Hírek

A Toyota visszatér Bahreinbe

A TOYOTA GAZOO Racing visszatér Bahreinbe, a 2019-2020 évi FIA Hosszútávú Világbajnokság negyedik fordulójára, amivel majd lezárja ezt a kifejezetten sikeres évet. A csapat a 8 órás Bahrain futamon címvédőként áll rajthoz a pole pozícióban, hogy két futamgyőzelmet követően megvédje a világbajnoki címet mind a pilóták, mind a csapatok mezőnyében, miközben még öt futam van hátra az idényből. A 2018-2019-es évadban szerzett konstruktőri és egyéni világbajnoki cím után a 2019-2020-as Hosszútávú Világbajnokságban is remekül szerepel a Toyota versenyistállója és pilótái. A TOYOTA GAZOO Racing a konstruktőrök között 27 pontos előnnyel áll az élen, míg a pilóták mezőnyében Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley, vagyis a 8. rajtszámú TS050 HYBRID legénysége vezet három ponttal előzve meg csapattársaikat, Mike Conwayt, Kamui Kobayashit és José María Lópezt a hetes autóban.

Nem szabad ugyanakkor elfelejteni, hogy a Rebellion Racing által Sanghajban aratott győzelem után csökkent a csapat előnye, és jól érzékelhetővé vált, milyen komoly kihívással néz szembe a TS050 HYBRID utolsó idényében. Kínában a 8. rajtszámú autó a második helyen végzett, míg a hetes harmadik lett. A csapat utolsó, 2017-es bahreini szerepléséhez képest ezen a hétvégén kisebb hibrid teljesítmény áll majd a TS050 HYBRID-ek rendelkezésére, ahogy körönként is kevesebb üzemanyagot használhatnak fel, miközben a WEC siker-hendikep rendszere miatt jóval nagyobb súllyal állnak rajthoz. Mivel vezet a bajnokságban, a 8. rajtszámú autó emellett körönként 2,72 másodperces siker-hendikeppel indul, míg ugyanez a hetes autó esetében 2,51 mp lesz. A TOYOTA GAZOO Racing pozitív emlékeket őriz a 5.412 méteres, 15 kanyarral tűzdelt Bahrain International Circuit pályáról, ahol már háromszor is sikerült WEC futamgyőzelmet aratnia a csapatnak.
Image
A Toyota utoljára a 2017-es idény végén látogatott az Öböl-menti államba, ahol Sébastien, Kazuki és Anthony Davidson ötödik győzelmüket szerezték meg abban az évben a 8. rajtszámú TS050 HYBRID-del. A WEC történetében második alkalommal (a tavalyi Sebring futam után), ez a szombati futam is nyolcórás lesz. Az autók helyi idő szerint délután háromkor rajtolnak majd, és a tervek szerint este 11-kor intik le a futamot. Napközben 25 fok körüli hőmérséklet várható, de a naplemente után erősen lehűl a levegő a pálya felett. Ezért a hét során a csapatok lehetőséget kapnak többféle időjárásban is gyakorolni, így a csütörtöki szabadedzést is nappali és esti részre osztva teljesítik majd. A szombati futam után a csapatnak alig 11 órás pihenőre lesz módja.
A TOYOTA GAZOO Racing Thomas Laurent, Kenta Yamashita és Nyck de Vries számára ad lehetőséget kipróbálni a TS050 HYBRID-et. Mindazonáltal ezzel sem ér véget a munka az Öböl partján. Vasárnap este tartják majd a júniusban Le Mans-ban lezárt 2018-2019-es idény hivatalos WEC díjátadó ünnepségét. Itt kapja meg a TOYOTA GAZOO Racing a csapat világbajnoki kupáját, illetve Sébastien, Kazuki és Fernando Alonso is a pilótáknak járó kupákat.

Hisatake Murata
, a csapat elnöke: “Készen állunk Bahreinre, és alig várjuk az újabb, izgalmas összecsapást. Reálisan nézve a lehetséges legjobb eredményt értük el Sanghajban, de ettől még fájdalmas érzés a vereség, ezért nagyon motiváltak vagyunk arra, hogy ismét a dobogó legfelső fokát foglaljuk el Bahreinben. Ahhoz, hogy esélyünk legyen a győzelemre, nagyon jól kell csapatként dolgoznunk, és meg kell mutatnunk, milyen hihetetlenül hatékony a TS050 HYBRID. Bár még csak az idény közepénél járunk, ez az utolsó futam ebben az évben, így tudjuk, hogy mindenki nagyon hajt majd egy karácsonyi ajándékra Bahreinben.”

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID): “Nagyon szeretem a bahreini pályát, kellemes ritmusa van, és szép emlékeim is vannak róla. Az első WEC futamgyőzelmemet Bahreinben szereztem 2014-ben, és sokszor felállhattam ott a dobogóra. Ez egy nyolcórás futam, és én szeretem a hosszabb versenyeket, mert több dolog történhet, eseménydúsabbak, ráadásul többet és élvezetesebben lehet vezetni. Úgy gondolom, egy hosszabb futam jó lesz majd nekünk.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID): “Szeretek Bahreinben versenyezni, és a szombati futam is érdekesnek ígérkezik, mert hosszabb lesz a megszokottnál, és sötétben is vezetünk majd. Jól kell végeznünk a dolgunkat, és a nyolc óra során mindvégig a maximumot kell kihoznunk az autóból, aztán majd meglátjuk, mire jutunk. Remélem, sikerül jó eredményt elérni; két éve győzött a csapat Bahreinben, ezért ismét ez lesz a célunk.”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID): “Remélem, hogy Bahreinben jobb lesz a verseny, mint Sanghajban volt. Azért számítok erre, mert a pálya jobban fekszik a TS050 HYBRID-nek. Biztos vagyok benne, hogy jobban tudunk szerepelni ott, ezért örömmel várom a futamot. A Rebellion jól szerepelt Sanghajban. Tudjuk, hogy a nem hibrid LMP1 autók kihívást jelentenek majd, így aztán készen állunk a küzdelemre.”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID): “Szeretek Bahreinben versenyezni, mert élvezem a pályát és a hangulatát, emellett élnek ott családtagjaim is. Mindemellett nagyon szép emlékeim is vannak onnan, mert ez első WEC futamgyőzelmemet Bahreinben szereztem meg 2013-ban, majd egy évvel később már világbajnok voltam. Ez egy formabontó, hiszen napközben rajtolunk, de éjszaka érünk célba. Már nagyon várom.”

Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID): “Meggyőződésem, hogy Bahreinben jobban szerepelünk majd, bár ez sem lesz egy könnyű futam, mert gyorsak az ellenfeleink. Az utolsó emlékem Bahreinről az, amikor 2017-ben győztünk ott a Porschéval szemben. Most hosszabb lesz a futam, de remélhetőleg ismét sikerül ugyanolyan eredményt elérnünk, mint a TS050 HYBRID utolsó bahreini látogatáskor.”

Brendon Hartley (8. rajtszámú TS050 HYBRID): “Úgy indulunk Bahreinbe, hogy mi vezetünk a pilóták mezőnyében. Bár ez azzal is jár, hogy nekünk kell a legnagyobb siker-hendikeppel versenyeznünk, mégis optimista vagyok a szereplésünket illetően, és szerintem lesz esélyünk győzni. Egyre jobban érzem magam a csapatban, és nagy örömöt okoz nekem, hogy egy TS050 HYBRID-del versenyezhetek az utolsó idényében.”
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely