Hírek
Peugeot 208 Kupa
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Dupla annyi nevezővel folytatódik idén a Peugeot 208 Kupa. Második szezonját kezdi meg a magyar ralibajnokságban a Peugeot 208 Rally Cup Hungary elnevezésű pénzdíjas márkakupasorozat, melynek keretein belül egyforma autókkal, azonos motorvezérlő programmal és jól meghatározott, egységesített körülmények között tudják összevetni tudásukat a kupába nevező párosok. Pontokért, pénzdíjakért folyik a küzdelem és mindenkinek a segítségére áll többek között a kupasorozat mentora, a hétszeres abszolút magyar bajnok, Tóth János is! A kupa népszerűségét jelzi, hogy a kezdő évad végén szereplő párosok közül mindenki folytatja idén is a versenyzést és az indulók száma a 2019-es szezonra megduplázódott az újonnan érkező nevezőkkel!
A 2018-as rali szezonra írta ki először a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel együttműködve, a nemzetközi FIA szabályok alapján a Peugeot gépkocsik magyarországi importőre, a P Automobil Import Kft. a Peugeot 208 Rally Cup Hungary márkasorozatot. FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautókkal induló párosok jelentkezhettek a kupába. A sorozat része az Országos Ralibajnokságnak, melyben idén is 5 aszfaltos futam számít bele a kupa értékelésébe és melynek győztes párosa egy EB futamon való indulás lehetőségét nyeri.
Az importőr, a P Automobil Import Kft. ügyvezető igazgatója, Balkányi György szerette volna a béke szigetét megteremteni a magyar ralin belül. „Egységes körülményeket akartunk biztosítani minden versenyzőnek, aki benevez a Kupába. Az autók között két különbség lehetséges, ezeket minden versenyző maga választja: a gumikeverék és a futómű beállításai. Ez azt jelenti, hogy mindenki a saját vezetési stílusára tudja beállítani az autóját, az adott versenyre, gyorsasági szakaszra tervezi meg a gumitaktikáját. Ezt leszámítva tényleg minden egyforma az autókban! Úgy érzem, hogy elértük a kupa elindításakor kitűzött céljainkat, hiszen folyamatos ellenőrzés mellett versenyezhetnek az indulóink, akik akár egymás adatait elemezve tudják fejleszteni tudásukat. Az egységes megjelenés, a mérnöki háttér mellett komoly pénzdíjakkal ösztönözzük a versenyzőinket!” Tavaly hat autóval kezdtük a szezont, négy páros fejezte be a bajnokságot. Büszke vagyok rá, hogy idén már 9 versenyzőpáros adta le a nevezését a Peugeot Kupában. Az mindennél többet mond el a sorozat népszerűségéről, hogy akik tavaly végigversenyezték velünk a szezont, azok közül mindannyian folytatják tovább szereplésüket a kupában! Öt új versenyzőpárossal bővültünk, akik közül az egyik egy külföldi testvérpár, akik Kolozsvárról érkeznek.”
Bálint Zsófia, a Peugeot márkaigazgatója is örömmel látja, hogy minden egyes futamon az egységes sátraknak, designnak köszönhetően, kisebb faluként jelennek meg a márkakupában indulók. „A Peugeot Márka sportos, dinamikus arculatának kialakításában Magyarországon is nagy szerepe volt és van annak, hogy évek óta jelen vagyunk a technikai sportok különböző válfajában. Amikor a Peugeot a technikai sportokban szerepet vállal, azt tényleg a profizmus és a minőség jellemzi. Így van ez Magyarországon is, amit Peugeot 208 R2 Rali Kupába jelentkezők növekvő száma is visszaigazol. Remélem 2019-ben is sok élményben, nagy küzdelmekben és izgalmas versenyekben lesz részünk.”
Tavaly is az utolsó versenyen dőlt el a bajnoki cím sorsa. János Ákos és navigátora, Rubóczky Attila a Nyíregyháza Rallye első versenynapja után lett hivatalosan is a Peugeot Kupa első bajnoka. „Úgy érzem, nehezebb lesz megvédeni a bajnoki címet, mint megszerezni” – nyilatkozta Ákos a Kupában jelentkező párosok névsorát olvasgatva. „Az eddigi rally-s szezonjaim közül a legjobb volt a 2018-as, jókat csatáztunk és jó kapcsolatba kerültünk a többiekkel, akik a Peugeot Kupában indultak!”
A bajnok jutalma egy EB futamon való indulás, melynek teljes költségét a Kupa kiírója, a P Automobil Import Kft. finanszírozza. Jánosa Ákos idei navigátorával, Szőke Tamással az olasz Roma Di Capitale Rallye-n vehet részt. A római versenyről azt nyilatkozta a bajnok pilóta: „Úgy várom már, mint gyerekkoromban a Karácsonyt!” Jánosa Ákosék nagy küzdelmet vívtak a kupás pontokért Csomós Miklósékkal. A Mixinek becézett pilóta többször is az első helyről volt kénytelen kiállni. Bízik benne, hogy az idei sorozatban kevesebb pontot kell ’elszórnia’ a versenyek vége előtt. László Martinék megnyerték az utolsó futamot és idén is bizakodik a pilóta a folyamatos jó szereplésben. Riskó Dani három navigátort is ’elhasznált’ a tavalyi szezonban, idén Bíró Péterrel próbálják végigversenyezni a kupasorozatot.
Az újoncok közül vannak többen is rutinos pilóták, akik bajnoki címekkel a hátuk mögött érkeznek a Kupába. Hibján József már többször bizonyította, hogy ért a két-kerék hajtású autók nyelvén és a tavalyi bajnok autóval indul. A sorozat benjáminja Hangodi Bendegúz, aki a Rallycross szakágban kezdte a pályafutását, ez lesz az első szezonja a raliban, rutinos navigátor segíti a munkáját Kulcsár Dani személyében. A román Maior Norbert és Maior Francesca a Kolozsvári Rally Academia tagjai, kíváncsian várja mindenki a szereplésüket. Márta János, mindenki Janája hatalmas közönség-kedvenc. Látványosan autózott éveken át a mezőny előtt. Hényel Ágostonnal nagyon komolyan készülnek a sorozatra. Janához hasonlóan Szauer Gergő is méltán vívta ki korábbi versenyzésével a nézők szeretetét, hiszen a tehetséges mohácsi pilóta bármilyen versenyautóba ült eddig, mindig észveszejtően gyorsan közlekedett vele.
Néhány gondolat a sorozatban frissen induló versenyzők szájából, ami azt bizonyítja: nagyon várják már a debütálást a Kupában: „Életre-halálra fogunk menni!”, „Csibész év lesz!”, „Mindenképpen gyorsan kell majd menni”, „Ahogy idén fogok versenyezni, úgy még soha nem versenyeztem”, „Borzasztóan tetszik, ahogy kiszolgálják a sorozatot. Egy gyári háttérrel versenyezni… Azt gondolom, ez lehet minden versenyző álma!”
A kupasorozat mentora is úgy gondolja: kemény, sportszerű küzdelmek várhatóak. A hétszeres bajnok Janika a tavalyi évhez hasonlóan végig jelen lesz a sorozat minden versenyén. A szervizparkokban, a gyorsaságik stopjában próbálja tanácsaival, meglátásaival segíteni a versenyzőket. Az év eleji megbeszélésen többen hangsúlyozták: megnyugtató Janika jelenléte, figyelnek tanácsaira a versenyzők.
Az egyenlő technikai feltételek biztosításában nagy szerepe van a sorozat technikai hátterét biztosító TRT-nek, a Peugeot Sport Hivatalos viszonteladójának. A versenyek alatt mérnöki segítséget nyújtanak, és egyben ellenőrzik is az egyező feltételek meglétét. Az 1600 köbcentiméteres motorral, szekvenciális váltóval szerelt versenyautók egységes motorvezérlő programot és váltóáttételt kapnak és minden tekintetben meg kell, hogy feleljenek az FIA és az MNASZ vonatkozó szabályainak. A márkakupa hivatalos gumiszállítója a PIRELLI, támogatója pedig a TOTAL. A Kupasorozat kiírói különös hangsúlyt fektetnek arra, hogy az indulóik fokozottan tartsák be a sorozat etikai kódexét, amely sportszerű és minden tekintetben szabálykövető versenyzésre szólít fel. Ennek fényében remélik, hogy egy színvonalas bajnokság részeként izgalmas csatákat hozó versenyeket élhetnek át a Peugeot 208 R2 Rally Cup Hungary sorozatban szereplő versenyzők és ezekben a látványos versengésekben a nézők is örömüket lelik.
A 2018-as rali szezonra írta ki először a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel együttműködve, a nemzetközi FIA szabályok alapján a Peugeot gépkocsik magyarországi importőre, a P Automobil Import Kft. a Peugeot 208 Rally Cup Hungary márkasorozatot. FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautókkal induló párosok jelentkezhettek a kupába. A sorozat része az Országos Ralibajnokságnak, melyben idén is 5 aszfaltos futam számít bele a kupa értékelésébe és melynek győztes párosa egy EB futamon való indulás lehetőségét nyeri.
Az importőr, a P Automobil Import Kft. ügyvezető igazgatója, Balkányi György szerette volna a béke szigetét megteremteni a magyar ralin belül. „Egységes körülményeket akartunk biztosítani minden versenyzőnek, aki benevez a Kupába. Az autók között két különbség lehetséges, ezeket minden versenyző maga választja: a gumikeverék és a futómű beállításai. Ez azt jelenti, hogy mindenki a saját vezetési stílusára tudja beállítani az autóját, az adott versenyre, gyorsasági szakaszra tervezi meg a gumitaktikáját. Ezt leszámítva tényleg minden egyforma az autókban! Úgy érzem, hogy elértük a kupa elindításakor kitűzött céljainkat, hiszen folyamatos ellenőrzés mellett versenyezhetnek az indulóink, akik akár egymás adatait elemezve tudják fejleszteni tudásukat. Az egységes megjelenés, a mérnöki háttér mellett komoly pénzdíjakkal ösztönözzük a versenyzőinket!” Tavaly hat autóval kezdtük a szezont, négy páros fejezte be a bajnokságot. Büszke vagyok rá, hogy idén már 9 versenyzőpáros adta le a nevezését a Peugeot Kupában. Az mindennél többet mond el a sorozat népszerűségéről, hogy akik tavaly végigversenyezték velünk a szezont, azok közül mindannyian folytatják tovább szereplésüket a kupában! Öt új versenyzőpárossal bővültünk, akik közül az egyik egy külföldi testvérpár, akik Kolozsvárról érkeznek.”
Bálint Zsófia, a Peugeot márkaigazgatója is örömmel látja, hogy minden egyes futamon az egységes sátraknak, designnak köszönhetően, kisebb faluként jelennek meg a márkakupában indulók. „A Peugeot Márka sportos, dinamikus arculatának kialakításában Magyarországon is nagy szerepe volt és van annak, hogy évek óta jelen vagyunk a technikai sportok különböző válfajában. Amikor a Peugeot a technikai sportokban szerepet vállal, azt tényleg a profizmus és a minőség jellemzi. Így van ez Magyarországon is, amit Peugeot 208 R2 Rali Kupába jelentkezők növekvő száma is visszaigazol. Remélem 2019-ben is sok élményben, nagy küzdelmekben és izgalmas versenyekben lesz részünk.”
Tavaly is az utolsó versenyen dőlt el a bajnoki cím sorsa. János Ákos és navigátora, Rubóczky Attila a Nyíregyháza Rallye első versenynapja után lett hivatalosan is a Peugeot Kupa első bajnoka. „Úgy érzem, nehezebb lesz megvédeni a bajnoki címet, mint megszerezni” – nyilatkozta Ákos a Kupában jelentkező párosok névsorát olvasgatva. „Az eddigi rally-s szezonjaim közül a legjobb volt a 2018-as, jókat csatáztunk és jó kapcsolatba kerültünk a többiekkel, akik a Peugeot Kupában indultak!”
A bajnok jutalma egy EB futamon való indulás, melynek teljes költségét a Kupa kiírója, a P Automobil Import Kft. finanszírozza. Jánosa Ákos idei navigátorával, Szőke Tamással az olasz Roma Di Capitale Rallye-n vehet részt. A római versenyről azt nyilatkozta a bajnok pilóta: „Úgy várom már, mint gyerekkoromban a Karácsonyt!” Jánosa Ákosék nagy küzdelmet vívtak a kupás pontokért Csomós Miklósékkal. A Mixinek becézett pilóta többször is az első helyről volt kénytelen kiállni. Bízik benne, hogy az idei sorozatban kevesebb pontot kell ’elszórnia’ a versenyek vége előtt. László Martinék megnyerték az utolsó futamot és idén is bizakodik a pilóta a folyamatos jó szereplésben. Riskó Dani három navigátort is ’elhasznált’ a tavalyi szezonban, idén Bíró Péterrel próbálják végigversenyezni a kupasorozatot.
Az újoncok közül vannak többen is rutinos pilóták, akik bajnoki címekkel a hátuk mögött érkeznek a Kupába. Hibján József már többször bizonyította, hogy ért a két-kerék hajtású autók nyelvén és a tavalyi bajnok autóval indul. A sorozat benjáminja Hangodi Bendegúz, aki a Rallycross szakágban kezdte a pályafutását, ez lesz az első szezonja a raliban, rutinos navigátor segíti a munkáját Kulcsár Dani személyében. A román Maior Norbert és Maior Francesca a Kolozsvári Rally Academia tagjai, kíváncsian várja mindenki a szereplésüket. Márta János, mindenki Janája hatalmas közönség-kedvenc. Látványosan autózott éveken át a mezőny előtt. Hényel Ágostonnal nagyon komolyan készülnek a sorozatra. Janához hasonlóan Szauer Gergő is méltán vívta ki korábbi versenyzésével a nézők szeretetét, hiszen a tehetséges mohácsi pilóta bármilyen versenyautóba ült eddig, mindig észveszejtően gyorsan közlekedett vele.
Néhány gondolat a sorozatban frissen induló versenyzők szájából, ami azt bizonyítja: nagyon várják már a debütálást a Kupában: „Életre-halálra fogunk menni!”, „Csibész év lesz!”, „Mindenképpen gyorsan kell majd menni”, „Ahogy idén fogok versenyezni, úgy még soha nem versenyeztem”, „Borzasztóan tetszik, ahogy kiszolgálják a sorozatot. Egy gyári háttérrel versenyezni… Azt gondolom, ez lehet minden versenyző álma!”
A kupasorozat mentora is úgy gondolja: kemény, sportszerű küzdelmek várhatóak. A hétszeres bajnok Janika a tavalyi évhez hasonlóan végig jelen lesz a sorozat minden versenyén. A szervizparkokban, a gyorsaságik stopjában próbálja tanácsaival, meglátásaival segíteni a versenyzőket. Az év eleji megbeszélésen többen hangsúlyozták: megnyugtató Janika jelenléte, figyelnek tanácsaira a versenyzők.
