Hírek
Toyota Gazoo Racing:Le Mans előtt
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2018/2019-es évadát már egy futammal ezelőtt megnyerő TOYOTA GAZOO Racing eredményes tesztelés után vághat neki, hogy megvédje Le Mans-i trófeáját a Circuit de la Sarthe pályán.
A Toyota az azt megelőző két drámai, az utolsó pillanatban elveszített Le Mans után tavaly aratott először diadalt a legendás pályán, a pilóták pedig – hiába van már zsebükben a világbajnoki cím – eltökéltek hogy megismételjék a tavalyi bravúrt, és ismét felálljanak a dobogó legfelső fokára.
Fernando Alonso most áll utoljára rajthoz a TOYOTA GAZOO Racing WEC csapatának tagjaként, ám a pilóta és a versenyistálló korábbi tájékoztatása szerint továbbra is a versenycsapat kötelékében marad.
A Toyota az azt megelőző két drámai, az utolsó pillanatban elveszített Le Mans után tavaly aratott először diadalt a legendás pályán, a pilóták pedig – hiába van már zsebükben a világbajnoki cím – eltökéltek hogy megismételjék a tavalyi bravúrt, és ismét felálljanak a dobogó legfelső fokára.
Fernando Alonso most áll utoljára rajthoz a TOYOTA GAZOO Racing WEC csapatának tagjaként, ám a pilóta és a versenyistálló korábbi tájékoztatása szerint továbbra is a versenycsapat kötelékében marad.
A szokásos futam előtti tesztelés volt az egyetlen lehetőség a csapatok számára a verseny előtt megismerni a 13.626 méteres La Sarthe pályát, így különösen fontos volt, hogy kihasználják a pályán eltölthető nyolc órát az autók felkészítésére. Indul a 2018-2019-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) utolsó eseménye. A legjobb köridőt Sébastien Buemi érte el, 8. rajtszámú TS050 HYBRID-jével, amivel Kazuki Nakajima és Fernando Alonso is versenyez.
A 3 perc 19,440 másodperces köridő 0,809 másodperccel volt jobb a Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López által vezetett másik autó idejéhez képest, amivel egyébként Mike a leggyorsabb kört (3 perc 20,249 mp) futotta. A TS050 HYBRID-ek köridői valamivel gyengébbek voltak, mint amit a tavalyi tesztnapon elértek. Ez részben a nemrég elvégzett technikai kiegyenlítés miatt szükséges tízkilós súlynövekedésnek tudható be.
A 3 perc 19,440 másodperces köridő 0,809 másodperccel volt jobb a Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López által vezetett másik autó idejéhez képest, amivel egyébként Mike a leggyorsabb kört (3 perc 20,249 mp) futotta. A TS050 HYBRID-ek köridői valamivel gyengébbek voltak, mint amit a tavalyi tesztnapon elértek. Ez részben a nemrég elvégzett technikai kiegyenlítés miatt szükséges tízkilós súlynövekedésnek tudható be.
A pilóták egész nap tökéletes, napsütéses időjárást élvezhettek, 30 fok körüli csúcshőmérséklettel. Ez lehetővé tette a csapat számára az aerodinamikai, mechanikai és hibrid rásegítési beállítások átfogó finomhangolását. Remekül kihasználták a nagyszerű időjárást, így a két TS050 HYBRID összesen 220 kört, azaz 2998 kilométert teljesített. A Le Mans 24 órás futamon történő induláshoz a tesztnapon az összes pilótának – még a Le Mans- és WEC-győzteseknek is – legalább három időmérő kört kell teljesítenie a pályán.
Ennek a formaságnak minden TOYOTA GAZOO Racing pilóta gond nélkül eleget tett. A korábbi Le Mans-győztes, Brendon Hartley – aki jövőre már a csapat tagjaként indul majd itt – hivatalosan első alkalommal szerepelt a TOYOTA GAZOO Racing színeiben, hogy az előírt köröket teljesítve tartalékként beugorhasson, ha valamelyik pilótát le kellene cserélni. A csapat Le Mans-ban marad a versenyhét előtti felkészülés utolsó szakaszára, ami kedden, a 4,14 kilométeres Bugatti Circuit pályán tartandó shakedown-teszt lesz. A versenyhét vasárnap délután kezdődik az autók és a pilótáik bemutatásával Le Mans városközpontjában.
