Hírek
Elektromosítás terén 5 évet előre
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Rendkívüli bejelentést tett magyar idő szerint ma hajnalban a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártója, a világszintű zöld autó értékesítések és a részben- vagy teljesen elektromos meghajtások fejlesztése terén abszolút első Toyota.
Az eddig világszerte több mint 13,7 millió hibrid elektromos autót (HEV) értékesítő és a világ legszélesebb, 40 modellből (Európában 20) álló hibrid modellporfólióját kínáló japán autógyártó a világ legnagyobb akkumulátorgyártójával, a kínai CATL-el és a szintén kínai BYD elektromos autógyártóval megkezdett együttműködésre révén 5 évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt, 2025-re el kívánja érni az évi 5,5 millió darabos részben vagy teljesen elektromos autó értékesítést, amiből közel 1 millió darabot tehetnek majd ki a zéró emissziójú akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) autók.
Az eddig világszerte több mint 13,7 millió hibrid elektromos autót (HEV) értékesítő és a világ legszélesebb, 40 modellből (Európában 20) álló hibrid modellporfólióját kínáló japán autógyártó a világ legnagyobb akkumulátorgyártójával, a kínai CATL-el és a szintén kínai BYD elektromos autógyártóval megkezdett együttműködésre révén 5 évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt, 2025-re el kívánja érni az évi 5,5 millió darabos részben vagy teljesen elektromos autó értékesítést, amiből közel 1 millió darabot tehetnek majd ki a zéró emissziójú akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) autók.
Ezzel egyidőben a Toyota megerősítette a 2020-as évek elejére várható minimum 10 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus bemutatását, és bejelentette úgynevezett ultra-kompakt modelljeinek 2020-tól történő érkezését. Valószínűleg ezeknél is fontosabb ugyanakkor az sztenderdizált akkumuátorokra alapozott EV-ökoszisztémára vonatkozó bejelentés, amelynek révén az újrahasznosítható akkumulátorok a vállalat és versenytársak elektromos autói mellett számos területen erőforrásul szolgálhatnak.
Nem lehet túlbecsülni a részben vagy teljesen elektromos hajtások (hibrid elektromos avagy HEV, plug-in hibrid elektromos avagy PHEV, akkumulátoros elektromos avagy BEV és hidrogén üzemanyagcellás elektromos avagy FCEV), valamint az ezekhez a modellekhez szükséges akkumulátorok (köztük az elektromos autózást potenciálisan forradalmasító szilárd test akkumulátorok) fejlesztése terén vezető fejlesztőnek számító Toyota által tett bejelentés jelentőségét.
Nem lehet túlbecsülni a részben vagy teljesen elektromos hajtások (hibrid elektromos avagy HEV, plug-in hibrid elektromos avagy PHEV, akkumulátoros elektromos avagy BEV és hidrogén üzemanyagcellás elektromos avagy FCEV), valamint az ezekhez a modellekhez szükséges akkumulátorok (köztük az elektromos autózást potenciálisan forradalmasító szilárd test akkumulátorok) fejlesztése terén vezető fejlesztőnek számító Toyota által tett bejelentés jelentőségét.
A Lexus prémium márkát is jegyző és Európában már most közel 50%-ban környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Toyota a kínai CATL és BYD közreműködésével nem csupán saját akkumulátor beszerzéseit diverzifikálja és saját elektromosautó-gyártási terveit pörgeti fel, 5 évet előre ugorva az időben a globális klímacélok teljesítése érdekében, de olyan sztenderdek kidolgozását kezdeményezi, amely a teljes autóiparra - és azon is túl - hatással lehet.
2017-ben, durván 16 százalékos piaci részesedésével a CATL volt az első számú szereplő az autóipari akkumulátorok globális piacán, kevéssel megelőzve a 15 százalékos részesedést elérő Panasonicot. Az együttműködés ugyanakkor kiterjed a Toshibára és az akkumulátor-gyártó GS Yuasha vállalatra is. A Toyota ezen felül szándéknyilatkozatot írt alá a stratégiai együttműködésről a Contemporary Amperex Technology Ltd. vállalattal is: a cég várhatóan szintén lítium-ion akkumulátorokat szállít majd azokhoz a Toyota márkájú elektromos autókhoz, amelyeket jövőre mutatnak be Kínában (a világ legnagyobb BEV piacán) és más piacokon.
Az együttműködés kiterjed az akkumulátorok minőségének további javítására, a közös szabványok használatára és az akkumulátorok újrafelhasználására. A Toyota természetesen jelenleg is gyárt akkumulátorokat hibrid és elektromos hajtású modelljeihez, többek közt a Primearth EV Energy leányvállalat révén, amelyben a Panasonic is rendelkezik részesedéssel, ráadásul a Toyota és a Panasonic néhány hete egy vegyesvállalat megalakítását is bejelentette 2020 végéig szilárdtest akkumulátorok fejlesztésére és hagyományos akkumulátorok gyártására.