Az egyenlő technikai feltételek biztosításában nagy szerepe van a sorozat technikai hátterét biztosító TRT-nek, a Peugeot Sport Hivatalos viszonteladójának. A versenyek alatt mérnöki segítséget nyújtanak, és egyben ellenőrzik is az egyező feltételek meglétét. Az 1600 köbcentiméteres motorral, szekvenciális váltóval szerelt versenyautók egységes motorvezérlő programot és váltóáttételt kapnak és minden tekintetben meg kell, hogy feleljenek az FIA és az MNASZ vonatkozó szabályainak. A márkakupa hivatalos gumiszállítója a PIRELLI, támogatója pedig a TOTAL. A Kupasorozat kiírói különös hangsúlyt fektetnek arra, hogy az indulóik fokozottan tartsák be a sorozat etikai kódexét, amely sportszerű és minden tekintetben szabálykövető versenyzésre szólít fel. Ennek fényében remélik, hogy egy színvonalas bajnokság részeként izgalmas csatákat hozó versenyeket élhetnek át a Peugeot 208 R2 Rally Cup Hungary sorozatban szereplő versenyzők és ezekben a látványos versengésekben a nézők is örömüket lelik.
2019-re a Kupában nevezett versenyző-párosok (betűrendben):
Csomós Miklós - Nagy Attila
Hangodi Bendegúz - Kulcsár Dániel
Hibján József - Szollár Csaba
Jánosa Ákos - Szőke Tamás
László Martin - Végh Attila
Maior Norbert - Maior Francesca (RO)
Márta János - Hényel Ágoston
Riskó Dániel - Bíró Péter
Szauer Gergő - Rácz László
A Peugeot Rally Cup Hungary kupasorozatban értékelt versenyek:
- Eger Rallye – Eger, 2019. március 29-31.
- Miskolc Rally – Miskolc, 2019. április 26-27.
- Székesfehérvár Rallye – Székesfehérvár, 2019. június 7-9. *
- Ózd-Salgó Rally – Ózd, Salgótarján, 2019. augusztus 23-25. *
- Mecsek Rallye – Pécs, 2019. október 11-13.
- Nyíregyháza Rally – Nyíregyháza, 2019. november 8-10.
* - amennyiben a Székesfehérvár Rallye murván kerül megrendezésre, akkor automatikusan az Ózd-Salgó Rally számít a Kupa értékelésében.
A Peugeot Kupa állása 4 verseny után:
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft. .....................59 pont
2. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team ...................41 pont
3. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO) ...............................30 pont
4. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team ..................21 pont
5. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. ................................19 pont
6. Riskó Dániel – Bíró Péter/Losonczi Csaba, East Motorsport Kft....17 pont
7. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. ..............................13 pont
8. Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dániel, HQ Racing Sport Kft...........10 pont
9. László Martin – Végh Attila, M-Sport Racing Kft .............................3 pont
Csomós Miklós - Nagy Attila
Hangodi Bendegúz - Kulcsár Dániel
Hibján József - Szollár Csaba
Jánosa Ákos - Szőke Tamás
László Martin - Végh Attila
Maior Norbert - Maior Francesca (RO)
Márta János - Hényel Ágoston
Riskó Dániel - Bíró Péter
Szauer Gergő - Rácz László
A Peugeot Rally Cup Hungary kupasorozatban értékelt versenyek:
- Eger Rallye – Eger, 2019. március 29-31.
- Miskolc Rally – Miskolc, 2019. április 26-27.
- Székesfehérvár Rallye – Székesfehérvár, 2019. június 7-9. *
- Ózd-Salgó Rally – Ózd, Salgótarján, 2019. augusztus 23-25. *
- Mecsek Rallye – Pécs, 2019. október 11-13.
- Nyíregyháza Rally – Nyíregyháza, 2019. november 8-10.
* - amennyiben a Székesfehérvár Rallye murván kerül megrendezésre, akkor automatikusan az Ózd-Salgó Rally számít a Kupa értékelésében.
A Peugeot Kupa állása 4 verseny után:
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft. .....................59 pont
2. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team ...................41 pont
3. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO) ...............................30 pont
4. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team ..................21 pont
5. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. ................................19 pont
6. Riskó Dániel – Bíró Péter/Losonczi Csaba, East Motorsport Kft....17 pont
7. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. ..............................13 pont
8. Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dániel, HQ Racing Sport Kft...........10 pont
9. László Martin – Végh Attila, M-Sport Racing Kft .............................3 pont