Hírek
Lelki méregtelenítő a Citroëntől
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Mentális detoxikálóként aposztrofálja új tanulmányautóját a Citroën. Lehet benne valami: elektromos hajtás és hidraulikus felfüggesztés szűr ki minden zavaró ingert. Akár 800 kilométert tud megtenni akkumulátorának egy feltöltésével a Citroën 19_19 Concept, a francia márka tervezett elektromos és autonóm offenzívájának második vázlata (az első az Ami One tanulmány volt.)
Az autó éppúgy idézi a múlt század első felének szivar alakú versenyautóit, mint a mostani évszázad végére előrevetített holdjáró járművek stílusát. Hatalmas kerekei 30 col átmérőjűek, ehhez képest a 255 mm-es futófelület-szélesség kifejezetten szerénynek tűnhet – ha pedig az alacsony profilt (255/30 R 30) is figyelembe vesszük, teljességgel bizarr arányokat kapunk, amely mindazonáltal harmonizál az autó egészével.
Az autó éppúgy idézi a múlt század első felének szivar alakú versenyautóit, mint a mostani évszázad végére előrevetített holdjáró járművek stílusát. Hatalmas kerekei 30 col átmérőjűek, ehhez képest a 255 mm-es futófelület-szélesség kifejezetten szerénynek tűnhet – ha pedig az alacsony profilt (255/30 R 30) is figyelembe vesszük, teljességgel bizarr arányokat kapunk, amely mindazonáltal harmonizál az autó egészével.
Ezek után már meg sem lepődünk azon, hogy a felni és az abroncs nem különül el, a kerékagy pedig fixen áll, így a Citroën-logó mindig megfelelő pozícióban látható. Az autóról mindenféle nyúlványok lógnak ki: az elülsők a tükröket helyettesítő kamerák, a hátsók pedig a tetőre szerelt lézeres távolságmérők, melyből azért van kettő, mert így megbízhatóbb a rendszer.
A hátsó szélvédő homorú, a hátsó ajtók viszont domborúak és hátrafelé nyílnak, így akadálytalanul közelíthető meg a belső tér, amelyben eltérő karakterű ülések várják az utasokat – a sofőr sportos kagylóülésben, első utasa fekvőfotelben foglal helyet, hátul viszont egyszerű üldögélős pad húzódik, középen márvány(szerű) padlókonzollal, amelynek az anyaga a kormánykeréken ismétlődik. Utóbbi agyát monitor foglalja el.
Az úthibákat előre feltérképező, a csillapítást proaktívan módosító légrugózás mellett a porózus felületű, szintén alkalmazkodóképes abroncsok is azon fáradoznak, hogy az utasokat teljesen elszigeteljék a külvilágtól.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/hirek/2019/05/13/citroen-19_19-concept/
Az úthibákat előre feltérképező, a csillapítást proaktívan módosító légrugózás mellett a porózus felületű, szintén alkalmazkodóképes abroncsok is azon fáradoznak, hogy az utasokat teljesen elszigeteljék a külvilágtól.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/hirek/2019/05/13/citroen-19_19-concept/