezet be, igazodva az autóipar folyamatos, egyre gyorsabb tempójú fejlesztéseihez. A jelenleg hatályos, minden eddiginél szigorúbb normák már az olyan, új technológiai rendszerek meglétét, működését is vizsgálják, mint a gyalogos- és kerékpáros-felismerő automatikus vészfékrendszerek, vagy a járművet a sáv közepén tartó funkció.
Az Euro NCAP évről évre szigorítja vizsgálatának feltételrendszerét, illetve szükség esetén új szempontokat vezet be, igazodva az autóipar folyamatos, egyre gyorsabb tempójú fejlesztéseihez. A jelenleg hatályos, minden eddiginél szigorúbb normák már az olyan, új technológiai rendszerek meglétét, működését is vizsgálják, mint a gyalogos- és kerékpáros-felismerő automatikus vészfékrendszerek, vagy a járművet a sáv közepén tartó funkció.
Ennek fényében különösen elismerésre méltó, hogy a városi szabadidőjárművek kategóriájába sorolt Peugeot 2008 kisautó létére teljesítette az igen magas elvárásokat. Nem véletlenül: a modellhez olyan fejlett biztonsági, illetve félautonóm (részlegesen a vezető beavatkozása nélküli közlekedésre alkalmas) funkciók rendelhetők, amely ma még magasabb kategóriákban sem magától értetődők.
A sáv közepén tartó asszisztens vagy a járművet megállásig fékező, majd onnan automatikusan újra elinduló adaptív sebességtartó automata kényelmesebbé, pihentetőbbé és természetesen biztonságosabbá teszi az autót. Ezeket a funkciókat ugyanúgy alapáron kínálja a Peugeot 2008, mint az útjába kerülő járművet vagy gyalogost felismerő, előttük automatikusan fékező rendszert. Ez utóbbi városi sebességnél hibátlanul tette a dolgát, maximális részpontszámot érdemelve ki, ugyanúgy, ahogy az opciós Safety csomag részeként kínált, kerékpárost felismerő rendszer is tökéletesen működött, megakadályozva az ütközést.
A sáv közepén tartó asszisztens vagy a járművet megállásig fékező, majd onnan automatikusan újra elinduló adaptív sebességtartó automata kényelmesebbé, pihentetőbbé és természetesen biztonságosabbá teszi az autót. Ezeket a funkciókat ugyanúgy alapáron kínálja a Peugeot 2008, mint az útjába kerülő járművet vagy gyalogost felismerő, előttük automatikusan fékező rendszert. Ez utóbbi városi sebességnél hibátlanul tette a dolgát, maximális részpontszámot érdemelve ki, ugyanúgy, ahogy az opciós Safety csomag részeként kínált, kerékpárost felismerő rendszer is tökéletesen működött, megakadályozva az ütközést.
Mivel ez a biztonsági csomag a modell minden kiviteléhez rendelhető, a Peugeot 2008 minden vásárlója élvezheti a típus Euro NCAP által tanúsított, legmagasabb szintű utasvédelmi színvonalát. Nem a 2008 az első új generációs Peugeot modell, amely ötcsillagos eredménnyel zárta az Euro NCAP vizsgálatát.
A Peugeot Traveller 2015-ben, a 3008 / 5008 modellpáros 2016-ban kapott maximális értékelést, míg a Peugeot 508 (2018, 5 csillag) 96 százalékos felnőtt utasvédelmi teljesítményével minden idők egyik legbiztonságosabb középkategóriás típusának számít.
Az Euro NCAP évről évre szigorítja vizsgálatának feltételrendszerét, illetve szükség esetén új szempontokat vezet be, igazodva az autóipar folyamatos, egyre gyorsabb tempójú fejlesztéseihez.
Habár az Euro NCAP nyomatékosan hangsúlyozza, hogy a különböző években vizsgált autók biztonsági teljesítménye – éppen a folyamatosan szigorodó feltételrendszer miatt – nem összevethető egymással, mindenképpen említésre méltó, hogy annak idején a Peugeot 2008 első generációja is ötcsillagos eredményt ért el a tesztsorozaton.
A 2013-ban vizsgált modell kora egyik legbiztonságosabb városi kisautójának számított, különösen a gyermek utasvédelem terén mutatott kiemelkedő teljesítményt.
Az új generációs Peugeot 2008-as biztonsági tesztje az alábbi videóban részletesen is megtekinthető: https://youtu.be/JohUe-9MJo8
Habár az Euro NCAP nyomatékosan hangsúlyozza, hogy a különböző években vizsgált autók biztonsági teljesítménye – éppen a folyamatosan szigorodó feltételrendszer miatt – nem összevethető egymással, mindenképpen említésre méltó, hogy annak idején a Peugeot 2008 első generációja is ötcsillagos eredményt ért el a tesztsorozaton.
A 2013-ban vizsgált modell kora egyik legbiztonságosabb városi kisautójának számított, különösen a gyermek utasvédelem terén mutatott kiemelkedő teljesítményt.
Az új generációs Peugeot 2008-as biztonsági tesztje az alábbi videóban részletesen is megtekinthető: https://youtu.be/JohUe-9MJo8