2017-ben, durván 16 százalékos piaci részesedésével a CATL volt az első számú szereplő az autóipari akkumulátorok globális piacán, kevéssel megelőzve a 15 százalékos részesedést elérő Panasonicot. Az együttműködés ugyanakkor kiterjed a Toshibára és az akkumulátor-gyártó GS Yuasha vállalatra is. A Toyota ezen felül szándéknyilatkozatot írt alá a stratégiai együttműködésről a Contemporary Amperex Technology Ltd. vállalattal is: a cég várhatóan szintén lítium-ion akkumulátorokat szállít majd azokhoz a Toyota márkájú elektromos autókhoz, amelyeket jövőre mutatnak be Kínában (a világ legnagyobb BEV piacán) és más piacokon.
Az együttműködés kiterjed az akkumulátorok minőségének további javítására, a közös szabványok használatára és az akkumulátorok újrafelhasználására. A Toyota természetesen jelenleg is gyárt akkumulátorokat hibrid és elektromos hajtású modelljeihez, többek közt a Primearth EV Energy leányvállalat révén, amelyben a Panasonic is rendelkezik részesedéssel, ráadásul a Toyota és a Panasonic néhány hete egy vegyesvállalat megalakítását is bejelentette 2020 végéig szilárdtest akkumulátorok fejlesztésére és hagyományos akkumulátorok gyártására.
Mindennek azért van kiemelt jelentősége, mert az akkumulátorok nagymértékben befolyásolják az elektromos autók teljesítményét, akárcsak az árukat (hiszen az autó vételárának akár 30 százalékát is kitehetik), ezért rendkívül éles a verseny az egyre jobb technológiák fejlesztésében, amelyben a Toyota már eddig is élen járt, a fenti megállapodások révén azonban olyan megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás is áll a japán autógyártó rendelkezésére, amely eredetileg is ambiciózus alternatív hajtású terveinek elképesztő mértékű felgyorsítását teszi lehetővé.
Ennek megfelelően a Toyota is felgyorsítja Kínában az „új energiájú járművek” gyártását is, kibővítve egy, a Guangzhou Automobile Csoporttal közösen működtetett kínai üzemének kapacitását, ami 2022-re eléri majd a 400.000 darabot. Ezzel a Toyota a jövőben is bebiztosítja elsőségét a részben vagy teljesen elektromos hajtások fejlesztésének és piacra vitelének területén.
Ennek megfelelően a Toyota is felgyorsítja Kínában az „új energiájú járművek” gyártását is, kibővítve egy, a Guangzhou Automobile Csoporttal közösen működtetett kínai üzemének kapacitását, ami 2022-re eléri majd a 400.000 darabot. Ezzel a Toyota a jövőben is bebiztosítja elsőségét a részben vagy teljesen elektromos hajtások fejlesztésének és piacra vitelének területén.
Akkumulátormegosztás, járműmegosztás és információmegosztás
A Toyota által felvázolt jövőkép, az úgynevezett EV-ökoszisztéma alapja az akkumulátormegosztás, a járműmegosztás és az információmegosztás. A japán autógyártó olyan sztenderdizált akkumulátorokat fejlesztett ki amelyek a járművek mellett számos egyéb területen energiaforrásul használhatóak az okosvárosokkal kapcsolatos elképzeléseknek megfelelően (legyen szó autókról, munkagépekről, otthonokról, irodákról) szabadon cserélhetőek és nem utolsósorban újrahasznosíthatóak – és az ezt támogató infrastruktúra kialakítása révén megújuló energiaforrások révén tölthetőek.
Az ezen akkumulátorok jelentette áttörésre, valamint a mesterséges intelligencia és a robotika terén vezető fejlesztéseire alapozva a Toyota önvezető, és az autó-autó, autó-infrastruktúra és autó-otthon közötti kommunikációra képes elektromos autók révén kíván mobilitási szolgáltatásokat kínálni. A Toyota elképzeléseit az alábbi linken megtekinthető videó mutatja be: https://www.youtube.com/watch?v=3T69JouS-Yo
A Toyota által felvázolt jövőkép, az úgynevezett EV-ökoszisztéma alapja az akkumulátormegosztás, a járműmegosztás és az információmegosztás. A japán autógyártó olyan sztenderdizált akkumulátorokat fejlesztett ki amelyek a járművek mellett számos egyéb területen energiaforrásul használhatóak az okosvárosokkal kapcsolatos elképzeléseknek megfelelően (legyen szó autókról, munkagépekről, otthonokról, irodákról) szabadon cserélhetőek és nem utolsósorban újrahasznosíthatóak – és az ezt támogató infrastruktúra kialakítása révén megújuló energiaforrások révén tölthetőek.