Mike Conway
„Kellemes érzés volt megtenni az első köröket reggel, ilyenkor tudatosodik az emberben, hogy elérkezett a nagy futam. Eleinte poros volt a pálya, de idővel aztán jobb lett. Többféle változtatást elvégeztünk az autón, így most, a versenyhéten igen jól megy. Az is fontos volt, hogy felvegyük a forgalom ritmusát. Idén 62 autó áll majd a rajtrácson, ezért résen kell lenni, nehogy időt veszítsünk.”
Kamui Kobayashi
„Jól haladtunk ma, minden egyes alkalommal fokozatosan javítottunk a beállításokon. A pálya állapota szintén óráról órára javult, ahogy egyre több gumi került az aszfaltra. Összességében remek napunk volt, váratlan fejlemények nélkül. Természetesen soha nem vonunk le következtetéseket a tesztelésen elért köridőkből, mert ez még a futam legeleje, a pálya pedig csak jobb lesz később.”
José María López
„Jó érzés Le Mans-ban lenni, mindig remek élmény ezt az autót itt vezetni. Már most érezhető a fantasztikus légkör, bár még közel két hét van hátra a versenyig. Ez az, amire egész évben várunk. Ma jól ment a munka, mindkét autó gyors volt, egyre magabiztosabbak és felkészültebbek leszünk, ahogy telik az idő a versenyhét előtt.”
Sébastien Buemi
„Pozitívan alakult a tesztnap, sok kört tudtunk teljesíteni. Az autó ugyanaz, mint tavaly volt, szóval nem voltak meglepetések. Rengeteg adatot kell elemeznünk, hogy az autó a lehető legerősebb legyen majd a jövő héten. Elég meleg volt ma, sokkal melegebb, mint tavaly ilyenkor, ezért hasznos volt megtapasztalni, hogyan viselkedik a gépünk ilyen körülmények között.”
Kazuki Nakajima
„Nagyon meleg nap volt, de jó érzés ismét itt lenni Le Mans-ban, nagyon élveztem a vezetést. A mai célkitűzés az volt, hogy minél több kört tegyünk meg, újra ráérezzünk erre a pályára, és kipróbáljunk bizonyos abroncs-specifikációkat. Nem vagyok benne biztos, hogy a versenyhéten ugyanilyen körülmények lesznek majd, de minden egyes körrel egyre többet tanulunk. Szóval minden rendben, semmi gondunk nem volt.”
Fernando Alonso
„Több, mint száz kört tettünk meg ma, ami több mint ezer kilométert jelent autónként. Ez sok hasznos információt hozott a csapatnak, úgyhogy a tesztelés nagyon hasznos volt. Onnan folytattuk, ahol tavaly abbahagytuk, és minden a terveink szerint alakult, szóval elégedett vagyok. Jó érzés volt meggyőződni arról, hogy minden rendben van.”
Brendon Hartley
„Annyira jó volt ismét itt lenni ezen a fantasztikus pályán egy négykerék-hajtású, ezer lóerős hibrid autóval! Kicsit szomorú voltam, hogy alig három mért kör után vissza kellett mennem a bokszutcába, de végül is így terveztük. Nagyon élveztem az ismerkedést az autóval, fantasztikus volt minden, alig várom, hogy újra beülhessek.”
Tesztnapi időeredmények:
1. #8 TOYOTA GAZOO Racing 3 perc 19.440 mp 108 kör
2. #7 TOYOTA GAZOO Racing +0.809 mp 112 kör
3. #1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna) +1.883 mp 77 kör
4. #11 SMP (Petrov/Aleshin/Vandoorne) +2.621 mp 61 kör
5. #3 Rebellion (Laurent/Berthon/Menezes) +2.754 mp 84 kör
6. #17 SMP (Sarrazin/Orudzhev/Sirotkin) +2.759 mp 70 kör
Ennek a formaságnak minden TOYOTA GAZOO Racing pilóta gond nélkül eleget tett. A korábbi Le Mans-győztes, Brendon Hartley – aki jövőre már a csapat tagjaként indul majd itt – hivatalosan első alkalommal szerepelt a TOYOTA GAZOO Racing színeiben, hogy az előírt köröket teljesítve tartalékként beugorhasson, ha valamelyik pilótát le kellene cserélni. A csapat Le Mans-ban marad a versenyhét előtti felkészülés utolsó szakaszára, ami kedden, a 4,14 kilométeres Bugatti Circuit pályán tartandó shakedown-teszt lesz. A versenyhét vasárnap délután kezdődik az autók és a pilótáik bemutatásával Le Mans városközpontjában.
