Hírek
Önvezető robot segít a Ford gyárban
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A Ford önvezető járművei még csupán néhány éve léteznek, de egy apró robot máris bemutatja az önvezetésben rejlő további lehetőségeket.
A robot neve “Survival” (azaz Túlélő), mivel képes a környezetéhez alkalmazkodni.
Az önvezető gép hordja szét az alkatrészeket a Ford egyik gyárában – méghozzá úgy, hogy közben a legapróbb akadályokat is érzékeli és kikerüli, vagy ha kell, meg is áll, amíg az út újra szabaddá válik.
A szerkezetet teljes egészében a Ford mérnökei tervezték, és ez az első ilyen robot, ami munkába állt egy európai Ford üzemben.
A robot neve “Survival” (azaz Túlélő), mivel képes a környezetéhez alkalmazkodni.
Az önvezető gép hordja szét az alkatrészeket a Ford egyik gyárában – méghozzá úgy, hogy közben a legapróbb akadályokat is érzékeli és kikerüli, vagy ha kell, meg is áll, amíg az út újra szabaddá válik.
A szerkezetet teljes egészében a Ford mérnökei tervezték, és ez az első ilyen robot, ami munkába állt egy európai Ford üzemben.
“Úgy programoztuk, hogy képes legyen megtanulni a gyár teljes alaprajzát, és mindezt kiegészíteni az érzékelőiből kapott jelekkel, így egyáltalán nincs szüksége külső irányításra,” magyarázta el Eduardo García Magraner mérnök-igazgató, aki a spanyolországi Valencia üzem modern karosszéria- és présüzemét irányítja, ahol a robotot először kipróbálták. “Amikor először útjára engedtük, látszott a munkatársakon, hogy azt hiszik, valami sci-fi mozi forgatásába csöppentek bele; az emberek újra meg újra megtorpantak, amikor a robot közelített. Ma már megszokták, hogy velük együtt dolgozik, és tudják, elég okos ahhoz, hogy körülöttük mozoghasson.”
Az alkatrészek és a hegesztési segédanyagok elszállítása a különböző munkaállomásokra fontos része a Kuga, a Mondeo és az S-MAX gyártási folyamatának. Ez egy meglehetősen hétköznapi, ám időigényes dolog. A robot ugyan nem helyettesíti az embereket, de a segítségével 40 emberi munkaóra szabadítható fel naponta, és az így megtakarított időt a dolgozók a bonyolultabb feladatok megoldására fordíthatják.
A robotot egy automatizált polcrendszerrel szerelték fel, amiben 17 rekesz található a különböző méretű és súlyú tárgyak tárolására. A hibák és tévedések elkerülésére a rekeszek nyitása és zárása automatikusan történik, így a dolgozók mindig csak ahhoz az anyaghoz férnek hozzá, amire pontosan nekik van szükségük.
A robotot egy automatizált polcrendszerrel szerelték fel, amiben 17 rekesz található a különböző méretű és súlyú tárgyak tárolására. A hibák és tévedések elkerülésére a rekeszek nyitása és zárása automatikusan történik, így a dolgozók mindig csak ahhoz az anyaghoz férnek hozzá, amire pontosan nekik van szükségük.
“Majdnem egy éven át teszteltük, és mára hibátlanul működik. Mostanra olyanná vált, mint egy teljes értékű csapattag,” mondja García Magraner. “Remélem, hamarosan teljes időben munkába állíthatjuk, és rövidesen más Ford-gyárakban is megjelennek majd ezek a robotok.”
A “Survival” azon intelligens robotok egyike, amelyek jó ideje működnek már a Ford európai gyáraiban; ilyen például a kölni üzemben munkába állított “Robutt” és a co-botok. Az önvezető robot ugyanazzal a LiDAR technológiával érzékeli környezetét, mint ami a Ford önvezető prototípusaiban is megtalálható.
A Ford Motor Company
A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.
A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.
A “Survival” azon intelligens robotok egyike, amelyek jó ideje működnek már a Ford európai gyáraiban; ilyen például a kölni üzemben munkába állított “Robutt” és a co-botok. Az önvezető robot ugyanazzal a LiDAR technológiával érzékeli környezetét, mint ami a Ford önvezető prototípusaiban is megtalálható.
A Ford Motor Company
A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.
A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.