Az ezen akkumulátorok jelentette áttörésre, valamint a mesterséges intelligencia és a robotika terén vezető fejlesztéseire alapozva a Toyota önvezető, és az autó-autó, autó-infrastruktúra és autó-otthon közötti kommunikációra képes elektromos autók révén kíván mobilitási szolgáltatásokat kínálni. A Toyota elképzeléseit az alábbi linken megtekinthető videó mutatja be: https://www.youtube.com/watch?v=3T69JouS-Yo
Új akkumulátoros elektromos Toyoták és Lexusok sora érkezik
Miközben a Toyota stratégiájának továbbra is meghatározó részét képezik majd a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyakibocsátásmentesen közlekedő hibrid elektromos (HEV), és az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos (PHEV) autók, az új sztenderdizált akkumulátor koncepció, és a CATL-el és a BYD-del kötött együttműködés révén megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás révén felgyorsítja akkumulátoros elektromos (BEV) modelljeinek bemutatását. A Toyota új sztenderdizált akkumulátor koncepciójának, és az ezáltal elősegített zéró emissziójú társadalom víziójának megértését az alábbi videó segíti: https://www.youtube.com/watch?v=3T69JouS-Yo
A világ legszélesebb hibrid elektromos (HEV) modellportfólióját jegyző Toyota még idén a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy hogy 2020-tól évente minimum egy plug-in hibrid elektromos (PHEV) modellel bővíti majd európai kínálatát és ugyancsak 2020-tól kezdődően rövid idő alatt 10 akkumulátoros elektromos (BEV) modellt mutat be világszerte, amelyek közül 3 legkésőbb 2021-ig Európában is kapható lesz. A mostani bejelentés kapcsán ugyanakkor a vállalat konkrétumokat is elárult az érkező modellekről, amelyek a megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás révén a vártnál jóval korábban érkezhetnek, lehetővé téve a vállalat számára az 5 éves időugrást. Annyi már most tudható, hogy az érkező modellek között lesz nagyméretű elektromos SUV, közepes méretű elektromos áruszállító, közepes méretű elektromos szedán, közepes méretű elektromos crossover, közepes méretű elektromos SUV (a Subaruval közös fejlesztésben) és elektromos kisautó (a Suzukival és a Daihatsuval közösen fejlesztve). Ezen felül a Toyota bejelentette úgynevezett ultra-kompakt és gyalogos közlekedést segítő járműkínálatának bemutatását is, 2020-tól.
Miközben a Toyota stratégiájának továbbra is meghatározó részét képezik majd a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyakibocsátásmentesen közlekedő hibrid elektromos (HEV), és az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos (PHEV) autók, az új sztenderdizált akkumulátor koncepció, és a CATL-el és a BYD-del kötött együttműködés révén megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás révén felgyorsítja akkumulátoros elektromos (BEV) modelljeinek bemutatását. A Toyota új sztenderdizált akkumulátor koncepciójának, és az ezáltal elősegített zéró emissziójú társadalom víziójának megértését az alábbi videó segíti: https://www.youtube.com/watch?v=3T69JouS-Yo
A világ legszélesebb hibrid elektromos (HEV) modellportfólióját jegyző Toyota még idén a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy hogy 2020-tól évente minimum egy plug-in hibrid elektromos (PHEV) modellel bővíti majd európai kínálatát és ugyancsak 2020-tól kezdődően rövid idő alatt 10 akkumulátoros elektromos (BEV) modellt mutat be világszerte, amelyek közül 3 legkésőbb 2021-ig Európában is kapható lesz. A mostani bejelentés kapcsán ugyanakkor a vállalat konkrétumokat is elárult az érkező modellekről, amelyek a megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás révén a vártnál jóval korábban érkezhetnek, lehetővé téve a vállalat számára az 5 éves időugrást. Annyi már most tudható, hogy az érkező modellek között lesz nagyméretű elektromos SUV, közepes méretű elektromos áruszállító, közepes méretű elektromos szedán, közepes méretű elektromos crossover, közepes méretű elektromos SUV (a Subaruval közös fejlesztésben) és elektromos kisautó (a Suzukival és a Daihatsuval közösen fejlesztve). Ezen felül a Toyota bejelentette úgynevezett ultra-kompakt és gyalogos közlekedést segítő járműkínálatának bemutatását is, 2020-tól.
Ultra-kompakt és gyalogos közlekedést segítő elektromos járművek
A Toyota 2020-tól megkezdi vadonatúj, úgynevezett ultra-kompakt, kétszemélyes elektromos járműveinek piaci bemutatását is, amelyek a jövő városi autómegosztó és önvezető mobilitási szolgáltatásainak alapjául szolgálhatnak. A vállalat ezen felül olyan, szintén önvezető technológiával is ellátott egyszemélyes, a gyalogos közlekedést segítő elektromos járműveket is bemutat a jövő évtől, amelyek nagyban segíthetik a mozgáskorlátozottak és idősek kényelmes helyváltoztatását is. A Toyota Ultra-kompakt és gyalogos közlekedést segítő elektromos járműveit az alábbi videó mutatja be: https://www.youtube.com/watch?v=gfh3DfelW0E
„A Toyota mai bejelentéséhez fogható, az autóiparon túlmutató horderejű esemény nem minden nap történik – az új együttműködésnek köszönhetően ugyanis lehetővé válik azoknak a Toyota által kifejlesztett sztenderdizált akkumulátoroknak a nagy volumenben történű gyártása, és további ezekre alapuló partnerségek kialakítása, amelyek révén nem csupán a közeljövő Toyota, Lexus és versenytársaink autói, de az otthonok, irodák, munkagépek és a jövő okosvárosainak teljes infrastruktúrája ellátható zöld energiával.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
„Mindezen felül a Toyota és a Lexus 5 évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt, már 2025-ben elérheti, hogy világszintű értékesítéseinek töb, mint felét, évi 5,5 millió autót tegyenek ki a részben vagy teljesen elektromos modellek, köztük közel 1 millió abszolút zéró emissziójú autóval. Ezzel párhuzamosan már több, mint 100 vállalat (köztük több vezető autógyártó) részéről érkezett megkeresés a Toyotához a vállalat által 2 hónappal ezelőtt ingyenesen elérhetővé tett hibrid hajtással kapcsolatos szabadalmak kapcsán – lehetővé téve hogy a globális klímacélok teljesítése érdekében versenytársaink is felgyorsítsák a környezetbarát meghajtással működő modellek bemutatását és értékesítését. Hihetetlenül inspiráló időszak előtt állunk tehát, ahol a világ legnagyobb autógyártói egymással együttműködve tesznek meg mindent a zöld autózás minden vártnál korábbi térnyeréséért.” – véli a szakember.
A Toyota 2020-tól megkezdi vadonatúj, úgynevezett ultra-kompakt, kétszemélyes elektromos járműveinek piaci bemutatását is, amelyek a jövő városi autómegosztó és önvezető mobilitási szolgáltatásainak alapjául szolgálhatnak. A vállalat ezen felül olyan, szintén önvezető technológiával is ellátott egyszemélyes, a gyalogos közlekedést segítő elektromos járműveket is bemutat a jövő évtől, amelyek nagyban segíthetik a mozgáskorlátozottak és idősek kényelmes helyváltoztatását is. A Toyota Ultra-kompakt és gyalogos közlekedést segítő elektromos járműveit az alábbi videó mutatja be: https://www.youtube.com/watch?v=gfh3DfelW0E
„A Toyota mai bejelentéséhez fogható, az autóiparon túlmutató horderejű esemény nem minden nap történik – az új együttműködésnek köszönhetően ugyanis lehetővé válik azoknak a Toyota által kifejlesztett sztenderdizált akkumulátoroknak a nagy volumenben történű gyártása, és további ezekre alapuló partnerségek kialakítása, amelyek révén nem csupán a közeljövő Toyota, Lexus és versenytársaink autói, de az otthonok, irodák, munkagépek és a jövő okosvárosainak teljes infrastruktúrája ellátható zöld energiával.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
„Mindezen felül a Toyota és a Lexus 5 évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt, már 2025-ben elérheti, hogy világszintű értékesítéseinek töb, mint felét, évi 5,5 millió autót tegyenek ki a részben vagy teljesen elektromos modellek, köztük közel 1 millió abszolút zéró emissziójú autóval. Ezzel párhuzamosan már több, mint 100 vállalat (köztük több vezető autógyártó) részéről érkezett megkeresés a Toyotához a vállalat által 2 hónappal ezelőtt ingyenesen elérhetővé tett hibrid hajtással kapcsolatos szabadalmak kapcsán – lehetővé téve hogy a globális klímacélok teljesítése érdekében versenytársaink is felgyorsítsák a környezetbarát meghajtással működő modellek bemutatását és értékesítését. Hihetetlenül inspiráló időszak előtt állunk tehát, ahol a világ legnagyobb autógyártói egymással együttműködve tesznek meg mindent a zöld autózás minden vártnál korábbi térnyeréséért.” – véli a szakember.