Mike Conway
„Kellemes érzés volt megtenni az első köröket reggel, ilyenkor tudatosodik az emberben, hogy elérkezett a nagy futam. Eleinte poros volt a pálya, de idővel aztán jobb lett. Többféle változtatást elvégeztünk az autón, így most, a versenyhéten igen jól megy. Az is fontos volt, hogy felvegyük a forgalom ritmusát. Idén 62 autó áll majd a rajtrácson, ezért résen kell lenni, nehogy időt veszítsünk.”
Kamui Kobayashi
„Jól haladtunk ma, minden egyes alkalommal fokozatosan javítottunk a beállításokon. A pálya állapota szintén óráról órára javult, ahogy egyre több gumi került az aszfaltra. Összességében remek napunk volt, váratlan fejlemények nélkül. Természetesen soha nem vonunk le következtetéseket a tesztelésen elért köridőkből, mert ez még a futam legeleje, a pálya pedig csak jobb lesz később.”
José María López
„Jó érzés Le Mans-ban lenni, mindig remek élmény ezt az autót itt vezetni. Már most érezhető a fantasztikus légkör, bár még közel két hét van hátra a versenyig. Ez az, amire egész évben várunk. Ma jól ment a munka, mindkét autó gyors volt, egyre magabiztosabbak és felkészültebbek leszünk, ahogy telik az idő a versenyhét előtt.”
Sébastien Buemi
„Pozitívan alakult a tesztnap, sok kört tudtunk teljesíteni. Az autó ugyanaz, mint tavaly volt, szóval nem voltak meglepetések. Rengeteg adatot kell elemeznünk, hogy az autó a lehető legerősebb legyen majd a jövő héten. Elég meleg volt ma, sokkal melegebb, mint tavaly ilyenkor, ezért hasznos volt megtapasztalni, hogyan viselkedik a gépünk ilyen körülmények között.”
Kazuki Nakajima
„Nagyon meleg nap volt, de jó érzés ismét itt lenni Le Mans-ban, nagyon élveztem a vezetést. A mai célkitűzés az volt, hogy minél több kört tegyünk meg, újra ráérezzünk erre a pályára, és kipróbáljunk bizonyos abroncs-specifikációkat. Nem vagyok benne biztos, hogy a versenyhéten ugyanilyen körülmények lesznek majd, de minden egyes körrel egyre többet tanulunk. Szóval minden rendben, semmi gondunk nem volt.”
Fernando Alonso
„Több, mint száz kört tettünk meg ma, ami több mint ezer kilométert jelent autónként. Ez sok hasznos információt hozott a csapatnak, úgyhogy a tesztelés nagyon hasznos volt. Onnan folytattuk, ahol tavaly abbahagytuk, és minden a terveink szerint alakult, szóval elégedett vagyok. Jó érzés volt meggyőződni arról, hogy minden rendben van.”
Brendon Hartley
„Annyira jó volt ismét itt lenni ezen a fantasztikus pályán egy négykerék-hajtású, ezer lóerős hibrid autóval! Kicsit szomorú voltam, hogy alig három mért kör után vissza kellett mennem a bokszutcába, de végül is így terveztük. Nagyon élveztem az ismerkedést az autóval, fantasztikus volt minden, alig várom, hogy újra beülhessek.”
Tesztnapi időeredmények:
1. #8 TOYOTA GAZOO Racing 3 perc 19.440 mp 108 kör
2. #7 TOYOTA GAZOO Racing +0.809 mp 112 kör
3. #1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna) +1.883 mp 77 kör
4. #11 SMP (Petrov/Aleshin/Vandoorne) +2.621 mp 61 kör
5. #3 Rebellion (Laurent/Berthon/Menezes) +2.754 mp 84 kör
6. #17 SMP (Sarrazin/Orudzhev/Sirotkin) +2.759 mp 70 kör