Hírek
Az első elektromos Mazda
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Az MX-30, a Mazda első elektromos autója élőben sokkal-sokkal jobban mutat, mint képeken, az utastere tágasabb és a fura hátsó ajtó jobban használható, mint a fotók alapján gondoltuk. A Tokiói Autószalonon még csak nézegetni volt szabad, most viszont meg is tapogathattuk a belsejét és kipróbálhattuk a motorját élesben, egy országúti tesztvezetésen – igaz, egy másik autóban. Az igazi szériamodellbe majd csak júniusban ülhetünk be a menetpróbára és csupán jövő szeptemberben kezdődik az értékesítés, de a Mazda MX-30-at 325 ezer forint befizetésével már most, a magyar Mazda-szalonokban is leelőlegezheti, akinek megtetszik.
AAz alapmodell ára tízmillió forint alá várható (az állam által biztosított 1,5 millió forintos támogatást is beleszámolva), ami az extrém dizájn és a hasonló méretű, teljesítményű elektromos autók árának ismeretében igen kedvező. Az MX-30 akkumulátora, hatótávolsága viszont kisebb, mint a legtöbb konkurenséé. A színezett lemezek hasonlóan, erős élek nélkül, a fényt lágyan magukon görgetve-lögybölve domborodnak az MX-30-on is, mint a 3-ason és a CX-30-ason. A vastag, szürke műanyag elemektől pedig masszív, strapabíró páncélos jelleget ölt a kocsi, amivel bátran neki lehet menni a városi forgalomnak nap mint nap. Élőben sokkal jobban összeáll, mint a képeken és az arányok is tetszetősebbek, eltűnik a bogárhátú Pobjeda-jelleg, ha a maga 3D-s valóságában járjuk körül a kocsit.
Bár sem azt a húbazz-hatást nem tudja elérni ez a Mazda, amit olyan zseniálisan csinált meg a 6-os, sem az a finomság, kicsiszoltság sincs meg benne, ami az új 3-ast jellemzi, mégis kifejezetten nagyon jó ránézni.
Friss, érdekes az egész, és van valami ipari jellegű macsó eleganciája, mint egy dizájnosabb kéziszerszámnak, egy gumibetétes-mágneses hegyű csavarhúzónak vagy egy ergonomikus, masszív, mégis könnyű akkumulátoros gallyazófűrésznek.
Friss, érdekes az egész, és van valami ipari jellegű macsó eleganciája, mint egy dizájnosabb kéziszerszámnak, egy gumibetétes-mágneses hegyű csavarhúzónak vagy egy ergonomikus, masszív, mégis könnyű akkumulátoros gallyazófűrésznek.
A kiállított makettet nem volt szabad kinyitnunk, erre a célra külön kiképzett gyári szakember lépett fel a pódiumra és lassan, centiről centire mozdítva tárta fel az ajtókat, le ne szakadjanak. Hát igen, messze még a sorozatgyártás. A feltáruló térben nagyon kellemes, természetes hatású textileket, kárpitanyagokat tapogathattunk végig. A műsor két csúcspontja a parafabetét, ami elég nyilvánvalóan organikus dolog, illetve az ajtókárpit cseppet sem kellemetlen bevonata, ami viszont, mint megtudtuk, újrahasznosított PET-palack. Beülni nem volt szabad, de a térkínálat elöl kifejezetten jónak tűnt, a széles, kanapészerű hátsó üléssorban pedig szűk kompaktnak megfelelő térdhelyet és a kupés tető dacára is normális, átlagos kompaktos fejteret sejtek. A sportos háromküllős kormány mazdásan meredek szögben állt, mögötte persze virtuális műszerblokk setétlett, a középkonzol tetején, egy széles de alacsony, a mai mezőnyben meglepően kicsi főképernyő trónolt, alatta pedig egy szintén virtuális klímakonzolt láttunk, nagy-Audi- vagy Land Rover-stílusban.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/magazin/2019/12/12/mx-30-az-elso-elektromos-mazda/
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/magazin/2019/12/12/mx-30-az-elso-elektromos-mazda/