Hírek
Komoly hibriddel jön a Renault Clio
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Októberben a Renault bevezeti Magyarországon az új Cliót. A formája a régi, közben mindene új és a hibridváltozat kilométereket tehet meg füstmentesen.
Mikor élhetnék virágkorukat a könnyű és takarékos kisautók, mint most, amikor az Európai Unió pusztító büntetőadókkal igyekszik kikényszeríteni a fogyasztáscsökkentést?
Csakhogy épp ebben a kategóriában nyomasztó a helyzet, mert ma majdnem ugyanolyan szintű és árú technikai tartalmat kell a kisautókba zsúfolni, mint feljebb. Cserébe a kisebb árrés sokkal kevésbé bírja el a drága biztonsági és emissziómérséklési fejlesztéseket. Nagyon kellenek az azonos technikájú, de drágábban adható kis aszfaltterepjárók, hogy legyen pénz új minik kifejlesztésére.
Mikor élhetnék virágkorukat a könnyű és takarékos kisautók, mint most, amikor az Európai Unió pusztító büntetőadókkal igyekszik kikényszeríteni a fogyasztáscsökkentést?
Csakhogy épp ebben a kategóriában nyomasztó a helyzet, mert ma majdnem ugyanolyan szintű és árú technikai tartalmat kell a kisautókba zsúfolni, mint feljebb. Cserébe a kisebb árrés sokkal kevésbé bírja el a drága biztonsági és emissziómérséklési fejlesztéseket. Nagyon kellenek az azonos technikájú, de drágábban adható kis aszfaltterepjárók, hogy legyen pénz új minik kifejlesztésére.
Elég az alfahím-ábrázatú Peugeot 208-ra, az igazán penge Audi A1-re vagy az általunk is nagyon várt Honda EV-re gondolni a legfrissebb autók közül. A kategória legfontosabb idei autója, egyben a magyar és az európai autópiac egyik legfontosabb újdonsága, a Renault Clio ötödik generációja.
Ismerve az eladási adatokat, a fő feladat az lehetett, hogy a dizájnerek el ne rontsák a formát. A kockázatkerülés jegyében a Clio orra alig változik, optikai fejlődés viszont az otromba dobfék helyett a nehezebb, de hatásosabb és szebb tárcsafék beépítése hátra. Az autó alacsonyabb és 14 mm-rel rövidebb elődjénél.
Ismerve az eladási adatokat, a fő feladat az lehetett, hogy a dizájnerek el ne rontsák a formát. A kockázatkerülés jegyében a Clio orra alig változik, optikai fejlődés viszont az otromba dobfék helyett a nehezebb, de hatásosabb és szebb tárcsafék beépítése hátra. Az autó alacsonyabb és 14 mm-rel rövidebb elődjénél.
Nem hivatalosan, de biztos forrásból úgy tudjuk, hogy a fejlesztés során vezethetőségben, futóműben a Fiesta és a 208 volt a mérce, belső téri kényelemben és térkínálatban a jelenlegi Polo adja meg az alaphangot. Minőségérzetben kategóriaelső pozícióra tör a Clio, így itt a prémiumtermékek, köztük az előző Audi A1 is a célkeresztben vannak.
Fogyasztásban a hibrid számára a Toyota Yaris Hybrid volt a referencia. Ezek az autók tényleg kiemelkedők az adott szempontból, de a Clio Európában a piacvezető és a Renault nem alibizhet, ha azt akarja, hogy az is maradjon.
Fogyasztásban a hibrid számára a Toyota Yaris Hybrid volt a referencia. Ezek az autók tényleg kiemelkedők az adott szempontból, de a Clio Európában a piacvezető és a Renault nem alibizhet, ha azt akarja, hogy az is maradjon.
Egy ennyire fontos autó mindenképp szerettünk volna máshol nem olvasható részleteket is megosztani a Vezess olvasóival, ezért interjút kértünk Olivier Brosse úrtól. Ő a Renault A/B programigazgatója, tehát a kiskategóriás autók fejlesztési vezetője. Reményeim szerint a beszélgetésből olyan részleteket tudhattok meg az egyik legfontosabb idei újdonságról, amik nemcsak a magyar autós sajtón belül exkluzívak.
A Clio a legelső autó az újonnan fejlesztett padlólemezre, amelyet később a Capture utóda is megkap. Döntő fontosságú befektetés a vállalat számára, a Renault Nissan Mitsubishi Szövetség összesen 14-15 autója épülhet rá, amelyek ugyanannyi gyárban készülhetnek.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/magazin/2019/05/04/uj-renault-clio-2019-clio-v/
A Clio a legelső autó az újonnan fejlesztett padlólemezre, amelyet később a Capture utóda is megkap. Döntő fontosságú befektetés a vállalat számára, a Renault Nissan Mitsubishi Szövetség összesen 14-15 autója épülhet rá, amelyek ugyanannyi gyárban készülhetnek.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/magazin/2019/05/04/uj-renault-clio-2019-clio-v/