Hírek

Renault ZOE

Európa kedvenc elektromos autója már a harmadik generációnál tart. Erősebb és tovább bírja, mint valaha.

Hét évvel ezelőtt, 2012-ben kezdte pályafutását a Renault ZOE, akkor még mindössze 150 kilométeres valós hatótávval. Három évvel később megérkezett hozzá a 65 kW-os Renault-motor, majd 2016-ban a korábbinál jóval nagyobb kapacitású, 41 kWh-s akkumulátor is elérhetővé vált, amivel már akár 300 kilométert is lehetett autózni, egyetlen feltöltéssel. Aztán jött a még erősebb 80 kW-os Renault-motor, majd 2019-ben befutott az alaposan modernizált harmadik generáció is. Az eközben eltelt hét évben pedig Európa legnépszerűbb, legjobban fogyó elektromos autója lett a Renault ZOE. Kipróbáltuk, mit tud a felfrissített változat.
Image
Image
A harmadik generációs ZOE nagyobb hatótávval, erősebb motorral és átdolgozott töltővel próbálja megtartani a korábban megszerzett első helyét Európában. Műszaki tartalma mellett a megjelenésen is módosítottak egy keveset, de csak érzéssel, hiszen a statisztikák azt mutatják, hogy a Zoé dizájnja is tetszik az embereknek, és sokszor épp a megjelenése miatt döntöttek a Renault elektromos autója mellett. Tehát az alapnak maradnia kellett, a karosszériaelemek közül csupán a motorháztető változott jelentősen, amin a hosszanti bordák jelentik a legnagyobb újdonságot.

Ugyan a karosszéria főbb elemei és méretei változatlanok maradtak, jó néhány részletet azért modernizáltak a Zoen. Így teljesen új, takarékosabb és nagyobb fényt adó LED-es fényszórót kapott az autó – ez alapáron jár minden modellhez – szintén LED-ek világítanak a ködlámpákban is, érdekes, króm pöttyökkel tették izgalmasabbá a hűtőmaszk alját és a lökhárító is új. Hátul szintén LED-es lett a lámpatest, amiben mókás, dinamikus irányjelző mutatja a kanyarodási szándékot a többi közlekedőnek. Kevésbé feltűnő, de a kinyitható Renault-embléma mögött a töltőcsatlakozó egyenáramú, 50 kW-os csatlakozóval is gazdagodott.
Image
Image
Emellett az ilyenkor elmaradhatatlan új dizájnú felnik – ötféle van belőlük 15, 16 és 17 colos méretben – és új karosszériaszínek is megjelennek, utóbbiból három is van, egy kék, egy fehér és egy vörös, mint a francia trikolór. Véletlen? Aligha!

Utasterében a zöldség jegyében több lett az újrahasznosított anyag, ami főleg régi biztonsági övek, PET palackok felhasználásával készül. Míg más márkák ezeket az anyagokat főleg olyan helyeken használják, ahol nincsenek szem előtt, addig a Renault az utasok orra elé és a feneke alá is tesz belőle. Jól is teszik, mert egyáltalán nem néz ki rosszul.

De nemcsak a kárpitozás új a Zoéban, hanem szinte a teljes berendezés is. Új a műszerfal, ami egy 10 colos monitorra épül, ami többféle elrendezésben tud változatos adatokat megjeleníteni, és ha szükséges, akár a térképet is képes mutatni, hogy navigációnál elég legyen a műszerfalra pillantani. Szintén új a kellemes fogású, gombokkal telerakott kormány, illetve a Dusterből, Clióból ismerős billenőgombos kapcsolósor is, valamint a klímavezérlő blokk. Ezek fölött az álló elrendezésű központi kijelző terpeszkedik, amire akár a telefonon futó alkalmazások képét is tükrözhetjük és megosztható a képernyője több funkció között.
Image
Image
Kicsit lejjebb az elektronikus fokozatválasztó következik, aránylag nagy, látványos karral, aminek különlegessége, hogy nincs rajta P állás. Cserébe a rögzítőfék automatikusan aktiválódik, ha kell. Ha tovább hátrálunk, indukciós töltőfelület következik. Persze hagyományos, vezetékes töltőcsatlakozó is van bőven az autóban. Csomagtartója 338 literes, a hátsó háttámlák lehajtása után ugyan nem kapunk sík felületet, de a raktér alaposan megnövelhető, 1225 literre.

Teljesen új a ZOE akkumulátorcsomagja, amely külső méreteiben megegyezik a korábbival, viszont 25 kilogrammal nehezebb. Kapacitásban viszont látványos az előrelépés, a 326 kilogrammos akksicsomag 52 kWh-s és a WLTP-szabvány szerint 395 kilométeres hatótávra képes a 110 lóerős régi motorral, és 386 km-re az új, 135 lóerőssel. Sajnos télen sokat romlik a hatótáv, ilyenkor átlagosan 240 kilométerrel lehet gazdálkodni mindkét motorváltozattal.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu weboldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/10/02/szebb-erosebb-es-messzebb-is-megy-europa-kedvenc-villanyautoja-renault-zoe-teszt-2019/
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely